Alumiinivauhtipyöristä kokemuksia 6 bolt

jkedino

New Member
Liittynyt
12 Elokuu 2013
Kilpuriin (gvr4) hommasin käytetyn vauhtipyörän, jonka starttikehän jouduin koneistamaan pienemmäksi. Onko kokemuksia, pysyykö kehä ilman pulttivarmistusta paikoillaan, vai löystyykö ajan kanssa? Ts. Onko markkinoilla aluvauhtipyöriä, joissa kehä on pelkästään lämpösovitteella paikoillaan?

Toinen epäily kohdistuu kampiakselin kiinnityspultteihin, että löystyykö nuokin ajan kanssa?

Kokemuksia?
 

Mic_Coo

GTO TT
Liittynyt
1 Maaliskuu 2014
Sijainti
Kittilä
Vs: Alumiinivauhtipyöristä kokemuksia 6 bolt

Tällä mitsu saralla ei ole kokemusta, mutta rakensin taannoin VW kuplaan turbotetun 2.1litr vesiboxerin. Tässä minulla oli aluvauhtipyörä. Startin kehän kanssa ei ollut ongelmia, lämpösovitteena pysyi hyvin mutta noiden kiinnityspulttien kanssa tuli ongelma. Reikiä oli kuusi, jotka oli tarkkuus-sorvattu. Pultit 12,9 lujia, kampuran pää nitrattu, mutta silti kävi niin että nuo pultit söi ittensä väleäksi vauhtipyörään. Entiä aiheuttiko värinä jostain tuon "kulumisen" vai mikä oli.... olisko pitänyt olla vielä sovitteet pulteille tai jotain. Inertiahan lopulta pukkasi koko vauhtipyörän kytkinakseleineen päivineen vaihteistokopasta radalle. The end. ;D
 

jkedino

New Member
Liittynyt
12 Elokuu 2013
Vs: Alumiinivauhtipyöristä kokemuksia 6 bolt


Kiitokset vinkistä.
Varmistin tuon kehän kuitenkin ruuveilla, ja sorvasin kampiakselin ja vauhtipyörän väliin vielä ohjuritapin. Paineasetelmaksi tulee Helix, ja sen kaveriksi 228mm nelilapainen sintteri. Aika näyttää, onko hyvä.

Juha
 
Ylös Bottom