Automaatti takkuilee?

J

Julli

Guest
Elikkä olen mitsu galantin -93 2.0GLSi tuore omistaja.
Autossa on automaattilaatikko ja kyseessä on ensimmäinen automaatti minulla. Eli olen huomannut jotain outoa laatikon käyttäymisessä eli kun kiihdyttää kunnolla ja hellää kaasua niin vaihde menee niinkuin vapaalle. Eli auto vaan rullaa ja kaasua painaa niin kierrokset nousee ja vaihteen joutuu laittamaan uudestaa D:lle. Onko tämä normaalia vai onko tiedossa kallis remontti?
 
En uskalla lähtä arvailemaan mitä vikaa, mutta ei ole normaalia. Kuulostaisi että kick down liittyy asiaan jotenkin? vai onko ko autossa moista.
 
En tiedä noista automaateista oikeen mitään, mutta eikös se kickdown ole se kun kaasun polkee pohjaan niin vaihde vaihtuu pienemmälle?

Ärsyttää vaan kun just ostin auton ja ajattelin, että nyt hommaa semmosseen auton mikä toimii.. meinaan mitsua ennen oli opel....
 
Juu semmonen se on :) Mutta tuli tuossa mieleen että oletko vaihtanut laatikkoon öljyt oston jälkeen? Mikäli olet niin tehtiinkö vaihto varmasti oikealla öljyllä. Sillä Mitsujen autom. lootat on erityisen herkkiä väärille litkuille. Mitsujen automaattilootat pitäisi kyllä olla pomminvarmoja vekottimia. Mutta tosiaan kannattaa ajaa mitsuhuoltoon ja laitatuttaa vain ja ainoastaan auton ohjekirjassa mainitut öljyt ennenkuin alkaa lootaa panemaan atomeiksi vian selvittämiseksi.
 
Myyjä sanoi vaihtaneensa öljyt joku vuosi sitten, mutta en tiedä missä on vaihdettu.
 
Automaatissahan ei voi käyttää moottorijarrutusta vaan siellä on ikäänkuin vapaakytkin. Myöskään suuremmat kierrokset eivät suoraan tarkoita suurempaa nopeutta. Jos annat vauhdin hidastua kunnolla, niin eikö tosiaan kiihdy jos painat kaasua?

Kyllähän noita vaihteen pois pomppaamisiakin on mitsujen automaattilootissa ollut.
 
kyllä mun mielestä mun colttosessa se jarruttaa moottorilla hetken ennenkuin vaihtaa vapaalle......onko sitten uudemmissa laatikoissa erilailla ?
 
T. Laakso sanoi
Automaatissahan ei voi käyttää moottorijarrutusta vaan siellä on ikäänkuin vapaakytkin. Myöskään suuremmat kierrokset eivät suoraan tarkoita suurempaa nopeutta. Jos annat vauhdin hidastua kunnolla, niin eikö tosiaan kiihdy jos painat kaasua?

Kyllähän noita vaihteen pois pomppaamisiakin on mitsujen automaattilootissa ollut.

Kun painaa kaasun pohjaan kunnolla ja antaa mennä.
Höllää kaasua niin silloin ylivaihde ei vedä, eli ylivaihteessa on jotain häikkää. Vedon saa päälle ottamalla ylivaihteen pois päältä.

Kävin eilen näyttämässä autoa yhdelle automaattilaatikko spesialistille ja hän sanoi, että ylivaihde on paskana. Johon tarvitsee vaihtaa jotkut osat. Kuulemma helppo homma, ei tarvi ottaa laatikkoa irti. Ja hinta on 250-350e eli aika halvalla taitaa selvitä. Hintaan sisältyy myös uudet öljyt ja suodatin...
 
taitaa olla tälläinen vika joka on alku vaiheesa.... :
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=3017
ja tässä vähän lisää tietoa:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=3017

ja sano korjaajalle että laittaa mitsun oman öljyn! ;D
ja vaikka väittää että joku muu öljy on sama mutta ei varmasti ole :p

isukille oli vaihdettu (e32 automaatti) korjaajan väittämät paremmat öljyt ja tulos tuo kyseinen vika n. 10tkm ajon jälkeen...

toi "etsi" o ihan kiva nappi ;) ;D :-[ :p
 
Edelleen -93 Galant, luistaa lämpimänä. Onkohan tämäkin vika öljyssä vai onko parempia arvauksia?
 
Kuulemma ei sitten tuo nelosen luistaminen olekaan niin harvinainen oire, kustannusarvio ei kuulostanut pahalta, 350 e töineen.... Tällä rahalla korjataan siis vain nelosvaihde.
 
Toi oli Powermaticin arvio tuohon vanhempaan Galanttiin.

Todellisuudessa kun auto oli siellä ja aukaisivat laatikon niin todettiin ettei siellä montaa ehjää osaa enää ollut, öljyn seassa metallimurskaa kiertänyt... Kustannusarvio "pompsahti" sinne vajaaseen 3000 euroon, hommasin sitten käytetyn laatikon autoon.

Ja siinä uudessa on nyt sitten ongelmana vaihto 2 -> 3 vaihteelle... Missähän senkin laittaisi, ei täällä Pohjanmaalla tunnu olevan ketään kuka noita edes uskaltaisi aukaista, saatika korjata...
 
Takaisin
Ylös Bottom