ASX iskarien vaihdon jälkeen kääntäessä iskari/jousi naputtaa

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Onko tullut vastaan tämmöistä? Iskarit, uudet kumit ja muovilaakeri yläpäähän vaihdettu. Pyörän kulmat on tarkistettu. Eräässä ison ketjun asentamossa. Nyt kääntäessä kuuluu jumalaton naputus etupäästä. Naputus resonoi jouseen. Asiaa tutkittiin alustavasti. Asentaja sanoi, että muovilaakeri hakee paikkansa ja ääni loppuu kohta. Iskarit on tosiaan KYB-merkkiset, pölysuoja ja muovilaakeri motonetin kautta hankittu ohimyyntinä heidän toimittajaltaan. Jousi on vanha ja kunnossa. Mitään muita eroja osissa ei ollut, kuin että muovilaakeri oli tummemman harmaa, eli erivärinen, kuin vanha osa.

En ole vielä ajanut kymmentä kilometriä pidempään. Sovittiin, että ajelen viikonlopun ja katsotaan ensi viikolla, onko muutosta tullut.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Minulla oli vastaava homma. Osat oli ilmeisesti kasattu väärin --se muovilaakeri ei päässyt kiertymään ja meteliä piti.
Työn tehnyt paja hommasi "kasauskuvan" ja teki työn uusiksi --> nyt toimii.
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Kiitos vastauksesta. Paljon mahdollista, että tässä olisi voinut käydä samoin.
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Kyllä siinä nyt kävi niin, että Euromasterissa todettiin nuo muovilaakerit siltä osin viallisiksi, että käsinkin pyöritettäessä takerteli. Laakerit lähti motonettiin takaisin ja minulle tuli uudet kustannukset vanhojen muovilaakerien vaihdosta paikalleen ja kulmien säädöstä. Kalliiksi tuli iskarien vaihto. Motonetissä suhtauduttiin ymmärtäväisesti mutta saa nähdä osallistuvatko asennuskustannuksiin. laakerit menevät ensin tutkimuksiin.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Minulla asennuksen ( minun hankkimat osat ) tehnyt liike vastasi korjauskustannuksista
Toisen puolen iskarin asennus oli tehty oikein.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tuntuu että näitä kesä hessuja ja "vahinkoja" sattuu vähän liikaa tänä kesänä
 

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Minulla asennuksen ( minun hankkimat osat ) tehnyt liike vastasi korjauskustannuksista
Toisen puolen iskarin asennus oli tehty oikein.

Euromaster ei tähän lähtenyt. Katsoivat ilmeisesti että osissa vikaa, eikä heissä. Mielenkiintoista nähdä, miten homma etenee motonetin/osien maahantuojan kanssa. Luultavasti saan jäädä yksin maksujen kanssa.
 
Ylös Bottom