Carisma -02 happianturi

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Porukat tuossa pyärähti käymäs ja 100 km matkan jälkee olivat tankanneet ni sen jälkee alko moottorin vikailmoitusvalo palamaan.
No hädissään soitti et merkkiliikkeen kaverille, et mikä näi uudes autos jo hajoomas o.. Vastaus et näillä pakkasil ovat joutuneet uusimaan kuulemma jo muutaman happianturin. Kuulemma se aiheuttaa jotai häikkää.. :mad:
Että näin ne uudet autot pelaa ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
O.J:n galantista pärähti kanssa lambda, tosin sillä saattaa olla hyvällä tsäkällä 200tkm ja 12 vuotta kellossa....

Sytytti check engine valon, luettiin koodit (lambda vika), mitattiin lambda (ei eloa). ja ei muuta kuin vaihtoon.

Sain muuten siihen lambdan (yleismallin tarvike anturi) kytkentään piirustukset teknisestä neuvonnasta, eli vaikka olenkin aika ajoin arvotellut Hell-kamaa, niin kyllä sieltä saa hyvääkin palvelua väilllä. piirustuksien lukemisessa pitää muuten olla sitten tarkkana -helposti tulee katsottua plugeja väärin päin. Eli jos vaihdat tarvike lamdan, niin TARKISTA piirustukset tarkasti JA mittaa johtosarja varmistukseksi, ettet kytke johtoja väärin.

PS. lambda anturin avaaminen on vittumaista Galantissa, se on ahtaassa paikassa ja se on TUUMAKOKOISELLA kannalla! kyllä, ja tarvike lambdakin oli, se oli joku 7/8 tuumaa eli jotain 22,3mm. Käytiin sitten ostamassa siihen sopiva kiintoavain, joka väänneltiin ruuvipenkissä sopivan muotoiseksi.

että näin. ja pakkastakaan ei ollut kuin -25 kun vaihdettiin se, ulkona. 8)

Niko
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
No tuol o ajettu ny kait 13 tkm... ja vuosmailli -02 1.6 Fleet mallia
Esittelyauto tosin.. siitä en oikee tykänny ku se sen osti...
Sai kait aika sopivaan hintaan, ku siin o sentää helmasarjaa, takasiipee , ilmastointii jne. jne..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
en tiedä miten Carismassa se anturin hajoaminen vaikuttaa, mutta kohta rippikoulu ikäinen Galantti kyllä tuntu pelaavan IHAN samalla lailla kuin ennenkin, edes bensankulutus ei lisääntynyt merkittävästi. No eihän se lambda edes ohjaa seosta lyhyillä matkoilla, eli silloin kun anturi on kylmä, niin boksi on "open loop" asennossa, eli samassa jossa se toimii anturin hajottua.

terveisin nimim. "viimeaikoina vasta kunnolla lambdan saloihin tutustunut" :p

N
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Hmm empä tiiä mite vaikuttaa..
matka ajoo niil o ees viel 150 km kotionsa.. kyl se nätisti kävi jne...
täytyyki soittaa että kattovat paljo kulutus ol ny sit.. Josko se digitaalinen tietää sitten mitää.... ;D

EDIT : eipä kulutus ollu mittarin mukaa ku 6.9 l/100 km :)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Jaa! Ei oo mulla ainakaan Carisma temppuillu yhtään,ei oo varoitus valot paljo palanu paitsi tietysti Bensavalo (köyhän ainoo jouluvalo nähkääs) ;D Eikä oo mitään muutakaan vikaa ollu ja mullahan on kans se Fleet malli ajettu vajaa 14tkm! Täytyy sanoa että vieläkin muistelen kauhunsekaisin tuntein :'( viime talvea ja sitä hetkellistä mielen häiriötä ku vaihdoin Lancerin Focukseen kyllä nyt on mukava taas ollu ku pääsee autoon ovista sisään eikä tarvi könytä takaluukusta niinku Focuksessa muista vioista puhumattakaan!!!
Nim: Koirat haukkuu mutta Carisma vaan kulkee ;)
 
M

Maxpain

Guest
Eilen tapahtunutta:

Hankin kuukaus sitte avk:lta etuputken ja vaihtelin sitä sitte autoon eilen. Noh asennuksen jälkeen lähin motarille vetään rundia ja yht äkkiä kuuluu kauhee paukahdus ja 30s sen jälkeen "check engine" valo syttyy. No ei muutaku takas ja kattoon mikä on.
Heti tuli mieleen et lambda on tippunu / muuten paskan.

Eihän sitä taskulampun valossa nähny mitään eikä talliinkaan enään päässyt, joten menin nukkuun.

Tänään sitte ajelin tolla autolla 50km että toi valo kokoajan palo. Sitten kun sain ton romun talliin ja pukkien päälle niin heti huomasin et lambdasta oli johto irronnut liittimestä. Ei muuta ku johto takas ja eculle resetointi (akku irti hetkeks) ja sit rundille. Voila valo ei pala ja auto taas toimii :)


ps. Ääni tuli siitä ku se johto oli kai ottanut speediä vetarista ja sen jälkeen osunut jonnekkin konetilassa.
 
Ylös Bottom