Battery too cold

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moto69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Moto69

Member
Liittynyt
23 Huhtikuu 2024
Eikö Phevillä voi pakkasilla ajaa sähköllä ollenkaan. Nyt -16 pakkasesa ilmoittaa Battery too cold. Lisäksi tietokone ilmoittaa tyhjää akun matkaksi mutta palkki on täys latauksen jälkeen. Kts kuva.
 

Liitetiedostot

  • 20241215_131643.jpg
    20241215_131643.jpg
    219.9 KB · Lukukerrat 65
Lähtee se akku jossakin vaiheessa mukaan, akku kun jäähtyy riittävästi niin ei se sillä kulje heti, 10 astetta on se raja milloin alkaa ensiksi moottorilla menemään, (toki sekin kulkee sähköllä vaan ei akun voimalla), saa niihin sen huijausvastuksen, itsellä pitää olla sitten täydet mitsumiehen varusteet, pilkkihaalari, pipo, karvarukkaset ja jääraappa.
 
Joo, toi -10 astetta on se raja. Mietin että eikös autossa ole se ajoakun esilämmitin mutta en osaa sitä laittaa päälle?
 
Jos on tuontiauto niin ei ole akuston esilämmitystä. Täälläpäin vimpanpäälle ruksituissa Suomi-autoissa taitaa vaan olla?

Omassa tuontipelissä Remote löytyy, muttei tietysti mitään akuston esilämmityksiä ole.
 
Jos on parikymmentä astetta pakkasta niin vaikka ajaisi kaksi puolentunnin lämmityssykliä ei pelkällä sähköllä pääse ajamaan.Ainakin tuo 20km työmatka mennään polttomoottori käynnissä koko matka.Pitäisi olla lämmin talli mistä lähteä liikkeelle.
 
Se auttaa jos ajastaa latauksen niin että pääsee lähtemään saman tien kun akku tulee täyteen. Akku lämpenee latauksessa kuitenkin. Ja sitten vielä paahtaa esilämmitystä mahdollisimman pitkään ennen lähtöä.

Se on siis nimenomaan akun lämpötila mikä vaikuttaa, ulkolämpötilalla ei ole merkitystä.
 
Onko kokemusta tästä että kun auto seisoo parinkympin pakkasessa jolloin akun lämpötila on myös samaa luokkaa niin kuinka monta lämmitys sykliä tarvitaan että battery too Cold ilmoitusta ei tule?
Lämmittääkö polttomoottoriajo ajoakkua kun ajetaan piempää matkaa?Ensimmäinen talvi itsellä menossa MY 19 pehvalla jossa esilämmitys.Ei sinällään minua haittaa koska en alunperinkään ostanut sähköautoa vaan hybridin ja tämä oli tiedossa että kovalla pakkasella ei pelkällä sähköllä juurikaan ajeta jos ei lämpimästä tallista lähdetä.
 
Takaisin
Ylös Bottom