ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Sami6330

New Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2018
Moro,

Olisko tietoa miten toi ASX käsijarrumekanismi toimii takasatuloissa? Omastani (vm.15) alkoi jarrut jumittamaan takaa ja paikallistin vian jarrusatulassa olevaan mekanismiin joka liikkuu käsijarrua käytettäessä. Ko. mekanismi oli jumissa eikä palautunut yläasentoon vaijerin löystyessä.
Puhdistin akselista liat ja laitoin uudet rasvat akselille jonka jälkeen palautus alkoi pelaamaan. Ilmeisesti kuitenkin sain säädöt pieleen kun pyörittelin ja heiluttelin akselia ja nyt käykin niin että käsijarrua vedettäessä mekanismi ikään kuin menee "auki asentoon" eikä jarruta ollenkaan.


Nyt alkaa järki ja osaaminen loppumaan ja vinkkejä kaivattaisiin miten tuo mekanismi säädetään kohdalleen?
 

Grandi05

New Member
Liittynyt
27 Maaliskuu 2015
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Moro.

Samaa ongelmaa meidän ASX:ssä vm. 14. Meillä vaati uudet satulat taakse. Jos on takuuta jäljellä niin uudet satulat saa ilmaseksi, kunhan maksaa työn.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Meidän -13 ASX:n kanssa havaittiin sama ongelma käsijarrun kanssa ja maahantuoja tuli hyvin vastaan. Kannattaa ajella merkkihuoltoon keskustelemaan asiasta.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Sami6330 sanoi
Moro,

Olisko tietoa miten toi ASX käsijarrumekanismi toimii takasatuloissa? Omastani (vm.15) alkoi jarrut jumittamaan takaa ja paikallistin vian jarrusatulassa olevaan mekanismiin joka liikkuu käsijarrua käytettäessä. Ko. mekanismi oli jumissa eikä palautunut yläasentoon vaijerin löystyessä.
Puhdistin akselista liat ja laitoin uudet rasvat akselille jonka jälkeen palautus alkoi pelaamaan. Ilmeisesti kuitenkin sain säädöt pieleen kun pyörittelin ja heiluttelin akselia ja nyt käykin niin että käsijarrua vedettäessä mekanismi ikään kuin menee "auki asentoon" eikä jarruta ollenkaan.


Nyt alkaa järki ja osaaminen loppumaan ja vinkkejä kaivattaisiin miten tuo mekanismi säädetään kohdalleen?

15vm niin takuuta pitäis olla jollei km ylitetty jo. Joten ei muuta kuin lähimpään merkkiliikkeeseen Hop hop.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Tästä tulee varmaan kohta maahantuojalta recall koska näitä tullut nyt vaihtoon todella paljon, merkkiliikkeesee vaa
 

Nuts

Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2015
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Mårå

Sama homma täällä, 2014 Outlander GenIII ja 120 tuh meni käsijarru paskaksi viime talvella.
Ei takuuta enää voimassa.
BudWeg:illa löytyy näitä siinä 250-300 eur/puoli ja ovat tehdaskunnostettuja. Mitä järkeä
laittaa Mitsun paskoja kun ovat järjettömän hintaisia ja paskan laatuisia.
 

Nuts

Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2015
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Måråt

Tähän pientä päivitystä.....kun eräänä aamuna alkoi vit---maan käsijarrun toimimattomuus niin olin yhteydessä
maahantuojan. Keskusteltiin tuotevirheestä takajarrusatuloiden osalta ja en viitannut takuuseen vaan käyttöikäolettamaan..eli siis
kuinka paljon kilometrejä jarrusatuloiden pitäisi kestää normaalissa käytössä ja vastauksena oli 200 tuhatta km.
Tehdas on kuulemma tietoinen ongelmasta ja kehittää ratkaisua joka sitten korjataan asiakkaalle veloituksetta.....sais vaan nähdä tämänkin:)
Lupasivat olla yhteydessä korjauksen aikataulusta kun ratkaisu löytyy, eli asiakkaan ei tarvitse tehdä mitään....varmaan ns takasinkutsu.
Tämä sama ongelma koskee myös osaa ASX malleja joissa on käytetty samoja jarrusatuloita.

Jollain tavalla kehoittaisin niitä joilta on veloitettu ko. korjaus olemaan yhteydessä korjausliikeesseen ja vaatia rahojaan takaisin.
Pitää kuitenkin muistaa että jos samalla vaihdetaan jarrupalat ja/tai jarrulevyt niin nehän eivät kuulu tämän piiriin.
 

4HM4

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2018
Vs: ASX Käsijarru/Jarrusatula ongelma

Sama 2016 Outlanderissa. Takuu ummessa kilometrien puolesta, mutta tehdas korvaa ja omistaja on tyytyväinen :peukku
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
https://recall.trafi.fi/?q=ASX#vclass=&mark=&model=

Tuolla näytti oleva kampanja juuri takajarrusatuloihin.

Kampanjan tiedot
KampanjaKoodi:
R30348
EY-hyväksyntänumero:
e1*2007/46*0368, e1*2001/116*0406
Merkki:
Mitsubishi
Malli:
ASX, Outlander, Outlander PHEV
Vikakohde:
Takajarrusatula
Takajarrusatulan käsijarrumekanismiin saattaa päästä kosteutta aiheuttaen syöpymistä ja käsijarrumekanismin jumiutumisen. Käsijarru ei välttämättä pidä autoa paikallaan kaltevalle pinnalle pysäköitäessä ja jarrut saattavat jäädä laahaamaan. Jarrusatula tarkastetaan, kosteudensuojausta parannetaan ja tarvittaessa jarrusatula vaihdetaan.
Valmistenumeroväli:
Muu kohdeajoneuvojen määritys:
Automäärä muuttunut 24.9 2077 -> 5187
Kampanjaan kuuluvien ajoneuvojen lukumäärä: 5187
Kampanjan aloitus pvm:10.08.18
Kampanjan valmistumis pvm:
Kampanjaa hoitava yritys
Yritys: Bergé Auto Nordics Oy


Jännä homma oli että suomessa ei ollut merkkiliikkeessä tietoa maalis/huhtikuussa 2018, vaikka maailmalla alkanut helmikuussa:
https://www.carcomplaints.com/news/2018/mitsubishi-recalls-outlanders-parking-brake-problems.shtml
 

Stilo

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2018
Sijainti
Lahti
Tehtaat jakaa noita takaisinkutsuja vaiheittain eri markkinoille, sillä osia ei välttämättä ole kerralla laittaa kaikkiin maailman autoihin.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Pehva pompsahti rekisteröintikatsastuksessa käsijarrusta, eikä ainakaan päällepäin näytä että olisi ikinä takajarruille mitään remonttia tehty. Täytyypä soitella huomenna Mega-Autoon..

Ehkä tosiaan vääntyneet nuo satulan päässä olevat vipuvarret. Vaijerit kyllä liikkuu kun kahvaa nyppii mutta ei ole minkäänlaista hidastumisen merkkiäkään vaikka 60km/h vauhdissa nyppää kahvan pystyyn.. :) Tietty ihan vaijerin kiristys voisi auttaa, mutta jos tässä joku recall on päällänsä niin saavat merkkiliikkeessä ihmetellä.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Pehva pompsahti rekisteröintikatsastuksessa käsijarrusta, eikä ainakaan päällepäin näytä että olisi ikinä takajarruille mitään remonttia tehty. Täytyypä soitella huomenna Mega-Autoon..

Ehkä tosiaan vääntyneet nuo satulan päässä olevat vipuvarret. Vaijerit kyllä liikkuu kun kahvaa nyppii mutta ei ole minkäänlaista hidastumisen merkkiäkään vaikka 60km/h vauhdissa nyppää kahvan pystyyn.. :) Tietty ihan vaijerin kiristys voisi auttaa, mutta jos tässä joku recall on päällänsä niin saavat merkkiliikkeessä ihmetellä.

Jos satula ei oo uuen näkönen ja pinnalla ruostetta nii vaihtavat satulat, jos ei nii vaihtavat pelkät linkut
 
Ylös Bottom