Apua Sigman ongelmiin?

D

der-alte

Guest
Oon aatellu ostaa Mitsu Sigman, mutta kyseinen yksilö jota koeajelin epäilytti tekniikaltaan.

Myyjä sanoi että pelkääjän puolen ABS-anturi on sökö ja se deaktivoi ABS:t ja luistoneston yli 80km/h vauhdissa. Koska anturi myyjän väittämän mukaan ohjaa myös alustaa, ei myöskään säädettävä ja itsesäätyvä alusta toimi tämän yhden anturin viallisuuden takia (ei edes manuaalisesti).

Onko kellään faktatietoa onko kyseessä todellakin vain anturivika vai olisiko pirssin alustassakin vikaa sen abs-anturin lisäksi?? Ja kun tommonen säädettävä alusta ei vissiin oo niitä halvimpia osia korjata...

Auto kyllä itsessään oli todella himotus ajaa, ylivoimaisesti miellyttävin ajokokemus mitä ITSE olen kokenut. Ja muu tekniikka tuntuikin olevan ihan ok kunnossa.

Ja jos jollain on kokemuksia yleisesti sigmoista niin kuulisin mielelläni, nykyinen pirssini on -88 galant johon olen ollut tyytyväinen, mutta tuo sigma kyllä vei sydämen. ;D
 
uskoisin että kerhon Sigman omistajat kyllä kertovat kokemuksistaan tarkemmin, mutta muistelen, että ko. anturin pystyy korvaamaan esim dynamic4 Galantin vastaavalla, vaikka osa onkin hieman erilainen. (ja selkeästi halvempi, voi saada käytettynäkin.)

Sigman alustaa tarkemmin tietämättä kuulostaa oudolta, että ABS anturi ohjaisi alustaa? Eiköhän se saa nopeus tiedon laatikolta samasta paikasta kuin nopeus mittarikin, mitä muita säätösuureita se nyt tarvitsisi?
 
niko kais se on vaan turvatoimenpiteenä....

niin ihan oftopikkina minkävuotista sigmaa oot ostamasa ?
 
Niin 92-vuoden sigma ois tähtäimessä. Manuaalilootalla ja sillä 3.0 V6 Doch 24v koneella. 212tkm ajettu. Kyseinen auto on keväällä tuotu Saksasta ja siihen pitäisi jostain hommata lohkolämmitin, motonetissä laskin hinnaksi 165 eukkia about, mut varma en oo oliko just tähän käypäsiä ne, muutenkin taitaa olla aika kiven alla nuo osat mitä olen pikaisesti ehtinyt katselemaan.

Tietääkö joku onko tuonti katsastus miten kattava, vai kannattaako vielä autotohtorille kiikuttaa ennen ostopäätöstä? ei kuitenkaan joku 90 euroa oo paha hinta ku ajattelee miten kalliita osat saattaa olla.

Miten muuten tuo säädettävä alusta tuntuu ajossa ja muuttaako se konkreettisesti maavaraa vai säätää pelkästään jousitusta? tai jotain...
 
Defalta löytyy lokilämmitin kyseisen autoon. Meinas olla vaan ongelmia viimetalvena, kun sain poltettua kaksi lämmitintä kuukauden välein (takuuseen meni)
 
Omassa sigmassani ei oo säätyvää alustaa, joten en osaa sanoa tuohon kysymykseen mitään järkevää vastausta. Absit ynnä muut herkut on pelanneet ihan hyvin, kuskin penkin lämmitysvastus on tainnut kärähtää. Saattaa olla pirullinen vaihdettava (jos pystyykään vaihtamaan ??) onks kukaan vaihtanut lämmityselementtiä sähkösäät. penkkiin ??
 
tavallisissa mitsun penkeissähän on se vastuskangas (kangas mihin se vastuslanka on tikattu) on tikattu penkinpäälliseen kiinni. Sen vaihto on varmaan helppoa mutta päällisien ottaminen irti on "tuskan" takana, kun se päällinen on kiinni semmosilla rautatikuilla. (haettu ne muodot)
 
Ei kelllään sattus muuten olemaan sigman user manualia englannin tai suomenkielisenä joko paperilla tai esim. .pdf muodossa??? ku tuo meikän saksan taidot rajoittuu pääasiassa korkeajännityksestä opittuihin fraaseihin...

:-/
 
Taitaa vastuksen vaihtaminen tältäsyksyltä jäädä....Pitää ajella pakkasaamuina "vänkärin" penkiltä :). Kannattaa der-alten tutkia vaihdelaatikko tarkkaan, sigman manuaalilaatikko on helppo saada hajalle kun ajellaan isolla vaihteella hiljaa. 3-litrasen vääntö jauhaa hyvin nopeasti laakeripinnat paskaksi. Omassani jouduin vaihtaa laakerit ennen 200 000 km. Uusien laakereiden hinta noin 300 euroo (+ työt)
 
Minulla olisi kaikenlaista ohjetta Sigman laittoon, mm. 6G72 moottorin peruskorjaus, jenkkiversioon manuaalia ym...

Siitä abs-anturista...
Kumma että joskus toimii. Yleensä nää hajoo sitten kokonaan jos hajoo kun on kerran puolijohde.(Hall-anturi)

Luulen että siellä on välykset pielessä (0.6mm) tai metallipölyä tms. pasaa tarttunut tunnistuspintaan. Putsaus ja säätö luultavasti auttaisi.

Minä olin se joka laittoi Dynamicin anturin Sigmaan. Tunnistuspää on hieman erilainen, ja ABS:t putoaa pois pelistä 215km/h kohdalla. Muuten ei ole ollut ongelmia.

ABS-anturi vaikuttaa alustaankin.

Autan mielelläni jos tulee kysyttävää.
 
ei ois viel tallel jonkunlaisia tee-se-itse miehen sigman korjaus opasta myytävänä/pdf tai ihan missä tahansa mahollisessa muodossa? ois meinaa hyvä olla varalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom