Bensanpaine katossa

J

Juuperi

Guest
Takaveto turbo galanttiin tuli ongelma kun sain sen taas talven jäljiltä ajoon, auto toimi moitteettomasti noin puolipäivää kunnes bensanpaineet hyppäsi 5-6 baariin?
Jostain syystä benzeeni ei pääse säätimelle asti eli jokin menee tukkoon tai jotain ruiskun sisällä.....
Avasin ruiskun ja puhistelin sen osat paineilmalla ja toimi taas hetken paine oli 2,5 bar, kunnes vetäsin ekan kerran ahdot kiloon niin johan pomppasi taas sinne jäi 5,5 baariin.... ideoita mistä johtuu?
 
onkos siihen vaihdettu bensapumppu joskus...jos siellä tapahtuu jotain... tukkeuma jossai ?

mites yleensä "ohivirtaus" järjestetty auton bensajärjestelmässä ?
tuli vaan mieleen ku muuten pumppuje paris työskentelen enkä o auton pumppua miettiny tarkemmi ;D
 
Jäisikö bensanpaineensäädin jotenkin jumiin? Kerroit aikaisemmin että sen kanssa oli ongelmia eikä se "kyennyt säätämään" painetta 1 bar ahdoilla. Minun säätimeni kyllä antaa kiltisti +1 bar bensanpainetta kun ahtoa on 1 bar. Olisko jotain rikki siinä säätimessä?

Mitään kovin pieniä letkuja/putkiahan tuossa ei ole, joten ei luulisi ihan helpolla tukkoon menevän.

Onko letku kuinka kovan tuntuinen säätimen jälkeen? Siinähän ei enää painetta pitäisi olla juuri lainkaan, mutta tukos paluuputkessa voisi tietysti saada aikaan liian korkean bensanpaineen.
 
Juu on vaihdettu bensapumppu, tuli vaan mieleen että siellä pumpun virtajohdoissa oli sellainen musta mötikkä mistä pumpun piuhat meni läpi ja siinä mötikässä luki hienosti TDK ;D joten voiko tuolla mötikällä olla joku tarkoitus siellä, eli voisiko olla joku rele tai jokin että pumppu ei pörräis koko ajan...

Säätimen jälkeen letku on ihan pehmeä...
en muuten tiedä siitä säätimestä voisko jäädä jumiin täytyy otta mokoma pois kokonaan(alkuperäinen siis...)
 
Kyllä se pumppu pyörii koko ajan kun auto käy. Siksi siinä on paineensäädin ja paluukierto että paine saadaan pidettyä sopivana. Mötikän tarkoituksesta ei ole kyllä mitään tietoa. Voisihan se periaatteessa alentaa jännitettä pumpulle tms, mutta mistähän sekin saisi ohjauksensa? En ole omassani moista huomannut mutta toisaalta enpä ole pumppua irroittanutkaan.
 
Joopa tuossa eräs työkaveri osasi kertoa että se mötikkä saattaa olla jokin häiriönpoistaja / kondensaattori eli ei mikään järin tärkee vempele...

Pumpun sain Turbo uunosta :D, että on sitä ferraria meikäläisenkin autossa ;D ;D ;D
 
Nonii nyt on sitte lisätty se musta mutikka ja paluuletku tarkistettu mutta yhä vain on paine siellä kutosen tietämillä....
Mahtaisko vaikuttaa sellanen että tuloletku/putki on halkaisijaltaan suurempaa kuin paluu.... ???
Tuloputki on 8mm ja paluu 6mm...
 
Ettei nyt vaan kuitenkin olis bensanpaine mittari jumissa.. tai sitten paineen säädin..
 
ehkä vähäh OT mutta
paljonko pitäs olla painetta e39 turbo gallus?
ja paljonko pitäs olla e33/8v gallus?
 
Juuperi sanoi
Nonii nyt on sitte lisätty se musta mutikka ja paluuletku tarkistettu mutta yhä vain on paine siellä kutosen tietämillä....
Mahtaisko vaikuttaa sellanen että tuloletku/putki on halkaisijaltaan suurempaa kuin paluu.... ???
Tuloputki on 8mm ja paluu 6mm...

Voitko ottaa paluu letkun irti ja valuttaa johonkin ämpäriin kun katsot paineita ?
 
Joo kokeiltiin ottaa paluuletkukin irti ja valutettiin pönttöön ja tuli ihan reippaasti se benzeeni sieltä ettei tukosta luulis olevan, mutta paineet pysy kutosen tietämillä silti.
Kahta eri säädintäkin kokeiltiin mutta ei apua... ???
Nyt tuntuu erittäin hämärältä....
No perjantaina uudestaa, nyt vaihdetaan tuloletku pienempään tai paluu yhtä isoon ku tulo... :p
 
entä jos ohittaa säätimen, niin pysyykö paineet samassa?

= säädin paskana
 
Juu kokeiltiin ohittaakkin mutta ei se raukka suostunu enää käynnistyy ;D ::) eli vaatii vissii jonkunlaisen vastapaineen ja paineet ei nouse ennen ku on moottori käynnis... :p
 
Moottoritilassa (tulipellissä ainakin Lancerissa) on tulpattu kaksinapainen liitin jonka oikosulkemalla voi pyörittää bensapumppua ilman että moottori käy. Löytyy sähkökaavioistakin.
 
:'( Voe surkeus :'(
Tänään sitten irrottelin yöllä töissä ruiskun suutin osan ja kaasuläppää auki kääntäessä joutui toteamaan että imusarja oli täynnä jäähdytin-nestettä....
että olisko pahvi tai pahimmas tapaukses kansi menny...

No ei sitten selvinny kyllä se bensanpaine hommakaan mutta tulipahan muuta mietittävää ainakin hetkeksi...
Voi itku ! :-\
 
Takaisin
Ylös Bottom