Auto saksasta?

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
Onko kellään kokemusta saksasta tuotujen autojen verottamisesta? Löysin mobile.de:stä aivan helmen auton: http://www.mobile.de/SID2DTFeGIoZBXQG5saCJHkBQ-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1052216098A1CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A6%5D-t-vMkSm_xsO~BSRA3B29C2%2C6A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111118597639&
Miten tälläisten autojen kanssa joita ei ole aiemmin (ainakaan tietääkseni) tuotu suomeen? Onnistuuko ylipäätänsä auton rekisteröiminen suomessa... entä mihin autoon tätä sitten verrataan?
-Antte
 
Jo on omituinen käsitys helmestä :) No onhan tuossa potentiaalia. Kysymyksiin en tiedä vastausta.
 
Itekkään en tuommoista lähtis Saksasta asti hakemaan.
Noitahan löytyy pellonreunalta jo täältä suomenmaasta :-*
 
Itekkään en tuommoista lähtis Saksasta asti hakemaan.
Noitahan löytyy pellonreunalta jo täältä suomenmaasta  :-*

Heh, heh.. ;D.
Misukka, lupaan ostaa kaikki pois mitä tuot mulle pellon-
reunasta pois seisomasta. 8) Suomenniemeltä.
t:Arska
 
Heh, heh.. ;D.
Misukka, lupaan ostaa kaikki pois mitä tuot mulle pellon-
reunasta pois seisomasta. 8) Suomenniemeltä.
t:Arska

Pitääpä ruveta kattomaan pelloreunoja täällä Kainuussa.
Käykö Sigmat myös ? :-*
 
Oulussa Jäälin alueella on kohta 2 vuotta ollu hylättynä turbolancer alkuperäinen sellainen. Kaikki hilppeet paikoillaan. Se on yhden autokorjaamon isolla pihalla. Korjaamon omistaja totes vaan että "ei ole poika hakenu autoaan".. Liekö kuollu tms. Mistäpä sen tietää.
Että kaikkee sitä jätetään.. :-/
 
Oulussa Jäälin alueella on kohta 2 vuotta ollu hylättynä turbolancer alkuperäinen sellainen. Kaikki hilppeet paikoillaan. Se on yhden autokorjaamon isolla pihalla. Korjaamon omistaja totes vaan että "ei ole poika hakenu autoaan".. Liekö kuollu tms. Mistäpä sen tietää.
Että kaikkee sitä jätetään..  :-/

Moi johannes.
Onko ks. autossa kaaret sisällä/ iso takaspoileri(mallia
DTM) ja mahd. väriltään musta?
t:Arska
 
Auto on valkoinen ilman hilppeitä ympättynä koriin. Nimenomaan vanha takapotkulancer, ettei vain luulla "evo" koriseksi..
 
Auto on valkoinen ilman hilppeitä ympättynä koriin. Nimenomaan vanha takapotkulancer, ettei vain luulla "evo" koriseksi..

Heips, nyt alko kiinnostaa ;).
Saatko omistajan selville/yht.tiedot?
Jos, niin pidä mut ajantasalla ;).
t:Arska
 
En tiedä tuosta Starionin verotuksesta, mutta onkos 80-luvulla ollut jonkunlainen EU-hyväksyntä käytäntö?
Jos on ollut ja Starion-mallille Mitsu sellaisen on hankkinut, niin eikös sellainen pitäisi Suomenkin kilpiin saada? Toisaalta Saksassa on annettu Evoillekin erikoislupa, vaikkei tuota EU-hyväksyntää olekaan.

Starionin saisi Saksasta kyllä edullisesti ja onhan se ihan hauskan näköinen rassi. Tuo Antten katselema tosin on tuota vanhempaa mallia ilman levityksiä ja tuo konepelllillä oleva maalaus näyttää palovauriolta, mutta muuten kyllä. Se "levitetty"-malli olisi kyllä kauniimpi ja vaikka hopean värisenä. ;)
 
Olette ehkä nyt missanu mun pointin... Se mikä tekee juuri tästä starionista (vaikka onkin ruma luukkulamppu etc.) on se että se on takaveto ja turbo. ;)
Eipä taida löytyä paljoo uudempaa takaveto mallia mitsulta?
-Antte
 
Olette ehkä nyt missanu mun pointin... Se mikä tekee juuri tästä starionista (vaikka onkin ruma luukkulamppu etc.) on se että se on takaveto ja turbo. ;)
Eipä taida löytyä paljoo uudempaa takaveto mallia mitsulta?
-Antte

Haudi.
Ole huoleti Antte, meikä ymmärsi pointin ;). Henk.koh-
taisesti diggaan ks. korimallista. Tää kyseinen korimalli
kuuluu mm. RalliArt:in historiaan välille Tbo-Lancer----
Galant VR4 . Ajoihan Lasse Lampi ks. korilla aikoinaan
"isojenpoikien"-sarjaa. Olen ollut ent. Jyskälän 1. ek:lla
(Harju)-86 nyk. Neste Rally katsomassa kun ks. herras-
mies lipsautti Starioninsa kylki edellä Harjun tukevaan
mäntyyn ja takatukivarsi poikki. Kisa loppu muistaak-
seni seuraavalla siirtymällä 2. ek:lle(Kuohu) :( vähä no-
loa. Oho :eek: tulihan vähä nostalgiaa, mut DIGGAAN.
Et tämmöstä.
t:Arska
 
Starionia tehtiin aika pitkään ja sehän on paljon lähempänä oikeaa urheiluautoa kuin nuo 90-luvun kummallisen näköiset luukkulamppu-Eclipset. Ja paremman näköinenkin vielä. ;)
Mutta jos joku sellaisen mulle 50egellä myy niin ostan kyllä vaikkei olisi Suomen kilvissäkään. Kunhan ei ihan romu ole. Vaikka koristeeksi pihalle. 8)
 
Haudi.
Sain "epävarmalta" taholta tietoa, että yksi Tbo Starion
2ltr:lla mosalla olis tullu maahantuojan toimesta maahan
ja kilvitetty täällä. Täytyypä tutkailla josko pitäis paik-
kansa? Sen tiedän, että n.-96 vuonna oli Vaasassa myy-
tävänä kuparinvärinen -84 2ltr Tbo muutoautona tullut
suomeen ja oli "pitoaika" tullut täyteen. Ilmoitus oli ke-
pössä ja soitin silloin heti siitä, mut kaveri ei huolinut
mitään vaihdossa ja kun taas hänen haluamaansa raha-
määrä ei mulla ollut ni se tyrehty siihen :'(.
Vieläkin vähä harmittaa.
t:Arska
 
Siistiä... Eli kilpiin saaminen ehkä ongelmatta?
Mihinköhän Suomen tulli vertaa tätä autoo?? 200sx?
 
Pitkään Saksan autojen kanssa touhunneena vois sanoo et tosta mallista ei mee veroa paljoakaan. Ja suomen kilpiin sen saa mikäli se on ollu saksassa kilvissä, silloin autolla on olemassa TüV todistus joka tarvitaan suomessa. Mutta kun laskee et Suomeen auton tuonti maksaa lähes aina 3-500 e ja katsastus 150e ja Saksan pään paperityöt 150 e, niin tuleepa autolle hintaa. Mutta jos päätät auton tuottaa niin voin tietysti pikkasen jelppiä. ::)
 
mutta mites, onhan EVOjakin kaiketi Saksassa kilvissä, vaan ei niitä Suomeen saa? Vai onko tässäkin olemassa joku vuosimalli raja (vuodesta xxxx eteenpäin on vaadittu sitä EU tyyppihyväksyntää)?
 
Jos Starionin tuo, niin kannattaisikohan sittenkin tuoda 2.0 turbo eikä tuota "jenkkimallin" 2.6 litraista? Pienemmässä on enemmän tehoa ja varaosia löytynee Suomesta paljon paremmin, koska mosa on sama kuin Galantissa ja Sapporossa (ja Lancerissa :) Joku voisi ehkä valistaa tuon 2.6-litraisen virityspotentiaalista, 2-litraisen mahdollisuudet lienevät paremmin tiedossa.

Starion on makea auto joka tapauksessa, vaikka painaakin yllättävän paljon mikä verottaa suorituskykyä. Ei kuitenkaan esimerkiksi Supran kokoinen malmikasa.
 
Takaisin
Ylös Bottom