Carisma -01 vikakoodi P0135 (lambda vaihtoon?)

Xlayder

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2017
Mitsu ilahdutti lomareissulla moottorivalolla ja OBD-luenta palautti vikakoodiksi P0135 O2 Sensor Heater Circuit. Minkäänlaisia oireita ei muuten ole, eli auto toimii täysin normaalisti. Vikakoodi itsessään on täysin selkeä, eli lambdan vastus on ilmeisesti hajalla, mutta kun noita lambda-antureita on kaksi niin miten saisin selville kumpi (vai molemmat) niistä pitää vaihtaa? Ja onko jotain suosituksia mistä / minkä merkkistä anturia tilalle, noita näytti olevan tarjolla aika liuta verkkokaupoissa.

Sitten vielä toinen, enemmän kosmeettinen seikka. Keskikonsolin näyttö on temppuillut jo jonkin aikaa. Välillä numeroista erottaa vain osan, välillä näyttää kuin koko näyttö olisi pimeänä. Vaikuttaa olevan täysin lämpötilasidonnaista, kesällä ei näyttänyt toimivan normaalisti oikeastaan ollenkaan, nyt kylmemmillä säillä toimii alkuun normaalisti, mutta auton lämmetessä numerot alkaa himmenemään tai katoavat kokonaan. En tiedä onko vika itse näytössä vai jossain liitoksissa, mutta jos jollain on ollut samanlaista ongelmaa ja saanut sen korjattua niin otan tähänkin vinkkejä vastaan.
 

Xlayder

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2017
Vastaan nyt itse itselleni Lambda-anturiin liittyen. Vika oli tosiaan etummainen (moottoritilassa sijaitseva) lambda-anturi. Tilasin siihen n. 70 € maksaneen Denson DOX-0313 -anturin, joka edellisen anturin mallimerkintöjä vertailemalla oli käsittääkseni alkuperäistä vastaava osa, sekä lambda-hylsyn. Jotain universal-antureita olisi saanut toki alkaen 45 €, mutta en tuon hintaeron vuoksi jaksanut ruveta askartelemaan itse liitoksia. Kyseisessä anturissa oli suoraan oikeanlainen liitin, ja itse anturin vaihto oli parin minuutin homma. Vikakoodien nollauksen jälkeen ei ole enää vikavalo syttynyt, muutama tuhat varmaan tullut anturin vaihdon jälkeen mittariin.
 
Ylös Bottom