Avensikseen tuli outo sähkövika

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vaikka auto ei Mitsu olekaan niin autosähkö tässä ikäluokassa ihan samaa kuin muissakin. Joten...

Kävin pesemässä Avensiksen ('00 2.0 bensa automätik), ihan normipesu päältä, eli mitään moottoripesuja tai vastaavaa ei tehty. Auto sai kuivua puhaltimen alla pari tuntia normaaliin tapaan, kuten sen muutama kymmenen kertaa ennenkin. Peruuttelin sen kerran siinä välissä uloskin eikä ollut mitään, ja ajoin takaisin sisälle.

Siitä noin tunnin päästä olin lähdössä kotiin ja huomasin heti startatessa että ajovaloautomatiikka oli pois pelistä. Noh, mietin että joku rele varmaan jumissa tai vastaavaa, en jaksa nyt alkaa tutkimaan. Siinä sitten hokasin että ikkunatkaan ei toimi, eikä liioin nopeusmittari. Ei kun takas työpaikalle tutkimaan. Ajaessa syttyi vielä moottorin vikavalokin ja automaatin O/D off (ylivaihde pois) merkkivalo alkoi vilkkumaan. Moottorin vikavalo ja O/D siis alkoivat palamaan vasta muutaman sadan metrin jälkeen. Näin tapahtui myös akun kengän irrotuksen jälkeen, eli vaikka seisotin autoa joutokäynnillä sen 5 minuuttia, syttyivät valot vasta ajossa.

Kaikki muu toimii, valot pelaa kun kiertää kytkimestä päälle, sisävalo, puhallin, stereot jne pelittää. Ajolleen auto toimii ihan niin kuin normaalistikin, myös ABS.

Jotenkin vielä hiffaisin että vaikka ajovaloautomatiikan rele olisi pimeänä mutta mikä hemmetti tekee ton ikkunoiden ja nopeusmittarin toimimattomuuden? Entä miksi syttyy vikavalo, saati O/D:n valo vilkkuu?

Vikakoodeja en päässyt lukemaan kun ei ole standardi EOBD tuo vielä, eli yleislukija ei tunnista koko yhteyttä.

Oon aivan shokissa, miten toyotaan voi tulla vikaa ??? :eek: No, tottakai sitä tulee kun laittaa auton myyntiin. Se suuttu mulle ::)
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

oisko jostai abs anturista johtuvaa?tai nopeusanturissa,ehkä ennemmin? vois selittää ton mittarin ja o/d valon välkkymisen. onko kaikilla noilla"rikki" menneillä sama sulake?
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

Perkele. Vaikka kuinka olin eilen kattonut sulakkeet läpi, olin varmaan just yhden kriittisen yli hypännyt siellä rasiassa. Lienee joku herätevirran tmsv. 10 A sulake on kyseessä. Oli tosiaan siitä lanka palanut ja nyt toimii taas kaikki hienosti.

No, sitähän minäkin ettei toyotaan voi oikeasti vikaa tulla ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

miikka sanoi
p**k**e. Vaikka kuinka olin eilen kattonut sulakkeet läpi, olin varmaan just yhden kriittisen yli hypännyt siellä rasiassa. Lienee joku herätevirran tmsv. 10 A sulake on kyseessä. Oli tosiaan siitä lanka palanut ja nyt toimii taas kaikki hienosti.

No, sitähän minäkin ettei toyotaan voi oikeasti vikaa tulla ;D

korjaantuiskohan jollain sulakkeen vaihdolla meidänkin tojo? penkit ei lämpene kunnolla, auto on kylmä ku pakastin.... niin ja lämmöt on normaalit
mutta yli 10asteen pakkasessa ei vaan riitä lämppärissä teho...
ja ne ajoominaisuudet ja meteli...
miten onnellisesti saankin ajella galantilla... :)
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

Mr mmc sanoi
korjaantuiskohan jollain sulakkeen vaihdolla meidänkin tojo? penkit ei lämpene kunnolla, auto on kylmä ku pakastin.... niin ja lämmöt on normaalit
mutta yli 10asteen pakkasessa ei vaan riitä lämppärissä teho...
ja ne ajoominaisuudet ja meteli...
miten onnellisesti saankin ajella galantilla... :)

Toyota on kyllä yleisesti ottaen käyttövarmoin auto mitä löytyy. Avensis/Corolla/Yaris -mallistosta kun auton ottaa niin tuskin tarvitsee kauheasti korjailla. Sulla tietysti on eri asia kun kaikki autot ja kamat on jotenkin paskana ;D
 

Mightylizard

Grandis 2,4 invite -04
Liittynyt
13 Huhtikuu 2005
Sijainti
Kärkölä
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

Toyotan laatuun en menisi itsekkään hirveästi luottamaan. Tuossa pihassa on emännällä tuommoinen 1,8l -98 avensis.
Ajoon vaikuttavia vikoja nyt ei ole muuta kun jurnuttava pyörän laakeri(autolla ajettu jo lähes 300tkm joten saavat kyllä jo hajotakkin). Ruosteen puolesta ei nyt järjettömän paha vaikka helmat olenkin joutunut takaata hitsaamaan.

Sitten näihin mitä saman ikäisessä galantissani samoilla kilometreillä ei ole ole. Ikkunannostimet väljät, kone vuotaa ja syö öljyä(kuulemma huono kone tuo 1,8l tyyppivika), moottori hieman hengetön, takakontin lukko ei aukene talvisin, takalasinpyyhin ei toimi, aivan järkyttävä veturi vetää hevosta trailerissa(takajousitus liian pehmeä), käsijarru jumittaa talvisin ja tosiaan nuo metelit ovat pykälän galanttia korkeammat vaikka ei galanttikaan mikään hiljainen vehje vielä ole.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Avensikseen tuli outo sähkövika

miikka sanoi
Toyota on kyllä yleisesti ottaen käyttövarmoin auto mitä löytyy. Avensis/Corolla/Yaris -mallistosta kun auton ottaa niin tuskin tarvitsee kauheasti korjailla.
Tässä olen pitkälti samaa mieltä ja jos autolta haluaa VAIN luotettavuutta, niin ehdoton valinta, mutta jos haluaa yhtään persoonaa tai ajomukavuutta tai jotain muuta, mitä kuka tahansa alle eläkeikäinen autolta voi vaatia ja toivoa, niin sitten kannattaa valita jo joku muu..

Luotettava, perus tylsä, vaatimaton, mitään sanomaton, tai kuten kaverini ilmaisi; hajuton, mauton ja muutenkin vähän laimee..
 
Ylös Bottom