Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

M

markolehto

Guest
Mistähän osais etsiä liikkeitä, jotka osaavat muokata auton sisutan uusiksi? elikäs verhoilu pääasiassa?
 
Yhtyisin ylläolevaan. On tullut etsittyä kissojen ja koirien kanssa mutta ei ole löytynyt mitään kunnon paikkaa.
Joku tosin juorusi että oli itse saanu hyvään hintaan penkin verhoilut jostain ammattikoulusta kun oli vienyt sinne "työaihioksi" autonsa.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Kirjotetaan nyt tähän vanhaan topiciin kun kuitenki tulis otsikko lähes samaks..Eipä ole aihealueesta kovin paljoa kommentoitu, mutta jos jotain kokemuksia ja vinkkejä sais niin hyvä. :)
Elikkä onko ketään tehny penkkien verhoiluja itse ja mistä materiaalista? Lähinnä kiinnostavat muut kuin nahka. Oletteko käyttäny lankana nahkalankaa vaiko muuta, esim verhoomosta ostettua? Kun oma oletus on että toi nahkalanka 'syö' muita kankaita vuosien kuluessa/käytössä, onko kellään käyny näin ??? Ja oletteko pärjänny yksisyöttöisellä vaiko kolmisyöttöisellä koneella? Varmaan nukkasessa kuten plyysi tms toi kolmisyöttönen taitaa olla aika pakkotilanne, vai onko näin.. ::) Koriste/reunatikki tietenki menee sitte jo yksisyöttöselläki.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Turri sanoi
Kirjotetaan nyt tähän vanhaan topiciin kun kuitenki tulis otsikko lähes samaks..Eipä ole aihealueesta kovin paljoa kommentoitu, mutta jos jotain kokemuksia ja vinkkejä sais niin hyvä. :)
Elikkä onko ketään tehny penkkien verhoiluja itse ja mistä materiaalista? Lähinnä kiinnostavat muut kuin nahka. Oletteko käyttäny lankana nahkalankaa vaiko muuta, esim verhoomosta ostettua? Kun oma oletus on että toi nahkalanka 'syö' muita kankaita vuosien kuluessa/käytössä, onko kellään käyny näin ??? Ja oletteko pärjänny yksisyöttöisellä vaiko kolmisyöttöisellä koneella? Varmaan nukkasessa kuten plyysi tms toi kolmisyöttönen taitaa olla aika pakkotilanne, vai onko näin.. ::) Koriste/reunatikki tietenki menee sitte jo yksisyöttöselläki.

Meinaatko verhoilua aloittaa tekemään?
Mulla vois olla töitä verhoilijalle ;)
TiCaBo:a ovat kehuneet, hinta on sen mukainen sitten..
Mulla on Hangossa kaveri joka on pirun pätevä, mutta myös kiireinen, sillä olen itse teettänyt osia. teetän edelleen.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Vesku sanoi
Meinaatko verhoilua aloittaa tekemään?
Mulla vois olla töitä verhoilijalle ;)
TiCaBo:a ovat kehuneet, hinta on sen mukainen sitten..
Mulla on Hangossa kaveri joka on pirun pätevä, mutta myös kiireinen, sillä olen itse teettänyt osia. teetän edelleen.
Juh, ajattelin tolle lancerille tehrä jottai, nyt ku tuli kesä ja kärpäset. 8) Vähän olen jotain verhouksia tehny ja ompelukoneen kanssa pelannu yhtä sun toista mut en isompaa vielä tähän autopuolelle. Omaan autoon on nyt helppo ruveta tekemää kunnei tuu takkiin montaa satasta vaikka menis kuin ketuille.. :p Pitäs kokeilla ensin miten se sujuu, ja sitte voi päättää ostaako teollisuuskoneen. Niitten arvo kun saattaa olla jopa käytettynäki enemmän ku lancerin myyntiarvo ni ei ihan viitti hetken mielijohteesta kävellä kauppaan ja ostaa kotii.. ::) sillä kyllä sit sais jo vaikka mitä tehtyy ja vaikka mistä.
Mullaki olis tuttu Tampereen ja Huittisten välimaastossa joka on tehny jo useemman vuotta autoverhouksia yms, voi sitte sille viedä korjattavaks ne omat kämmit ja se saa hyvät naurut.. ;D Ihan asiallisen näkösii noi TiCaBon tuotokset, kyllä heput hommansa varmaan osaa, ja ottaa siitä tietenki ansaittemansa korvauksen. Verhousalalla on nyt myyjän markkinat..
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Uppia vanhaan topiciin, kohta alotetaan.. :peukku
Onko kellään viime hetken neuvoja? Lankatilanne on selvinny, mutta tuo kone vielä vähän arveluttaa..kaipa pitää vaan kokeilla.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Hattuhyllyn ja takaluukun verhoilun saa yllättävän siistiksi, kun pesee ne ensin ja sitten värjää spraylla.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Turri sanoi
Uppia vanhaan topiciin, kohta alotetaan.. :peukku
Onko kellään viime hetken neuvoja? Lankatilanne on selvinny, mutta tuo kone vielä vähän arveluttaa..kaipa pitää vaan kokeilla.

mihinkäs lankaan päädyit?
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Totesin että nahkalanka on turhan tujakkaa tohon mun tarkotukseen/kankaaseen (vaikka koriste tuleeki keinonahasta) ja valitten parista (paksuus-)vaihtoehdosta sekotteen, katotaan nyt kumpaa suosittelevatki liikkeessä ni kaipa sen perusteella. Kokeilee vähän johki kappaleeseen miltä tuntuu ja näyttää ja siitä sitte. Niillä näytti olleen aika hyvä valikoima ku kävin kattoos, tehään kaikista tarvikkeista mukava könttä ja pikkasen alea mukaan, ja avot'.. ;)
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Aikanaan kun duunasin Kadetin penkit(Vuoooonna hmm. -94?) käytin jotain ompelimo lankaa, iso kela aika paksua tavaraa, ihan synteettistä. JOnkun kangaskaupan alekorista sen kaivoin, oisko ollut tarkoitettu saumuriin. Ja ihan tavallisella Singerissä, ei ulvonut vaikka vauhtiraidat olivat oikein kunnon "rinkan hihnaa". Samalla langalla tein kattoverhoilun valkoisesta keinonahasta ja kesti hyvin pingoituksen(=ei repinyt knahkaa ruvelle).

Onnea matkaan :peukku
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Tällä tavalla tällä kertaa. :)

Eli nyt olis Galantista ensimmäinen penkki uusiksi verhoiltuna. Aikaa meni noin 3h plus niskatuen teko 30min plus sen pakoilleen laitto 30min ;D

Materiaalina veneen penkeissä käytetty keinonahka, väreinä viininpunainen ja musta. Ommeltu yhteen tavallisella synteettisellä langalla (nylon -lanka käy myös).

Kuvalinkki

En ottanut tästä ensimmäisestä kerrasta työvaiheen kuvia, pitänee ne ottaa seuraavasta sitten.

Muutama vinkki penkkien tekoon:

-älä sääli vanhoja kankaita, sääli vain sitä mikä säästetään.
-älä yritä tunkea vanhoja, kankaisiin ommeltuja pehmusteita keinonahkaan. Jää ruttuun ja tulee ruma eikä hyödytä mitään.
-tee myös uusiin verhoiluihin samat kiinnityspisteet!!!
-vanhoista kankaista on turha ottaa kaavoja, koska ne ovat lähes poikkeuksetta venyneet johonkin suuntaan. Tee kaavat penkin rungon ja pehmusteiden mukaan.
-vedä kaikkiin kohtiin tuplasaumat.

Näillä mennään eteenpäin :peukku
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Itte ollaan nyt verhoilemassa lancerin takapenkkiä.. ovipahvit ja kaikki muut sisustan kilkkeet on tullu päällystettyä keinonahalla ja maalattua.. etupenkkejä lukuunottamatta(uudet)
Kankaana on lauritsonin 8000 sarjalainen 30 euroo metriä maksava kangas sekä keinonahka..
Kannattaa ostaa samalla myös laminointikangasta ja spray liimaa..

alotettiin homma purkamalla vanhat penkit..

itse työtä tehdessä kannattaa purkaa aina vain puolen penkin saumat kerrallaan. Pystyt tekemään peilikuvana toiselle puolelle vastaavat palat ja sinulle jää vielä ompelumalliksi toinen puoli.

itse tekemälläkin saa hyvää.. aikaa pitää vain varata.. paljon.
normaalia tehokkaampi ompelukone on myös hyvä olla..

laittelen kuvia takapenkistä kun saadaan valmiiksi..
-Niko
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Tattista vinkeistä, tulivat vielä hyvään tarpeeseen :peukku
Eka penkki on purettuna, pitää ruveta ylihuomenna väsäämään pehmusteita/paikkauksia vanhoihin toppinkeihin, ja saman tien sitte kaavoja et saa kangasmenekin. Ite aattelin tehä plyysistä jossa valmiina toppinkia n. 3-5mm + keinonahasta ehkäpä koristeet. Kattoo nyt miten homma etenee ja saan pehmusteet paikoilleen.
Mitenkä muuten tuon istuinlämmitin'kankaan' kanssa kannattaa tehdä? Ku vanhoissa kankaissa oli vaan millin pehmusteet ja tulevassa siis paljon paksumpi. Olis kiva vähän ennakoida, ettei sitte valmiina huomaa tehneensä hommaa huonosti..
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Ihan yleisestiottaen sisustan verhoilun siisti vaihtoehto (ja erilainen kun muilla "tuunareilla") olisi sisustan nukkaus.

Itse teetin Eclipsen sisustaan kaikkiin muoviosiin nukkaukset ja tarttee sanoa että tuli ihan mielettömän upeata jälkeä.

Jotain spotteja oon tehny keinonahasta myös, ja lattiamatto sekä kangaspaloja oon maalannut kilkatikalkatilla mustaks ja hyviä ovat.

www.nyrkkipaja.tk siel on kuvia jos jotain kiinostaa.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

CatodiuM sanoi
mites toi nukkaus tapahtuu?

liimaa.. sähköä ja nukkaa pintaan :peukku

Mulle on tulossa Nukkaus laitteet, joten jos jotain kiinnostaa varata nukkaus ajat etukäteen, niin ilmoittakaa siitä
info@audiovision.fi

Minunkin mielestä nukkaamisella saaadaan oikein tehtynä todella näyttävä kokonaisuus.
ps. minulta löytyy myös keinonahkoja ja kunnon liimaa sille hyllystä. sopivaan hintaan tietenkin.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Tulipa tuossa keväällä laitettua nukkaa omaankin pirssiin. Ohessa pari huonoa kuvaa sisustasta. Noi oviin tehdyt kaiuttimien suuntauspahkat pitäs viel nukkauttaa...
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Itselle on tulossa vm. -97 Lanceriin Evo8:n etu- ja takapenkit. Onko kellään minkäänlaista hajua paljonko noiden kanssa voi joutua soveltamaan, tarvitseeko esim porata uudet kiskot lattiaan vai saako adapterit?
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Dogma sanoi
Itselle on tulossa vm. -97 Lanceriin Evo8:n etu- ja takapenkit. Onko kellään minkäänlaista hajua paljonko noiden kanssa voi joutua soveltamaan, tarvitseeko esim porata uudet kiskot lattiaan vai saako adapterit?

Joudut melko varmaa tekee uudet kiskot....ja takapenkistä hmmm....veikkaan et ihan v*tun moinen modaaminen ;D ;D ;D onnea yritykselle :peukku
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Tulipa tuossa keväällä laitettua nukkaa omaankin pirssiin. Ohessa pari huonoa kuvaa sisustasta. Noi oviin tehdyt kaiuttimien suuntauspahkat pitäs viel nukkauttaa...

Missä toteutit nukkauksen? Löysin googlettamalla vain nukka.net joka tekis, mutta JP stylingistä oli jossain foorumilla juttua mutta linkit ei toiminu.. :-\ Pystyykös tota kotikonstein tuottamaan? :)
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Timba sanoi
Missä toteutit nukkauksen? Löysin googlettamalla vain nukka.net joka tekis, mutta JP stylingistä oli jossain foorumilla juttua mutta linkit ei toiminu.. :-\ Pystyykös tota kotikonstein tuottamaan? :)

JJ Flock Tech tarvasjoella (turun vieressä) teki mun nukkaukset. tosin kaveri asuu kilsan päässän iin ei ollut itellä paha matka.

Kaveri nukannu rallipajoille evoja ja subaruita paljon ja ollut viherkosken drifterirojektissa mukana jne. että kyllä sieltä kokemusta ja taitoa löytyy.

Kotikonstein et onnistu nukkaamaan koska se vaatii ihan omat liimatnsa, nukkansa ja laitteensa.
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Tuningstyle voi auta verhoilu osastosta jos joku kaipa jotain tehtä.On tehty pari EVO 6 koelauta ja ovin verhoilu.Sitten on tehty EVO 8 koelauta.Hinta tietot saa jos lähettä sähkoposti evens@tuningstyle.com
Kotisivula näe yhten EVO 6 koelauta kuva.

www.tuningstyle.com

Evens
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Nyt saapi ehdotella hyviä (ja suht nopeita) verhoilijoita mulle :peukku

TiCaBo, Design Eugen ja Khrelix on tuttuja nimiä mut mitäs muita niitä on, Helsinki ja sieltä tänne eteläänpäin ois nyt hakusessa?
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Lisän kuvia EVO 6 penkeistä mitä tekin oman autolle.
Keskiosat ovat alkuperäisen Alcantara kangas ja sivut sai vaihtettu mustalla nahalla.
IMG_9116.JPG

IMG_9142.JPG

IMG_9147.JPG

IMG_9151.JPG

IMG_9155.JPG

IMG_9160.JPG


Ja jos joku halua semmoista sitten voin tehtä vapasti ja nahkoja on yli 300 eri värejä :eek:
Voit lähettä sähkoposti evens@tuningstyle.com ja puhun ihan ok suomea.

Evens
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Muutamia kuvia nähnyt esim. Saab-klubin foorumilla, Evens tekee hyvää jälkeä :peukku
 
Vs: Auton verhoilu/ sisätila uusiksi

Terve

Ole tulossa Suomen seuravan viikon sisällä elikä 10-11.06 ja jos joku halusi anta penkit mukana sitten voi vapasti soitta puhelun 0449686675 tai +3725141494
Kaikki nahkannäytet on mukana ja saa paikalla valinta väri ja sovita hinnasta.
Nahkoja on nyt yli 300 eri värejä :p


Evens
 
Takaisin
Ylös Bottom