ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Buy12

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2012
Seuraavanlainen ongelma ollut jo pari vuotta, nyt aika pahana. Alkoi jo 35 tkm kohdalla, nyt 63 tkm mittarissa.
Eli kylmästä lähdettäessä (< 0C) ei saa ykköstä eikä pakkia päälle millään, jos on starttauksen jälkeen käyttänyt vaihteen vapaalla ja siitä sitten yrittää ykköselle tai pakille uudestaan. Ei onnistu kuin vasta noin 15 min lämmittelyn jälkeen. Jos starttauksen jälkeen ei käytä vapaalla vaihteet toimii "normaalisti". Mutta esim. pakkasaamuina laitan auton ensin käyntiin, sitten vapaalle ja ikkunoita raappaamaan. Siitä kun sitten yrittää pakille ei onnistu, eikä ykköselle, eikä oikein millekään muullekaan vaihteelle. Ekat liikennevalot 1km päässä, niistä lähdetään kun luoja suo. Vaimo ei suostu enää ASXllä ajamaan kun ei tietoa miten ja koska "kylmästä" pääsee liikkeelle. Korjaamoaika parin vkon päästä, takuunalainen laite. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia?
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

onhan siellä oikeat öljyt vaihteistossa Diamond Qeen vai mitä se mitsun orkkisöljy olikaan nimeltään, ei sinne muuta.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Vähä ne mitsun vaihteet on semmoset, ettei välis liian helpolla mene silmään. Ainakaan liian isosta nopeudesta pienemmälle. Omas mittaris tosin vasta 13t ja vielä on toiminu toistaiseksi.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Buy12 sanoi
Seuraavanlainen ongelma ollut jo pari vuotta, nyt aika pahana. Alkoi jo 35 tkm kohdalla, nyt 63 tkm mittarissa.
Eli kylmästä lähdettäessä (< 0C) ei saa ykköstä eikä pakkia päälle millään, jos on starttauksen jälkeen käyttänyt vaihteen vapaalla ja siitä sitten yrittää ykköselle tai pakille uudestaan. Ei onnistu kuin vasta noin 15 min lämmittelyn jälkeen. Jos starttauksen jälkeen ei käytä vapaalla vaihteet toimii "normaalisti". Mutta esim. pakkasaamuina laitan auton ensin käyntiin, sitten vapaalle ja ikkunoita raappaamaan. Siitä kun sitten yrittää pakille ei onnistu, eikä ykköselle, eikä oikein millekään muullekaan vaihteelle. Ekat liikennevalot 1km päässä, niistä lähdetään kun luoja suo. Vaimo ei suostu enää ASXllä ajamaan kun ei tietoa miten ja koska "kylmästä" pääsee liikkeelle. Korjaamoaika parin vkon päästä, takuunalainen laite. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia?

Löysivätkö korjaamossa vikaa tuolle?
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Vika löytyi ja korjattukin jo menestyksekkäästi. Kytkin oli "poikkeuksellisen ruosteessa". Täydellinen kytkinremontti tehtiin ja nyt siis toimii hienosti pakkasillakin.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Mitä vuosimallia? Aika nopeesti ruostees :nykii
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Säilytteletkö autoasi kesällä paljon nurmikolla tms?
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Kytkin ongelmaa tälläkin. Autolla (ASX) ikää 13kk ja ajettu 17 tkm, kytkin alkanut luistamaan. Huomenna auto huoltoon. Luulin aluksi että kyseessä on luistonesto kun kone ottaa kierroksia mutta ei vedä. Nyt huomasin käryn hajun konehuoneesta. Ennenkuin kukaan alkaa syyttämään käyttäjäviaksi niin tiedoksi että olen ajanut 8 vuotta autoilla ilman ongelmia kytkimen kanssa.
Mielenkiinnolla odotan voiko kyseessä olla jokin mekaaninen vika kytkimessä.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Onneksi näissä 5v takuu :) Mitsun laatu autoissa ei ihan vastaa mun mielestä odotuksia verrattuna muihin mitsun laitteissin, kuten ilmalämpöpumppuihin jotka on ihan eliittiä.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Vastasi se vielä ainakin 80-luvulla ja ehkä vielä 90-luvullakin mutta 2000-luvulla ei taida vastata enää oikein minkään automerkin... :( :)
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Noniin. Vauhtipyörää myöten menee kytkin uusiksi. Vauhtipyörän hinta 550€. Remontti kokonaisuudessaan max 1500€ jos ei mene takuuseen. Huollosta sanoivat että Mitsulla kytkin on jäänyt aiemmin aina takuun ulkopuolelle. Tossa kovilla pakkasilla jäi auto kerran jumiin ja jouduin hieman luistattaa kytkintä että pääsin irti. Voikos tuo kytkin mennä kuitenkin jo paskaksi yhdestä kerrasta? :nykii
No. Odotellaan mitä maahantuoja sanoo. Viikon päähän menee korjaus kun vauhtipyörä jouduttiin tilaamaan jostain etelä-euroopasta.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Kaivostyöläinen sanoi
Noniin. Vauhtipyörää myöten menee kytkin uusiksi. Vauhtipyörän hinta 550€. Remontti kokonaisuudessaan max 1500€ jos ei mene takuuseen. Huollosta sanoivat että Mitsulla kytkin on jäänyt aiemmin aina takuun ulkopuolelle. Tossa kovilla pakkasilla jäi auto kerran jumiin ja jouduin hieman luistattaa kytkintä että pääsin irti. Voikos tuo kytkin mennä kuitenkin jo paskaksi yhdestä kerrasta? :nykii
No. Odotellaan mitä maahantuoja sanoo. Viikon päähän menee korjaus kun vauhtipyörä jouduttiin tilaamaan jostain etelä-euroopasta.
Tottahan ne mulkerot yrittää pistää kaiken takuun ulkopuolelle. Mikä takuu se semmonen on? Sano ny että mitä vtun pelleilyä tämä on. Sinuna en maksaisi penniäkää omasta pussista. Mulla nyt ehkä 1,5v auto ja ajettu 16t. Toiminu vielä ainaki tähän mennes vaikka tuo vaihteisto kyllä semmonen epäilyttävä oloinen täs mitsus kyllä, että saa nähä.
 
Vs: ASX 1,6 vaihteisto jumii kylmänä

Ainakin tuo kykinlevy on mitoiltaan aika onnettoman kokoinen..
 
Takaisin
Ylös Bottom