Apex AVC-R säätäminen?

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Eli onkos moni tota vähän "monimutkasta" ahtopaineensäädintä rassaillut?
Tossa kun oli akku yms irti niin on setupit iha sekasi vielä...

löysin tämmösen ohjeen:

1. You need to set up the NE points to start with, 2500, 3500, 4500, 5500, 6000, 6500, 7000, 7500.

2. set the car settings to 4 4 arrow to the North East.

3. Set the graph scales, speed, boost etc.

4. Set FB speed to 0 and learn gear to X.

5. Ensure the start duty to 0% for all gears.

6. Then set gear judge up, drive along in first, with the AVCR in the Gear Judge menu, you will see the numbers decreasing on the right of the screen. When you get to 2500 rpm in 1st, set the number for that gear, do the same with all the other gears at 2500 rpm.

7. Set desired boost level 1.3 on the AVCR, duty cycle around 55%. Drive in 4th gear at around 2000 rpm, and open the throttle 100% waiting for the boost to build up, get to about 5000 rpm and see what peak boost you made. If it below the 1.6 then raise the duty cycle 1 or 2% and try again, if it above, lower the duty cycle 1 or 2%.
Once the car gets to the correct boost in 4th gear, turn lean gear on in 3rd, 4th and 5th, and go for a hard drive.
This will allow the AVCR to learn the duty cycles accross the RPM range to maintain your desired boost.

8. Once it has done this, the duty cycle in the menu will show ***, as the duty will vary accross the RPM range.

9. You will need to adjust the FB speed if you are getting boost fluctuations, this adjust the response of the boost solenoid.

10. After set the start dutys in 1st to around 8% and see what peak boost you hit, adjust up or down to get the required peak boost level in each gear, repeat for 2nd, 3rd, 4th should be about +1 or +2 and 5th should be something like -1 or -2.

11. Finally go into the duty screen for RPM and lower the duty at 6000 and above a few % to get boost taper at the top end.
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Onhan tuota tullu säädeltyä melko paljonkin, mutta en viime aikoina, niin ei muista kaikkea ulkoa. Mitäs tietoo tuosta tarviit?
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Samppa sanoi
Onhan tuota tullu säädeltyä melko paljonkin, mutta en viime aikoina, niin ei muista kaikkea ulkoa. Mitäs tietoo tuosta tarviit?
No ainaki se et nyt ei ole enää sitä ***duty:ssä ja ahdot "seilaa" vähän. Enne oli todella rok tasaisesti
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Sit sun pitää suunnilleen tuon ohjeen mukaan edetä.

Katot, että ne vaihteet on asetettu sinne oikein ja nuo muut perusasetukset.

NE:t on niitä pisteitä missä se säädin tarkastelee ahtoja ja tekee muutoksia, eli vakio evoon varmaan noin niin kuin esimerkissä kohtuu hyvät. Ylhäällä, kun on paljon rasitusta ja kierrokset ei kovassa vedossa juuri etene kannattaa tiivistää, jos tuntuu, että ahdot karkailee isolla vaihteella.

Aluks learn gear pois päältä ja asetat halutun ahtopaineen siihen lukuna, sekä dutycyclen vaikka tuohon 55%. Otat vedon nelosella ja katot koko ajan, että ei ahdot karkaa yli halutun. Jos meinaa karata säädät sitä dutyä, kuten tuossa esimerkissä. Tai jos ei saavuta täysvedossa haluttua ahtoa säädät taas. Kun duty on säädetty niin, että ahto on suunnilleen tontilla haluttuun targettiin nähden näpätään learn gear pälle 3,4 ja 5 vaihteille. Sit vaan pitäs vedellä pitkiä vetoja noilla vaihteilla. Nyt laite alkaa hienosäätää dutyä aina, kun vedetään riittävän pitkä aika (jokunen sekunti) 3,4 ja 5 vaihteella niin, että ahdot on riittävän lähellä tuota targettia. 1 ja 2 vaihteet on liian nopeita vetoja laitteen totuttamiseen, joten niitä ei kannata merkata päälle learn gearissa. Ne tähdet on merkkinä, että laite on alkanut säätää dutyä eikä se ole enää se vakio minkä olet siihen aluksi määrittänyt.

Start up dutyllä voit nyt vaihdekohtasesti säätää vielä, jos meinaa piikata tai ei nouse ahdot tarpeeksi jollain vaihteella.

Tuota RPM säätöä en oo omassa tarvinnut ollenkaan, mutta sillä voi määrittää dutyä sit kierrosluku kohtasesti, mutta siihen en oo sen enemmpää perehtynyt. Jotkut säädellyt pelkästään sen mukaan, mutta ite sitä en oo käyttänyt vaan mulla toiminut tuolla targetilla hyvin. Noita perusasetuksia en muista näin ulkoa, mutta voin ohjekirjan kaivella jostain tallin nurkasta (löytynee myös Apexin sivuilta pbf:nä luultavasti?) jos niiden kanssa tarviit apua.

Paha kirjottaa selkeitä ohjeita, mutta toivottavasti jotain apua. Tai sit sun pitää ajella tänne, niin laitetaan kuntoon :)
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Joo tota dutya laskin jo niin alko pelaan tarkemmin :)
Noi Learn gearit on ollu 1-2 vaihteel pääl tos "aina" sekä start dutyt on ollu 9 5 4 3 2 muistaakseni, eli aika "rajut". Mut ilosesti se vetiki kunnes sekotin koko laitoksen ;D
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Harri K sanoi
Joo tota dutya laskin jo niin alko pelaan tarkemmin :)
Noi Learn gearit on ollu 1-2 vaihteel pääl tos "aina" sekä start dutyt on ollu 9 5 4 3 2 muistaakseni, eli aika "rajut". Mut ilosesti se vetiki kunnes sekotin koko laitoksen ;D

Learn geareilla ei ole mitään merkitystä niillä pikkuvaihteilla, kun ahdot ei ole koskaan targetissa riittävän pitkään niillä. Kannattaa ottaa pois turhaan sotkemasta.

Start dutyt riippuu kokoonpanosta kuten duty muutenkin. Näihin ei siis voi antaa kuin suuntaa antavia lukuja. Ne pitää säätää autokohtaisesti. Katot vaan miten ahdot käyttäytyy ja sen mukaan säätää. Tietty jos samat ahtopaineet siihen haluut asettaa mitä oli aikasemmin ja muuten auto on samassa kunnossa, niin niillä vanhoilla asetuksilla on hyvä mennä, jos kaikki ei ole nollaantunut tai muistat mitä siellä on ollut.

Jos se on vaan palannut perus säädöille mitä sinne on tehty ja pelkkä se "oppiminen" on nollaantunut, niin ei muuta kuin learn gear 3,4,5 päälle ja kovaa ajoa. Pikkuhiljaa se ahtopaine tasottuu, kun laite oppii.
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Vai onkos se et learn gear on päällä kun on O-merkki? X= ei päällä?
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Harri K sanoi
Vai onkos se et learn gear on päällä kun on O-merkki? X= ei päällä?

Tuon sun laittaman ohjetekstin mukaan se on just noin. Ulkoa en muista enää miten päin ne on, kun mun auto on kohta kaks vuotta ollu tallissa ilman sähköjä keräämässä voimaa (lue motivaatiota ;D )
 
Vs: Apex AVC-R säätäminen?

Samppa sanoi
Tuon sun laittaman ohjetekstin mukaan se on just noin. Ulkoa en muista enää miten päin ne on, kun mun auto on kohta kaks vuotta ollu tallissa ilman sähköjä keräämässä voimaa (lue motivaatiota ;D )
Pitääkö se tulla nakertaa sulle kasaan ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom