ASX autotallissa

rutja

asx
Liittynyt
18 Heinäkuu 2006
Juuh.. Emännälle sitten pit tuollainen hankkia. Vinkui pitkään kaskaita mutta löysin sitten jonkin vanhan tekniikanmaailman jossa luki että kaskaissa on renaultin kone. Se riitti ja sain keskustelun kääntymään mitsuun. Noh. 3 viikkoa sitten haettiin hesasta.
Olihan sillä ollut jo aikaisemminkin hyvä kokoelma mitsuja: colttia, lanceria (-92 aivan hieno auto, tykki melkein), space wagon ja sitt tää.

Kolme viikkoa ajeltu, paritonnia mittarissa ja ihan jees...
Se oli yllätys että vuodenvaihteessa näin jonkin tilaston jossa viime vuoden myyntimäärä Suomessa oli melkein 250 kpl.
toisaalta, eipähän noita kauheesti tule suomenkilpisenä vastaan, enempi pitkäkilpisenä ovatkin.

Hah. Tänä iltana venäjän tullissa sattui niin että venäläinen tullimies tuli tarkastamaan asx:ni ja vilkaisi vain sivusilmällä auton sisälle ja kiersi auton ympäri ja sanoi "Hjyvä auto"
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: ASX autotallissa

Taidat olla ensimmäisiä ellet ensimmäinen ASX:n omistaja, joka palstalle kirjoittelee :peukku Kerrohan kokemuksia, kun niitä kertyy. Ja miltä tavaratila vaikuttaa, onko tilaa asiallisen riittävästi?
 

rutja

asx
Liittynyt
18 Heinäkuu 2006
Vs: ASX autotallissa

Kerrohan kokemuksia, kun niitä kertyy. Ja miltä tavaratila vaikuttaa, onko tilaa asiallisen riittävästi?
Noh, alussahan auto tuntui hirmu levottomalta ja nykivältä meno. Sitt kaikenlaisten sutimisestojen poiston jälkeen auto muuttui sitten kunnolliseksi ajettavaksi. 1600 kone ei ole kyll mikään tykki spacewagonin jälkeen, mutta kerkeehän sitten loppujen lopuksi tuolla nopeammin kuin potkukelkalla.

Tavaratilaa on ihan kiitettävästi ja näyttäis riittävän sitten isommankin kappaleen kuljetukseen kun saap nuo takapenkit suoraksi, näytti olevan aika tasaisen suora tuo takakontin pohjakin, myös penkkien selkänojat alhaalla.

Keulan muotoilusta johtuen etäisyyksien arviointi on vielä opiskeluvaiheessa, peretys onnistuu parhaiten peilien avulla, taakse ei oikein ole minkään valtakunnan näkyväisyyttä. Itse auto on kyll omaan silmääni helv. komia!
Ajovalot on kyll aika syvältä, xenonit on jo tilattu! Toivotaan että jatkossa löytyy valoa kansalle.
Keulalle on vähän paha alkaa pisteleen paiskareita kiinni, ellei sitten jostain löydy hyvä valoteline!!
 

duunari

outlander -15
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Sijainti
oulu
Vs: ASX autotallissa

tuossa yx vaihtohto http://www.misutonida.it/faces/home.jsp?cgrfnbr=1027986&marche_cgrfnbr=382343&modello_cgrfnbr=1027985
 

jussi12

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Sama juttu, eli joulukuussa emäntä sai tuon asx:n.

Nyt 20 000 km takana mitään kummempia vikoja ei ole ilmennyt.

1.6 kone tosiaan aika nuhapumppu, ohittaa ei kannata 5 vaihteella, meinaan ainoa joka kiihtyy on kuljettaja.. ;) Samaten mäkisessä maastossa vakionopeussäädin pompsahtaa helposti pois päältä, kun puhti loppuu kesken.

Ajometeli on verraten kova, siihen ei mitsu ole kovin paljoa panostanut.

Xenon valot ovat erittäin hyvät.

Tavaratila pienehkö joskin auton kokoon nähden riittävä. Tarvittaessa takapenkit saa nurin.

Kännykän bluetooth toiminto autossa oikeasti toimii ja on paljon autossa istuvalle hyvä apuväline.

Kiinteä navigaattori on aika peruskauraa, nykyään saa pikkurahalla paljon paremman ja monipuolisemman navigaattorin kaupasta.
Navigaattoriin ei esim. pysty päivittämään omia poi pisteitään. Mikäli haluat päivittää kartat, niin pitää ostaa Mitsun oma kerran vuodessa julkaistava päivitys-dvd, hintaan 200 e :seina

Muutoin ollut näppärä auto ajella pidempiäkin matkoja.
 

rutja

asx
Liittynyt
18 Heinäkuu 2006
Vs: ASX autotallissa


Xenon valot ovat erittäin hyvät.

Tuossa perusmallissahan ei ollut xenoneita. Noh, ratkaisin tietysti asian tilaamalla ihan kunnolliset xenonit (en muista mikä merkkiset), hintatasoa jotain koko hässäkällä noin 250 euroa (sis. pitkät ja lyhkäiset)
Että ovat hyvät.
Mutta radio ottaa häiriöitä, koko ajan jatkuva pieni räpinä kuuluu taustalta ja valojen kytkeytyessä päälle (viivettä noin 5 - 10 sekunttia) radiosta ei kuulu kuin suhinaa. Prk.

kaikennäköistä vihjettä ja häiriönpoistajaaa on nyt tarjottu minulle, parhaimmillaan ideaa jopa boxien käärimistä foliopaperin sisään!!
Boxien runkoja on jopa kokeiltu maadoittaa auton runkoonkin kiinni, mutta ei apua.
 

jussi12

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Palataanpas tuohon navigaattoriin.

Navia autossa tarvitsemme jatkuvasti ja täytyy tosiaan todeta, että ko navigaattori ei ole penaalin terävin kynä...

Huollon mukaan autossa on uusin karttaversio, joka vuosimallia 2009. Seuraava päivitys tulee 2012, jolloin karttaversio päivittyy vuoden 2010 kartoiksi ???
Ja päivityshän tapahtuu ostamalla n 200 e maksavan dvd:n. Luonnollisestikaan sitä, mitä kaikkea dvd päivittää, ei tiedä kukaan. Eli päivittyykö ainoastaan Itä Uruguayn pääkaupungin katuja vaiko jotain myös täältä.

Eli jos oikeasti navigaattoria tarvitsee työnsä tms takia, niin tätä kapistusta ei kyllä voi suositella. Varsinkin jos itse haluat laitteeseen päivittää omia paikkoja.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


eilen sain työsuhdeasx:n käyttööni. hirveesti en ole vielä kerennyt siihen tutustumaan, mutta semmonen ongelma ilmeni heti, että soitin ei suostu toimimaan ipodin kanssa. :seina näytössä vilkkuu vuorotellen "connect" ja "retry". ilmeisesti täytyy suunnata teltta-autoon selvittelemään asiaa..?! onko muilla vastaavia kokemuksia? ipod kuitenkin latautuu, joten usb-väylä ei ole mykkä. niin, auto on halvempi nelikko (intense), ipod edellisen sukupolven 64gb touch, jossa on kyllä uusin firmis mielestäni. (ohjekirja kehottaa päivittämään ipodin, muuten tällaisessa ongelmassa kääntymään mitsuhuollon puoleen.)

kyllähän tuo tötterö pientä totuttautumista varmaan vaatii, mutta eipä sitä evoon pidä verratakaan. ;D :p
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


niin, sitähän ihmettelen kanssa suuresti, että kun tuossa dieselissäkin näyttää olevan tämä helvetin start/stop-toiminto. olenkohan lukenut sitten unissani jostain, että se löytyisi vain bensamalleista?! pikkusen hämmästyin, kun ekoihin valoihin pysähtyessä kone sammuikin (ilman kuskin töppäystä ;)). sitten sen poiskytkeminen on tietysti tehty niin vammaisesti, että systeemi menee aina takaisin päälle, jos auton sammuttaa. eli joka kerta, kun lähtee liikkeelle, pitää kytkeä se pois napista, mikäli haluaa pitää koneen käynnissä pysähtyessäkin. tosin samanlaisia juttuja olen havainnut muunmerkkisissäkin uusissa autoissa.

positiivinen puoli tässä on se, että kiisseli tuntuisi käynnistyvän itsestään hätäisemmin kuin bensaversio. ainakin bensamallin koeajolenkillä pikkuisen huvitti, kun auto sahasi itseään käyntiin melkoisen pitkään, kun muut olivat jo samoista liikennevaloista menneet menojaan.. ;D koeajaessani dieselin oli aikas kova pakkanen, joten jos siinäkin oli tämä toiminto, ei se sitten ilmeisesti ollut toiminnassa.
 

duunari

outlander -15
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Sijainti
oulu
Vs: ASX autotallissa

nahkuri sanoi
niin, sitähän ihmettelen kanssa suuresti, että kun tuossa dieselissäkin näyttää olevan tämä helvetin start/stop-toiminto. olenkohan lukenut sitten unissani jostain, että se löytyisi vain bensamalleista?! pikkusen hämmästyin, kun ekoihin valoihin pysähtyessä kone sammuikin (ilman kuskin töppäystä ;)). sitten sen poiskytkeminen on tietysti tehty niin vammaisesti, että systeemi menee aina takaisin päälle, jos auton sammuttaa. eli joka kerta, kun lähtee liikkeelle, pitää kytkeä se pois napista, mikäli haluaa pitää koneen käynnissä pysähtyessäkin. tosin samanlaisia juttuja olen havainnut muunmerkkisissäkin uusissa autoissa.

positiivinen puoli tässä on se, että kiisseli tuntuisi käynnistyvän itsestään hätäisemmin kuin bensaversio. ainakin bensamallin koeajolenkillä pikkuisen huvitti, kun auto sahasi itseään käyntiin melkoisen pitkään, kun muut olivat jo samoista liikennevaloista menneet menojaan.. ;D koeajaessani dieselin oli aikas kova pakkanen, joten jos siinäkin oli tämä toiminto, ei se sitten ilmeisesti ollut toiminnassa.
start/stop toiminto ei mene päälle jos lämpötila on alle +3 ja muistaakseni ei silloinkaan jos ilmantulo suuttimien säätö on asennettu siihen ikkuna asentoon. ja jos muistitikku löytyy niin kokeile toimiiko sekään siinä liitännässä.
 

enf

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2008
Sijainti
Jyskä
Vs: ASX autotallissa

ASX ei ainakaan vielä tallissa, mutta bensamalli koeajettu. Missähän olis neliveto diesel koeajettavissa...

Myyjältä kysyin dieselin start/stopista, mutta vastausta ei häneltä löytynyt, esitteestä piti kotona katsoa. Samoin Intensen vannekoon muisti tuumalla liian pieneksi... Vaihtotarjous oli ihan ok.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

duunari sanoi
start/stop toiminto ei mene päälle jos lämpötila on alle +3 ja muistaakseni ei silloinkaan jos ilmantulo suuttimien säätö on asennettu siihen ikkuna asentoon. ja jos muistitikku löytyy niin kokeile toimiiko sekään siinä liitännässä.

täytyy kokeilla tikulla, kunhan kotiudun pässiäisreissusta. joo, ton lämpötilajutun tiesinkin, mutta silti olin siinä käsityksessä, ettei kiisselissä ko toimintoa olisi.

enf sanoi
ASX ei ainakaan vielä tallissa, mutta bensamalli koeajettu. Missähän olis neliveto diesel koeajettavissa...

Myyjältä kysyin dieselin start/stopista, mutta vastausta ei häneltä löytynyt, esitteestä piti kotona katsoa. Samoin Intensen vannekoon muisti tuumalla liian pieneksi... Vaihtotarjous oli ihan ok.

ei noita dieseleitä taida pahemmin olla esittelyautoina. tiedä sitten tilannetta kohtapuoliin, asx:iä kun tuli ilmeisesti jonnin verran reilusti tuossa hetki sitten tulleessa kuormassa. itse löysin nelikko diesel esittelyauton sattumalta konalan teltta-autosta. tämä tosin tapahtui jo helmikuussa, että mahtaakohan löytyä enää..

mitäs se esite muuten sanoi dieselin start/stopista? mulle delta-auton myyjä kertoi, että vain bensa-autossa on mivec, kun tuli puhetta aiheesta. ;D
 

enf

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2008
Sijainti
Jyskä
Vs: ASX autotallissa

Esitteen tekniset tiedot kertoo, että kaikissa bensa- ja dieselmalleissa on Mivec ja as&g.

"Auto stop & go sammuttaa moottorin auton pysähtyessä esim. liikennevaloihin. Järjestelmä vähentää polttonesteen kulutusta ja co2 päästöjä sammuttaessaan moottorin, mutta ei katkaise virtaa elektronisista järjestelmistä. Moottori käynnistyy uudelleen välittömästi kytkinpoljinta alaspainettaessa, joten sinun ei tarvitse odotella matkan jatkumista."
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

enf sanoi
Esitteen tekniset tiedot kertoo, että kaikissa bensa- ja dieselmalleissa on Mivec ja as&g.

"Auto stop & go sammuttaa moottorin auton pysähtyessä esim. liikennevaloihin. Järjestelmä vähentää polttonesteen kulutusta ja co2 päästöjä sammuttaessaan moottorin, mutta ei katkaise virtaa elektronisista järjestelmistä. Moottori käynnistyy uudelleen välittömästi kytkinpoljinta alaspainettaessa, joten sinun ei tarvitse odotella matkan jatkumista."

ok. ja kanssa-autoilijat nauraa, kun sammutat riisikuppisi valoihin.. ;D
 

duunari

outlander -15
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Sijainti
oulu
Vs: ASX autotallissa

nahkuri sanoi
ok. ja kanssa-autoilijat nauraa, kun sammutat riisikuppisi valoihin.. ;D
ei muut autoilijat oo kyllä huomannu auton sammumista eikä käynnistymistä mutta kävelijät on mutta lähinnä ihmetyksen ilmetyksiä on ollu nekin.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

duunari sanoi
ei muut autoilijat oo kyllä huomannu auton sammumista eikä käynnistymistä mutta kävelijät on mutta lähinnä ihmetyksen ilmetyksiä on ollu nekin.

niin, mutta se bensaversio käykin niin hiljaisesti.. kyllä kiisselin roksutuksen huomaa. ;D
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

duunari sanoi
ja jos muistitikku löytyy niin kokeile toimiiko sekään siinä liitännässä.

joo, muistitikku toimii ihan ok siinä usb-liitännässä. jotain löysin googlettamalla aiheesta.. voisikohan se olla niin, että tällä hetkellä uusin ipodin softa ei vaan toimi yhteen asx:n soittimen kanssa?! itsellä ei ole hajuakaan, miten ipodiin saisi jonkun vanhemman softaversion, jotta voisi kokeilla, toimisiko se sitten. täytyypä soitella mitsuhuoltoon, jospa jollain muullakin olisi ollut vastaavanlaisia ongelmia.
 

MitsuASX

New Member
Liittynyt
15 Huhtikuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Mitsu ASX on oiva peli tällaiseen kaupunkiajeluun, toki maantielläkin pärjää. Intense varustustaso hyvä. Ksenonit, soitin ja panoraamakatto erityisesti. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia radion kanssa, kaikkialla toiminut hyvin.
Ei minua tuo auton sammuttaminen liikennevaloissa stressaa, ei ole pakko, jos ei halua. Pitää vaihteen päällä ja kytkimen pohjassa. Järjestelmä toimii ihan hyvin pienen opettelun jälkeen ja kyllähän käynnistyminen katseita kerää jalankulkijoilta.
Auton idea toimii mielestäni hyvin. Vähän vei bensaa talvellakin, lyhyttä kaupunkiajoa ja kulutus seitsemisen litraa. Siihen kyllä pitää lähteä liikkeelle piuhan päästä. Maantiellä talvirenkailla vei alle 6 litraa. Voihan ajotietokone olla hiukan säädetty "oikein".
Ajoasento on hyvä ja auto on oikean korkuinen, ei tarvitse vääntäytyä sisään ja ulos. Moottorissa riittävästi vääntöä kaupunki ajoon, oikeastaan tosi hyvä. Maantiellähän se on hengetön, mutta senhän tiesi jo ostaessa. Tavaratila riittävä kahdelle ihmiselle, isot matkalaukut vaatii järjestelyä. Äänieristys saisi olla parempi ja olen miettinyt voisiko sitä parantaa. Jos jollain hyviä ideoita, voisi vinkata.
Auto on ihan hyvännäköinen, huomannut naistenkin sitä katselevan. Takuuta 5 vuotta ja se hyvä asia.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

MitsuASX sanoi
Auto on ihan hyvännäköinen, huomannut naistenkin sitä katselevan.

luulen kyllä, että jos asx:llä ajellessaan saa hameväen huomiota osakseen, on kyse kuljettajasta, ei autosta. ;D

mutta offtopic sikseen, olen nyt ajellut tuolla tötteröllä muutaman tankillisen, ja oikeastaan alkanut tykkäämään siitä. tässäpä joitain huomioita, mitä tulee mieleeni. ipod-ongelma ei ole vieläkään ratkennut, odottelen maahantuojan edustajan soittoa aiheesta.

-vaihdekepin liike on ihan liian pitkä. loota sinänsä on ihan ok mielestäni.

-kulutusmittari näyttää huomattavan positiivisia lukuja. esim. tolla dieselillä etuveto päällä motaripainoitteista ajoa - kulutusmittari näyttää n. 5,2-5,6l/100km - todellinen kulutus ollut vähän yli tai alle 7,5l/100km.

-kontti on oikeasti yllättävän suuri siihen nähden, miltä se näyttää. riippuu tietysti, mihin sitä vertaa.

-valot todella ovat hyvät. tosin mulla tossa on jotain häikkää valoautomatiikassa, pitäisi sitä mennä selvittelemään. päivävalot eivät taida enää palaa ollenkaan, jossain vaiheessa ne paloivat edes satunnaisesti.. pitää siis ajaa toistaiseksi xenonit päällä päivälläkin. erikoista sinänsä, koska ajovalot syttyvät pimeällä normaalisti ollessaan automaattiasetuksella. muuta en ole itse räveltänyt, kuin ottanut penkin alta yhden liittimistä irti, jottei turvavyöhälytys toimisi. en ainakaan usko, että sillä olisi yhteyttä päivävaloihin (jotka tosin ovat yhtä mykät, vaikka liittimen laittaisi takaisin kiinni.).

sitten vielä askarruttaa, että mitähän noissa 17" vakiopyörissä pitäisi pitää rengaspaineita? mukana tulleesta outlanderin ohjekirjasta puuttuu kyseinen koko, eikä kuskin ovessakaan olevasta tarrasta oikein saa selvää. kokeilemallahan sitä yleensäkin sopivat paineet selviää, mutta prosessi on vielä kesken ja olisi mukava kuulla muiden kokemuksia. hangossa tohon oli lyöty joka pyörään yli 3 baria, mikä on varmaan liikaa. tällä hetkellä siellä on joka pyörässä jotain 2,8 baria. kuulostaahan sekin paljolta, mutta tuntuu paremmalta kuin astetta pienemmät lukemat. yleisesti ottaen pidän mieluummin hieman liian korkeita kuin matalia paineita, kunhan renkaat vain eivät kulu epätasaisesti.
 
M

mikada

Guest
Vs: ASX autotallissa

nahkuri sanoi
-kulutusmittari näyttää huomattavan positiivisia lukuja. esim. tolla dieselillä etuveto päällä motaripainoitteista ajoa - kulutusmittari näyttää n. 5,2-5,6l/100km - todellinen kulutus ollut vähän yli tai alle 7,5l/100km.
Ei sulla kyllä tuo ajotietokone ole ihan älyillään jos litratolkulla kulutusmittari valehtelee todelliseen kulutukseen nähden. Ole ikinä itse nähny tai edes kuullut niiden valehtelevan kuin muutamia desejä korkeintaan. Viehän pajalle tai sitten sanot seuraavan määräaikahuollon yhteydessä, että tuo kulutusmittari on ihan susi ja korjausta tarttis. Silmämääräisesti bensamittarin viisarin perusteellakin pystyy kulutuksen arvioimaan paremmin kuin tuolla sinun ajotietokoneen kulutusmittarilla :)
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

MitsuMi sanoi
Ei sulla kyllä tuo ajotietokone ole ihan älyillään jos litratolkulla kulutusmittari valehtelee todelliseen kulutukseen nähden. Ole ikinä itse nähny tai edes kuullut niiden valehtelevan kuin muutamia desejä korkeintaan. Viehän pajalle tai sitten sanot seuraavan määräaikahuollon yhteydessä, että tuo kulutusmittari on ihan susi ja korjausta tarttis. Silmämääräisesti bensamittarin viisarin perusteellakin pystyy kulutuksen arvioimaan paremmin kuin tuolla sinun ajotietokoneen kulutusmittarilla :)

no siinä on kyllä ollut päällä automaattinen kulutusmittarin nollaus (en muista aikaa, minkä se vaatii nollaukseen, muutamia tunteja se taisi olla). täytyy vielä kokeilla manuaalisella nollauksella, mitä se näyttää koko tankille. sillä ei sitä ihan joka ajoreissulla tule katsottua. tosin suurin lukema, mitä muistan mittarin näyttäneen, on ollut jotain luokkaa 6,4l/100km. tämä jollain lyhyellä kaupunkireissulla. silti about litran vähemmän kuin todellinen keskikulutus.

kyllähän noi tuntuvat vähän joka merkillä näyttävän liian vähän todelliseen kulutukseen verrattuna. onko sillä niin väliäkään, kun tankata pitää joka tapauksessa.
 

MitsuASX

New Member
Liittynyt
15 Huhtikuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Autoa ne kyllä katselevat, on makeen värinen pirssi.

Kyllä se turvavyön hälytys ensin ärsytti. Nykyään laitan turvavyön ensin ja sitten vasta starttaan, juttu on silloin kunnossa.
Minäkin hiukan ihmetellyt rengaspaineita. Kovalta tuntuvat kaupan jäljiltä, minullakin on sama koko.
Päivävalo automatiikka minulla toimii.
Kojelaudan lämmmityslaitteen ilmantuloaukkoihin ois voinut laittaa sulut. Voisi toiselta puolelta laittaa kiinni, ei tarvitsisi kääntää suuntausta. Kesällä se ei tunnu hyvältä, kun puhaltaa syliin. Tämä on kylläkin kait makuasia.
Parkkitutkan ääni saisi olla kovempi. En kyllä ole hirveästi tutkinut ohjekirjaa, saisiko sitä kovemmaksi.
Onhan tämä luokkaa pienempi, kun edellinen auto. Silti tästä tötteröstä tykkään. Kolme Mitsua ollut ja ei ole pajalla tarvinnut olla kun huollossa.
 

duunari

outlander -15
Liittynyt
25 Helmikuu 2008
Sijainti
oulu
Vs: ASX autotallissa

2.8 bar:a on mullakin niin 17 kuin 19:ssa. kulutuksesta on kyllä sen verran sanottava että 2008 1.8 lanceriin verrattuna kulutus on karkeasti puolet pienempi. lancerissa 450km kohilla sai mennä jo tankkaamaan kun asx:llä mittari tippuu siinä vasta puoleen tankkiin. ja ihan puhtaasti lyhyttä kaupunki ajoa. 1 vaihde sais olla hivenen pitempi kun tuntuu että heti pitää 2 vaihtaa. soittimeen on luultavasti tehty tarvittavat muutokset lanceriin verrattuna koska se toimii rätinöittä kun lancerissa ei mikään kanava kuulunut hyvin vaikka samat vehkeet kummassakin vahvistimen kokoa lukuunottamatta. ja kiveniskemät loistaa poissaolollaan kun lancerissa takakaarien etuosat meni heti vaaleiksi(auto tumman harmaa) ja konepelti ja puskurin alaosa oli iskuja myös täynnä. laiskahan tuo on mutta ihan kivasti se vääntää. valoautomatiikassa ei mitään vikaa ja ihan mukava kun ei tarvi ajella aina ksenonit päällä kun automatiikka hoitaa homman. hansikaslokeron kansi nitisee samanlailla kuin lancerissa ja se välillä ärsyttää, pitäs keksiä siihen jotain. muuten ollu kyllä erittäin tyytyväinen :peukku
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

MitsuASX sanoi
Autoa ne kyllä katselevat, on makeen värinen pirssi.

:peukku pitää kai odotella värisokeita eukkoja. ;) musta kun ei ole tyttöjen väri.

itse asiassa sain tänään korjattua päivävalo-ongelman. syynä oli niinkin yksinkertainen juttu, että yksi sulake konehuoneessa (muistaakseni nro 13) oli irronnut kolostaan. eli syy ei ollut turvavyöhälytyksen omatoimisessa poiskytkemisessä, vaikka sitä joku teltta-auton huoltomieskin puhelimessa epäili..

täytyy tosta radiosta sanoa, että mikään kovin älykäs rds siinä ei ole. kanava kyllä kuuluu, jos se on koko ajan päällä pidemmällä reissulla. mutta auta armias, jos radion jälkeen kuuntelet vaikka reilut 100km musiikkia muistitikulta ja vaihdat sitten takaisin radioon, niin eipäs kuulukaan paljon muuta kuin suhinaa. ja kestää kauan, ennen kuin löytää kanavan uudestaan.

noista kiveniskuista.. kävin eilen pesemässä auton toista kertaa. ensimmäinen oli melkein uutena. nyt lasissa oli 2200km ja bongasin konepellistä jo muutamat kiveniskemät (jotka toki erottuvat mustasta väristä erittäin hyvin.). ja reilua turvaväliä olen yrittänyt pitää.. en välttämättä sanoisi tuon tötterön olevan mitenkään epäherkkä kiveniskuja kohtaan. vituttaahan ne, vaikka firman auto onkin. tosin japsien maalit tuntuvat olevan melko vesivärejä vaikkapa uusien mersujen maaliin verrattuna. toinen, mitä mietin, on tuulilasi. se kun on aika pystyssä. itselle tuli eilen iso jälki :seina(kaksi "tähteä"), jotka pitäisi käydä korjauttamassa, ettei halkea.
 

MitsuASX

New Member
Liittynyt
15 Huhtikuu 2011
Vs: ASX autotallissa


Se natina siitä hansikaslokeron tienoilla ainut ylimääräinen ääni. Hiukan se mietitytti mistä tulee, kunnes ajelin luukku auki ja sieltähän se. Täytynee laittaa silikoonia lukkolaitteeseen, vai tuleeko saranoista. Empä kyllä sen enempää tutkinut, onko se vika siinä.
Oletteko käyttäneet "uutta" bensaa? Minä olen ajellut 98:lla. Harkinnut olen vaihtoa 95:een. Onko teillä kokemuksia tuosta jutusta?
Muutama ASX on täällä periferiassakin tullut vastaan, ei tosin tämän värisiä. Paljonkohan näitä on myyty, ei näyttänyt olevan TM:n myydyimpien listalla. Eipä se kyllä haittaa.
Sen olen huomannut, että "kaskain" kuskit joskus parkissa katselevat pitempään.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


mielenkiintoinen ominaisuus muuten tuossa start/stop -toiminnossa - pari kertaa tullut pikkusen pelästyttyä, kun on pysähtynyt jonnekin ja auto on sammunut itsestään (tilanne, jossa normaalin auton jättäisi käymään) - ja sitten, kun on itse auton ulkopuolella ja tötterö käynnistyy jonkin ajan kuluttua itsestään, tulee hiukan fiilis, että "mitä v***ua". ;D
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Sain ainakin täällä Lahdessa 1.8 dieselin Instyle nelivetovehkeen n.10 päivän odotusajalla.
Vähän on vielä kokemusta,mutta vaikuttaa ihan mukavalta.
 

asxmitsu

New Member
Liittynyt
23 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Äänieristys saisi olla parempi ja olen miettinyt voisiko sitä parantaa. Jos jollain hyviä ideoita, voisi vinkata.

Itselleni tehtiin asx takapäähän äänieristys liikkeessä joka hiljensi paljon melua sisälle maksoi jotain 300-350e
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Ihan tämmöinen ensikertalaisen diesel käynnistysneuvon pyyntö:
Minulla on Start/Stop napilla tapahtuva käynnistys ja sammutus.
Pitääkö ensin painaa nappia,niin ettei paina kytkintä ja varttua,että hehkutusvalo sammuu ja sitten painaa kytkin pohjaan ja sen jälkeen painaa start nappia uudestaan vai voiko painaa heti aluksi kytkimen pohjaan ja sitten start nappia välittämättä hehkutuksesta eli lähteekö automaattisesti käyntiin vasta sitten kun hehkutus tapahtunut.??
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

Hunsvotti sanoi
Ihan tämmöinen ensikertalaisen diesel käynnistysneuvon pyyntö:
Minulla on Start/Stop napilla tapahtuva käynnistys ja sammutus.
Pitääkö ensin painaa nappia,niin ettei paina kytkintä ja varttua,että hehkutusvalo sammuu ja sitten painaa kytkin pohjaan ja sen jälkeen painaa start nappia uudestaan vai voiko painaa heti aluksi kytkimen pohjaan ja sitten start nappia välittämättä hehkutuksesta eli lähteekö automaattisesti käyntiin vasta sitten kun hehkutus tapahtunut.??

voisin olettaa, ettei siellä ole mitään automatiikkaa hehkutuksen suhteen, vaan nappi toimisi ihan samalla tavalla kuin avaimella käynnistys. eli kytkin pohjaan, hehkun valon sammuttua napista käyntiin. helppohan tuo on kokeilla, ei se nyt yhdestä kerrasta rikki mene. ja tuskinpa start-napin painelulla ennen kuin kytkin on pohjassa, on mitään vaikutusta. korjatkaa, jos olen väärässä. mulla on toi köyhempi malli, mikä käynnistetään avaimella.
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

No se on niin,että kun kytkin ei ole painettuna niin ensimmäinen napin painallus avaa radion yms.,toisen kerran painettuna syttyy hehkuvalo ja kun sitten kytkin pohjaan ja kolmas kerta niin auto käynnistyy.
Jos painan kytkimen pohjaan ja sitten nappia yhden kerran ,niin hehkuvalo vilkahtaa ja auto käyntiin luullakseni pienen viiveen kautta.Tätä minä kyselen,että onko tämä viive kylmäaikana pitempi eli starttaako auto vasta hehkuvalon sammuttua.
Eli:eek:nko oikein käynnistää auto siten,etä kytkin pohjaan ja kertapainallus start napista ajattelematta hehkutusta ja eikun menoks.?
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


niin olikos tässä siis avaimeton käynnistys? kun monissa autoissa, missä on starttinappi, pitää kuitenkin laittaa ensin avain normaalisti virtalukkoon. anteeksi tietämättömyyteni.
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Juu avain taskussa ja start/stop painonappi.
Kuvittelen,että se toimii niin,että kytkin pohjaan ja starttinapin painallus,niin käynnistys tapahtuu vasta sitten,kun hehkutusvalo on sammunut.Eli talvisaikaan käynee luultavasti niin,että kun painan kytkimen pohjaan ja kertapainalluksen napista,niin kestää jonkin aikaa,kun hehkutusvalo palaa ja sitten kun se on sammunut esim. 5 sek,kone käynnistyy.
En ole varma,mutta saas nähä aikanaan.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: ASX autotallissa

No eikö tämäkin asia selviäs helpoiten kun lukasee omistajan käsikirjasta siitä kohdasta, jossa neuvotaan miten auto käynnistetään ???
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Niinhän sitä luulis,mutta kun ei ole mitään selvitystä .
Taitaa olla ohjekirja tehty sen verran aikaisemmin ettei painonappikäynnistystä ole mainittu.
Kyllä siellä käynnistysohjeita muuten löytyy.
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Ajattelin laitattaa ASX:ääni Webaston Thermo TOP Evo 5.Mitenkän sen saa mahdutettua konehuoneeseen,kun näyttää melko ahtaalta.
Mihinkähän sen laittavat.?
Onko kenelläkään kokemusta mainitusta Webastosta eli lähinnä sen toimivuudesta.?
Kyselin hintoja ja haarukka oli n.2000-1600 asennettuna.
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Onks kenelläkään tietoa,mitenkä kännykän osoitekirjan tiedot saa laitettua
auton luetteloon bluetoothin kautta.
Pariliitos on kyllä kännykän kanssa onnistunut,mutta puhelinluettelon siirtäminen ei.
Kun laitan phonebook ja import,niin ei onnistu,vaikka ohjekirjassa on siten neuvottu.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


eikö kukaan muista vanteen leveyttä ja et:tä? ??? ei tullut googlettamalla vastaan, enkä viitsisi irroittaa pyörää tämän takia. ohjekirjakin tuossa on outlanderin (rengaskoot ihan väärät). :seina

kuulin muuten huhun, että seuraavat kiisseli asx:t olisivat tehottomampia kuin tähän asti tehdyt. tarkkaa teholukemaa en muista, mutta pudotus oli melkoinen (ehkä luokkaa -25 hp). vääntö pysyisi samana. tiedä näistä nyt sitten..
 

Hunsvotti

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Mulla on tämä 1.8 diesel ja sen vasemmasta etukulmasta,ehkä ilma-aukosta kuuluu
semmoista räpinämäistä ääntä,joka häviää kun kierroksia lisää tai muuttaa.Onkohan kellään muulla ollut tämmöistä.
Auto on pelannut hyvin ja kiihtyy kuin ohjus.Mutta kun olen jo sen verran ikämies,että pitäisi saada automaatti,niin voisin myydä autoni siihen kuuluvine herkkuineen.KTS.oikotie/autot/HVY-769
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


noniin, ipod-ongelma ratkesi pitkän hampaidenkiristelyn jälkeen. :peukku uusin iso softapäivitys (ilmeisesti ipod touchit, iphonet ja ipadit), oiskohan ollut v. 5.0, poisti yhteensopivuusongelman. nyt toimii, kuten pitääkin. :D ainut vaan, että lataa 64gb soitinta tolkuttoman kauan. varmaan toimii nyt myös mitsun kosketusnäytöllisissä soittimissa, täytyypä kokeilla työkaverin outlanderissa, missä tuo ei aiemmin myöskään saanut yhteyttä.

ai niin, samalla kun ilmoitin maahantuojalle ongelman ratkenneen, varmistin sen, että uudet tehtaalta suomeen tulevat diesel-asx:t ovat todella pienempitehoisia. väännöt samat, mutta hevosia 116 (vai olikohan 118). tällä päästään huomattavasti pienempiin päästöihin -> auton hinta pystytään pitämään ~samalla tasolla, vaikka hinnat yleisesti nousee. esim. norjaan on viety koko ajan tätä kuristettua versiota, siellä kun autoverotus perustuu ilmeisesti hevosvoimien määrään.
 

spee

New Member
Liittynyt
20 Lokakuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Moi.
Onko muilla ASX dieselin omistajilla ollut ongelmia dpf:n kanssa. Päivitys tehty maahantuojan toimesta, öljyt ja suodatin vaihdettu. Öljyn taso kuitenkin koko ajan nousseena! Jos kuulostaa tutulta niin kerro kokemuksistasi...Esim. Ison Britannian asx-foorumilla paljonkin keskustelua aiheesta.
 

spee

New Member
Liittynyt
20 Lokakuu 2011
Vs: ASX autotallissa

...niin ja hunsvotille tiedoksi, ens viikon alussa kyseisen Webaston asennus, jos sua vielä aihe kiinnostaa, niin laitan tietoa asiasta palstalle!!!
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa

spee sanoi
Moi.
Onko muilla ASX dieselin omistajilla ollut ongelmia dpf:n kanssa. Päivitys tehty maahantuojan toimesta, öljyt ja suodatin vaihdettu. Öljyn taso kuitenkin koko ajan nousseena! Jos kuulostaa tutulta niin kerro kokemuksistasi...Esim. Ison Britannian asx-foorumilla paljonkin keskustelua aiheesta.

mitäs meinaat ongelmilla? itsekin tuossa pari päivää sitten katsoin öljyt - ja kyllähän se melko täynnä näytti olevan, ellei jopa vähän yli. parin tonnin päästä 30tkm huolto edessä, enkä kyllä ajatellut/osaa/jaksa/kerkeä tuolle mitään tehdä ennen huoltoa.
 

spee

New Member
Liittynyt
20 Lokakuu 2011
Vs: ASX autotallissa

No dpf:ssä öljyyn sekoittuu dieseliä. Ei varmaan tee pidemmän päälle kovin hyvää pyörittää moottoria tälläsellä sekoituksella. Itsellä ennen päivitystä ja 15000 huoltoa öljyn taso yli X-merkin, maahantuojan edustaja kehoitti olemaan ajamatta ennen päivitystä. Päivityksen jälkeen dpf kestää enää n. 10 minuuttia. Nyt siis taas öljyn taso noussut sentin verran yli sallitun, ei kuitenkaan X-merkin tasolle. Itsellä 17000 km lasissa ja muuten oon pitänyt asx: stä paljon. Voin tietysti hieman ylireagoida, mutta onhan sitä öljytason kehitystä hyvä seurata...
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: ASX autotallissa


mutta eikös kaikissa hiukkassuodattimella varustetuissa kiisseleissä sekoitu öljyn sekaan dieseliä? vai olenko ymmärtänyt jotain väärin (tekniikka ei ole vahvin lajini)? mulla eivät kyllä kieltäneet ajoa (mitä tuli aika paljon) ennen, kuin sain ajan päivitykseen. tosin 15 tkm öljynvaihto oli ollut silloin vain hetkeä ennen. eikä kyllä kukaan ole käskenyt imemään öljyä poiskaan. ;D

no, onhan tuossa takuu ja kaiken lisäksi "oma" asx on firman auto. silti taitaa olla ainut vessa itselläni, missä öljyn määrä selvästi lisääntyy vaihtovälillä (mikä muuten on naurettavan lyhyt). ;D

paras ylläri kiisseli asx:n kanssa on ollut maantieajon vaivattomuus, sillä sitä uskalsin hieman pelätä, tuon tyyppinen auto kun ei oikein ole ajatuksena ihan oman makuni mukainen. yllättävän hyvin jaksaa mennä reippaampaakin matkanopeutta.. kaupunkiautona ei mielestäni ole omiaan, alustan kolina esim. hidasteissa on melkoinen. tosin jopa todella lyhyt testilenkki työkaverin uudella psa-diesel + automaatti outlanderilla vastasi kysymykseen, miksi asx:ää myydään jossain outlander sportina. :)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: ASX autotallissa

nahkuri on ihan oikeassa. Kaikissa autoissa, missä on dpf, sekoittuu öljyyn dieseliä. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Aineet eivät vain sekoitu dpf:ssä, kuten spee kirjoitti.

Tuo dieselin öljyyn sekoittuminen johtuu siitä, että dpf, eli hiukkassuodatin pitää aina välillä polttaa puhtaaksi, eli regeneroida.
Tämä taas vaatii pakokaasujen lämmön nostoa, normaalisti noin 200 asteella.
Lämmön nousu tehdään yleisesti lisäämällä polttoaineen jälkiruiskutusta, jolloin osa siitä palaa vasta pakokanavassa.
Tästä jälkiruiskutuksesta seuraa, että polttoainetta kuluu hiukan enemmän ja osa siitä jää palamattomana syliteriin ja huuhtoutuu sieltä öljyn sekaan.
Tämä ilmiö korostuu, jos autolla ajetaan paljon kaupunki ajoa tai pelkkää "mummoa kirkkoon" maantieajoa.
Samoin regenerointi joudutaan tekemään useammin, jos autolla ajetaan lähinnä edellä mainituissa olosuhteissa.
Myös ns. pätkäajo on huono asia, koska regenerointi ei koskaan tule valmiiksi, vaan järjestelmä koittaa regeneroida lähes aina, kun olosuhteet sen mahdollistavat.

Vaihtoehtona voidaan polttoaineen sekaan tai suoraan pakoputkeen ruiskuttaa ureaa, joka nostaa lämpötilaa noin 100 astetta, jolloin jälkiruiskutuksen määrää ja sen tuomia lieveilmiöitä voidaan pienentää. Tässä järjestelmässä taas on muita huonoja puolia kuten hinta, toiminta pakkasessa ja tietysti tuon lisäaineen lisääminen. Siksi kyseistä järjestelmää ei paljoa käytetä henkilöautopuolella. Raskaassa kalustossa taas tämä ns SCR tekniikka on varsin yleisesti käytössä, varsinkin tehokkaammissa malleissa.

Tuossa ASX:n takaisinkutsu huollossa muutetaan esiasetettuja parametreja, joiden perusteella regenerointia tehdään.
Jos autolla on ajettu pääsääntöisesti pelkkää kaupunki ajoa, kannattaa käydä "puhdistamassa" moottoria ajamalla ihan reilun pituinen lenkki moottoritiellä.
Itse huomasin, että regenointiväli ja jopa moottorin käyntiääni muuttuivat selvästi, sen jälkeen, kun oli ajanut reippaalla kaasujalalla peräkkäisinä päivinä noin 300 km moottoritiellä. Nämä asiat ovat myös sen jälkeen pysyneet ennallaan jo useamman tuhannen kilometrin ajan. Vaikka pääsääntöinen ajo on ruuhka-aika ajoa pääkaupunkiseudun isommilla väylillä.
 

spee

New Member
Liittynyt
20 Lokakuu 2011
Vs: ASX autotallissa

Kiitos hyvästä ja asiallisesta vastauksesta. Sanoit, että "osa siitä jää palamattomana syliteriin ja huuhtoutuu sieltä öljyn sekaan." Tästä öljyn sekaan huuhtoutumisesta olinkin huolissani, varsinkin jos tämän seurauksena öljyn pinnan taso nousee liikaa. Silloin kun regenerointi tapahtuu, pyrin ajamaan niin kauan että prosessi menee loppuun asti, yleensä n. 10 min. Oletko itse havainnut öljyn määrän lisääntymistä/pitäisikö siitä sen enempää olla huolissaan?
 
Ylös Bottom