Auto Bild ja evot.

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vähän jollain mennyt evot sekaisin :D

full


En tiedä kuuluuko tälle alueelle, moderaattorit saavat siirtää sopivaan paikkaan jos ei.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Jaa jaa no hyvä tietää... Mitäs tuo 23.5.2008 Seuraavassa numerossa sitten meinaa ?

Eli sivu on ilmeisesti tästä uudesta , mutta tuo X:n tyypityskö on sit vasta seuraavassa numerossa ? ???
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Ja seuraavassa Startissakin kuulema testaavat Evoa...Mutta eivät varmaan radalla(ainoa rattimies ei enää ohjelmassa) vaan kaupunkipyörityksessä ja sit mollaavat sitä. ;D
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Kun oon vähän pihalla noista TV ohjelmista niin pakkokysyä : Mikä kanava ja milloin ohjelma tulee ? :nykii
 
Vs: Auto Bild ja evot.

-JP- sanoi
Kun oon vähän pihalla noista TV ohjelmista niin pakkokysyä : Mikä kanava ja milloin ohjelma tulee ? :nykii
Start tulee lauantaisin aamupäivällä klo:11.00 Nelosella
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Peke sanoi
Ja seuraavassa Startissakin kuulema testaavat Evoa...Mutta eivät varmaan radalla(ainoa rattimies ei enää ohjelmassa) vaan kaupunkipyörityksessä ja sit mollaavat sitä. ;D
oooh1 Milloin tulee tv stä? jaa en lukenut alla olevaa eli lauantaina. :driver
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Eilen tulleessa TM:ssä oli koeajossa uus EVO X MR. Kuulosti toi MR versio aika mielenkiintoselta. :) Automaattilaatikko, nahkapenkit ym herkkua..
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Jarski sanoi
Eilen tulleessa TM:ssä oli koeajossa uus EVO X MR. Kuulosti toi MR versio aika mielenkiintoselta. :) Automaattilaatikko, nahkapenkit ym herkkua..

Ainakin itsellä nämä herkut lähinnä tiputtavat kiinnostusastetta...
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Aivan, miksi Evosta pitäisi tehdä jotain luxus-Audia vastaava herravankkuri?

X on jo saanut suurta kritiikkiä siitä ettei siinä ole samaa fiilistä ja ajotuntumaa kuin IX:ssä joten huonolta näyttää tulevaisuus ::)
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Sen 295hv jäi vähän alle ennakoidusta 320 hevosesta. Samoin 6,3s 0-100km/h on hieman huonompi kuin ennakkoon ilmoitettu tasan 5 sek. Mut on se varmaan mukava ajaa ja varusteita kivasti. Ajamatta tietty paha sanoa, mutta en jotenkin tuota raivoisaksi perheauto evoksi miellä. Tais ysi jäädä viimeiseksi lajinsa aidoksi edustajaksi, valitettavasti.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Jos noin on, niin saapi jäädä kauppaan. :eek: :( Noin hidasko se on? Suomeen piti tulla 320HV malli. :seina
EDIT: Sehän oli vain valmistajan ilmoitus, kyllä se alle 6s menee 0-100km/h. (IX tehtaan mukaan 5.7s, monessa lehdessä mitattuna 5.2-5.3s) ::)
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Ihan pikku huomautuksena, niin ei se mikään automaatti ole. Kaksoiskytkin (siis myös kaksi pääakselia jne) laatikko on manuaali laatikko jota ohjataan sähköhydraulisesti. Siellä ei ole mitään turbiinia tms. Mutta hieno keksintö ja taatusti nopeampi vaihtamaan, kuin yksikään ihminen.

MR:ssä on nuo kaikki herkut, GSR on 5-lovisella perinteisellä manuaalilla, muitakin herkkuja on vähempi. Painoakin mukavasti vähemmän.

Hidas ja "ylellinen" tuo MR on, mutta sen targettiryhmä ei lienekkään sama, kuin edellisten evojen kohdalla. GSR ja RS on niitä(meitä) varten.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

UltimateIX sanoi
Sen 295hv jäi vähän alle ennakoidusta 320 hevosesta. Samoin 6,3s 0-100km/h on hieman huonompi kuin ennakkoon ilmoitettu tasan 5 sek. Mut on se varmaan mukava ajaa ja varusteita kivasti. Ajamatta tietty paha sanoa, mutta en jotenkin tuota raivoisaksi perheauto evoksi miellä. Tais ysi jäädä viimeiseksi lajinsa aidoksi edustajaksi, valitettavasti.
Ei mun mielestä valitettavasti. Auttaa meinaan varmaan jälleenmyyntiarvon säilymisessä.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Peke sanoi
Jos noin on, niin saapi jäädä kauppaan. :eek: :( Noin hidasko se on? Suomeen piti tulla 320HV malli. :seina
EDIT: Sehän oli vain valmistajan ilmoitus, kyllä se alle 6s menee 0-100km/h. (IX tehtaan mukaan 5.7s, monessa lehdessä mitattuna 5.2-5.3s) ::)
Nuo X:n ilmoitusarvot on siinämielessä huolestuttavia, että esim. IX:n ilmoitettu teho 280hv perustui Japanin lakiin, että autojen suurin sallittu teho on just se 280hv. Kumminkin kaikista Suomessa mitatuista IX:stä on kuulemma yli 300 pollea löytynyt. Eli toi 295hv voi pahimmassa tapauksessa olla todellinen arvo.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

evoluutio sanoi
Nuo X:n ilmoitusarvot on siinämielessä huolestuttavia, että esim. IX:n ilmoitettu teho 280hv perustui Japanin lakiin, että autojen suurin sallittu teho on just se 280hv. Kumminkin kaikista Suomessa mitatuista IX:stä on kuulemma yli 300 pollea löytynyt. Eli toi 295hv voi pahimmassa tapauksessa olla todellinen arvo.

Eihän Japanissa mitään 280hv lakia tietääkseni ole? Se on ollut vain herrasmiessopimus, koska hallitus on joskus uhkaillut että jos ei tehot pysy kurissa niin laki voidaan säätää. Onhan Nissan GTR:ssäkin 450mitälie hv:aa
 
Vs: Auto Bild ja evot.

ast sanoi
Aivan, miksi Evosta pitäisi tehdä jotain luxus-Audia vastaava herravankkuri?

X on jo saanut suurta kritiikkiä siitä ettei siinä ole samaa fiilistä ja ajotuntumaa kuin IX:ssä joten huonolta näyttää tulevaisuus ::)

Olen samaa mieltä. Ja lehdistö tuntuu olevan myös. Yhdyn täysin ajatuksiin, mitä esim tuossa EVO-lehdessä oli.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Sama pätee melkein kaikkeen tuossa et huonompaan suuntaan ollaan menossa, joka asian suhteessa :seina
 
Vs: Auto Bild ja evot.

pexi sanoi
Ihan pikku huomautuksena, niin ei se mikään automaatti ole. Kaksoiskytkin (siis myös kaksi pääakselia jne) laatikko on manuaali laatikko jota ohjataan sähköhydraulisesti. Siellä ei ole mitään turbiinia tms. Mutta hieno keksintö ja taatusti nopeampi vaihtamaan, kuin yksikään ihminen.

No ei tuo ainkaan testeissä ole osoittanut ylivoimasuuttaan: esim tässä testissä http://www.youtube.com/watch?v=1vBN6c9yY0o automaagi sst jää armotta viimeiseksi. J-spec STi menee menojaan...
 
Vs: Auto Bild ja evot.

evoluutio sanoi
Kumminkin kaikista Suomessa mitatuista IX:stä on kuulemma yli 300 pollea löytynyt.

Ei pidä paikkaansa. Ei kuitenkaan enää aloiteta uutta vääntöä tästä aiheesta. Jos Evoluutiota kiinnostaa, voit käyttää hakua. Löytyy takuuvarmasti kaikki näkökannat puolesta ja vastaan vähintään viiteen kertaan :)
 
Vs: Auto Bild ja evot.

nokonzok sanoi
Ei pidä paikkaansa. Ei kuitenkaan enää aloiteta uutta vääntöä tästä aiheesta. Jos Evoluutiota kiinnostaa, voit käyttää hakua. Löytyy takuuvarmasti kaikki näkökannat puolesta ja vastaan vähintään viiteen kertaan :)

Taisit itse nyt aloittaa? Mulle on jäänyt käsitys että ei niitä 280 lappuja hirveästi löytynyt? Yritin omanikin käydä mittauttaan, mutta OAMK:illa on ruuhkan tynkää ja haluukkuskin mittailla siviilejä tuntui olevan niin pieni. Käskettiin palata asiaan joskus...
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Cirrus sanoi
No ei tuo ainkaan testeissä ole osoittanut ylivoimasuuttaan: esim tässä testissä http://www.youtube.com/watch?v=1vBN6c9yY0o automaagi sst jää armotta viimeiseksi. J-spec STi menee menojaan...

Ööh, laatikko ei välttämättä tee autoa nopeaksi, mutta vaihteen vaihto on tapahtuma varmasti nopeampi kuin manuaalissa.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

UltimateIX sanoi
Sen 295hv jäi vähän alle ennakoidusta 320 hevosesta. Samoin 6,3s 0-100km/h on hieman huonompi kuin ennakkoon ilmoitettu tasan 5 sek. Mut on se varmaan mukava ajaa ja varusteita kivasti. Ajamatta tietty paha sanoa, mutta en jotenkin tuota raivoisaksi perheauto evoksi miellä. Tais ysi jäädä viimeiseksi lajinsa aidoksi edustajaksi, valitettavasti.

Tähän kommenttiin voi yhtyä helposti.

Lainataan tätä thredia vähän :

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21389.0

Lukekaas sivu 117 reunassa oleva , juttu...


....Vanhassa vara parempi , vai miten se meni...
 
Vs: Auto Bild ja evot.

Cirrus sanoi
Eihän Japanissa mitään 280hv lakia tietääkseni ole? Se on ollut vain herrasmiessopimus, koska hallitus on joskus uhkaillut että jos ei tehot pysy kurissa niin laki voidaan säätää. Onhan Nissan GTR:ssäkin 450mitälie hv:aa
Onko sellaiset tehot tosiaan ihan ilmoitettu sille GTR:lle? Taitaa yleinen käsitys olla, ettei tuota herrasmiessopimusta pahemmin ole mikään valmistaja noudattanut.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

GTR:lle kyllä japanin speksilappu ilmoitti "oikeat" tehot. Ilmeisesti alkavat lipsua tuosta herrasmiessopimuksesta sielläpäin. Aiemmat rivakat japsipelit on lähes poikkeuksetta merkattu 280-heppaisiksi vaikka todellisuus muuta olisikin, kuten usein on ollut.
 
Vs: Auto Bild ja evot.

-JP- sanoi
Lukekaas sivu 117 reunassa oleva , juttu...
....Vanhassa vara parempi , vai miten se meni...
Mielenkiintoista että se tuon testin mukaan kiihtyy 5,2s vaikka ilmoitettu kiihtyvyys on 6,3s. Silti, en ajamatta usko että kyseessä on evo-sarjan kunniakas jatkaja, vaan uuden ajan airut. En todellakaan tarkoita että se on huono auto millään tavoin, se on vaan ilmeisen erilainen.

Uus STI ripeästä kulkemisesta huolimatta oli kovin vaisun oloinen. Kyllä se kulkee mitattuna paremmin kuin vanha malli mutta se sivistyneisyys mikä siihen on saatu on sekä hyvä ja huono mielestäni. Se on kohtuu hiljainen, ei revi enää sellasella raivolla ja pysyy tiessä kuin tauti, jopa IX:n jälkeen todella yllätyin siitä. Nyt se vaan tulee sitten apajille joita hallitsee saksalaismerkkien tehomallit ja ainoa missä se sitten enää pärjää on hinta. Silti se on niin kova että laihaksi jää se hinnan tuoma lohtu.

Yhteenvetona voisi sanoa että p*rkele, joutuuko tässä oikeesti alkaa töihin 24/7 että saa sen GT-R:n hankittua vai pitäytyä vaan prätkän tuomassa vauhdin huumassa :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom