Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Kaikkia kun tuntuu kiinnostavan mitä tällaiset ovat syöneet,niin tuossa on pari kuvaa alustasta... (itselleni en ole moista ostanut
vaikka joillain sivuilta se väärinkäsitys olikin...) Ruostetta ei käytännössä ole missään kuten tuon ikäisessä ja arvoisessa autossa
sopii oottaakin,ei tosin ole mitään massaakaan,ja sen takia kuitenkin pohjapeltien saumojen alueella on kuvassa näkyvää alkua
mikä ei ole kovinkaan huolestuttavaa kun ne jaksaa käydä läpi ennen suojausta... Eli tyypillisen ehjä tuontipohja... :)

Legnum-farkussa on sen verran pitkä alusta että kardaani on näköjään harvinaisesti kahdella kannatinlaakerilla oleva "juna"...
Putkistosta en ottanut oikein selvää onko se vakio vai viritys,mutta paksuutta on ainakin enemmän kuin kardaanilla eli noin 3" :)
 
Kuvia alustasta konehuoneen alueelta ja huomioita...

Pari kuvaa on myös konehuoneen alustasta uteliaille... Öljyvuotoja ei käytännössä ollut eli hyvin on alkuperäiset tiivisteet
pitäneet,erilaisia öljyntäyttötulppia riittää ja joku taisi olla aika hankalassa paikassakin,aikaa vaihtoon kannattaa varailla...
Öljynsuodatin on älyttömän hyvin esillä ja startti tai ilmastointikompura on aika helppo vaihtaa,samoin jakopää vaikutti melko
"helpolta" tekniikkaan nähden,mutta laturivikaisena tällaista autoa ei kannata ostaa ellei halua heti painia ongelmista suurimman
eli laturin vaihdon kanssa,ellei se jotenkin satu tulemaan rintapellin ja koneen välistä niin tarvitaan vähintään Jeesuksen apua,tai
sitten on nostettava kone pois tai purettava puolet sen nurkan pyöräntuennoista ja palkeista,no ehkä se tiedetään sit joskus...

Hämmästystä herätti turbojen pieni koko,parin nyrkin kokoiset puhaltimet jos saisi vaihdettua suurempiin ni voisi laiva liikahtaa
vähän eri tavalla,mutta eipä tuolla juurikaan tilat kovin suurille riitä... Cooleri näytti vakionakin melko hyvän kokoiselle,mutta jos
muuten paremman haluaa niin paikalle sopii varmaan aika "helposti" toisenlainenkin... Näytti että jos ohjauksen puolenvaihtoa
suunnittelee niin ainakin tupakkamiesten kannattaa varata hommaan kuormalavallinen norttia... ;D
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Ei luultavammin ole vakio putkisto. Näköjään catin jälkeen alkaa toi jöötiputki. Downpipe putket vaihtais niin vois jo tuntua jossain persuksessa. :)

Ei ahtimien kovin isoja tarvikkaan olla. Eihän se litra koko ole kuin 1.25l per kappale.
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Samanlailla se on 3000gt:n kardaani kahdella kannatinlaakeroinnilla.
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Mainittakoon tässä, että kyseinen auto myytiin isoilla huutomerkeillä ja "underbody rust" huomiolla. Japanin pojalla on hieman erilainen näkemys pahasta ruosteongelmasta kuin täällä meillä :)

Edit: Kiitokset Samitsulle "spekuloinnista" :) Lisää vaan kuvia ja kommentteja tulemaan! Saatko turboista kuvaa, vai ovatko liian pienessä raossa?

Putki on Fujitsobon cat back, eli ei ole vakio.
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

On se Fujimopo saanu vaa mutkia putkee vaikka o iha suora rännin paikka ;D
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

No totta tietysti että puhaltimia on 2,ja mitä uudemmanaikainen turbo niin sen pienemmällä pärjää,mutta pienet mitkä pienet...

Jos loppumatka putkesta on "viritystä" ni siinä se taas nähdään,tärkeämpi alkupää kuitenkin on vakiota... Ylimääräiset mutkat
fujimopon putkessa johtuvat varmaan noista "vaimenninpullistuksista" mutta liekö noista suurtakaan vaimennusta...? :)

Ai niin,turboista ei pysty kunnon kuvia ottamaan,sellaisissa väliköissä ne on ja hyvin suojapellitetty... :(
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

nokonzok sanoi
Mainittakoon tässä, että kyseinen auto myytiin isoilla huutomerkeillä ja "underbody rust" huomiolla. Japanin pojalla on hieman erilainen näkemys pahasta ruosteongelmasta kuin täällä meillä :)

Onneksi näin päin, eikös suomessa autot tuu jo uutena tuollaisena kun ensin seisovat joko satamassa pari kuukautta tai sitten myyjän pihanurmikolla ruohikossa ;D
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Tuo onkin Japanilaisittain ruosteinen pohja. Vakavammin ruosteinen on "Underbody corrosion".

Itsellä on toistaiseksi kokemusta vain yhdestä -92 grade 4 JDM autosta jossa ei ollut ruostemainintoja mutta eipä ole yhtään ruostepistettäkään :)

Mitsu on muuten harrastanut noita kahta tukilaakeria myös E39 Galant Dynamic-4:ssa. Lieneekö kaikissa nelivetoisissa Mitsun henkilöautoissa sama rakenne?
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Miltäs iskariosasto näyttää? Onko vakion oloista tavaraa, vai onko jotain tuuninkia sielläkin?
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

Eipä pistänyt silmään mitkään erikoistolpat niin eiköhän nuo vakiot ole,katotaan jos tulee käytettyä uudelleen sillalla... :)
 
Vs: Alustakuvia ja erilaisia huomioita...

nokonzok sanoi
Mainittakoon tässä, että kyseinen auto myytiin isoilla huutomerkeillä ja "underbody rust" huomiolla. Japanin pojalla on hieman erilainen näkemys pahasta ruosteongelmasta kuin täällä meillä :)

Kyllä tuostakin parin vuoden jälkeen saadaan ruosteongelmaa! ;D

t: nimim. kokemusta on tuontiautosta
 
Takaisin
Ylös Bottom