Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä ONGELMA RATKAISTU

Roplaaja Rice

New Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2009
Minulla on ollut autossa jo useamman vuoden vanha boss aktiivi subbari tuomassa lisää matalia mutta siitä särkyi alkuperäinen elementti. Elementti oli 8", kahdella 4ohmin kelalla kytkettynä 2 ohmiin ja kotelo on toiseta päästä suljettu band bass. Nyt herättelin subbaria henkiin ja laittelin siihen kotikaijuttimesta jonkun pilipali 8" ja koitin sillä mutta ei soi enää niin häävisti kun se alkuperäinen. Mahtaisikohan tuollaisessa kopassa tuolla vahvistimella soida tälläinen elementti: http://www.ljudia.fi/auto-s82121/kaiuttimet-s82122/bassot-c78201/zachry-bx-s8-p78214/ tuossa olisi mahdollista kytkeä 2ohmiin. Saisin myös käytettynä tälläisien edukkaasti:http://www.ljudia.fi/auto-s82121/kaiuttimet-s82122/bassot-c78201/hertz-energy-sub-es-2003-p195138/


Myös muitakin saa ehdottaa.
 
Vs: Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä

Juu subbari hankittu. Heitin tuon museo bossin hiiteen ja hommasin subbariksi hertz:in 8" sekä vahvariksi spl dynamicsin.

Tuota hertziä voin suositella kyl muillekkin meinaan soi nätisti ja uskomattoman lujaa 8". En olisi uskonut että näin hyviä 8" tehdään.
 
Vs: Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä ONGELMA RATKAISTU

Mulla oli kans kaks noita hx-200:sia ja täytyy kyllä sanoa et moni budjettiluokan kymppituumanen jäi kakkoseksi..Ainoana miinuksena iän myötä repeytyvät reunukset.
 
Vs: Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä ONGELMA RATKAISTU

Pumpkinca sanoi
Mulla oli kans kaks noita hx-200:sia ja täytyy kyllä sanoa et moni budjettiluokan kymppituumanen jäi kakkoseksi..Ainoana miinuksena iän myötä repeytyvät reunukset.

mulla taas päinvastaiset kokemukset.... tosin HX-300... ihan pelle subi hintaansa nähden :seina
sointi epätarkka puuromainen, kaikki jumputukset kuulosti samalle, herkkyyd ihan suolesta...
vaati potkua soidakseen heti kunnolla :seina
 
Vs: Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä ONGELMA RATKAISTU

Mr mmc sanoi
mulla taas päinvastaiset kokemukset.... tosin HX-300... ihan pelle subi hintaansa nähden :seina
sointi epätarkka puuromainen, kaikki jumputukset kuulosti samalle, herkkyyd ihan suolesta...
vaati potkua soidakseen heti kunnolla :seina
Itse olen taas huomannu autosubi puolella, että sama elementti toimii ihan erilailla riippuen millanen kotelo ja vahvistin sen takana on. Eli vaikka kotelo koko on elementin valmistajan suosituksen mukanen, niin riippuen mikä vahvistin sen taakse tuodaan kuulostaako se milläkin kotelo koolla ja vahvistimella hyvin yhteen. Tulipahan epämääräisesti kirjoitettua, mutta tarkoitin yhteenvetona, että on helvetillistä testaamista millä vahvistimella ja kotelokoolla saadaan joku tietty elementti hyvin soimaan.
 
Vs: Boss aktiivi subbariin uutta elementtiä ONGELMA RATKAISTU

MitsuMi sanoi
Itse olen taas huomannu autosubi puolella, että sama elementti toimii ihan erilailla riippuen millanen kotelo ja vahvistin sen takana on. Eli vaikka kotelo koko on elementin valmistajan suosituksen mukanen, niin riippuen mikä vahvistin sen taakse tuodaan kuulostaako se milläkin kotelo koolla ja vahvistimella hyvin yhteen. Tulipahan epämääräisesti kirjoitettua, mutta tarkoitin yhteenvetona, että on helvetillistä testaamista millä vahvistimella ja kotelokoolla saadaan joku tietty elementti hyvin soimaan.

kokeilin 3:lla eri vahvistimella, 2200LX autistudio, 4x50w AudioQuest ja spl dynamicsin digipääte
kotelo 35litraa suljettu peräkontin pohjalla, styroksilla pienensin koteloa 35->n.32->27->25
ja ääni ei muuttunu sitten mihinkään...
Spl:n päätteella tuntu että lähtee heti eikä hetkenpäästä kartio irti...
kotelon materiaali oli 24mm vaneeri, ympäri liimattu/pultattu ja tiivistetty....
yritin kerrankin tehä jotain kunnolla :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom