Carisma 1.6 4g92 -99 tyhjäkäynti

jokef

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2019
Tyhjäkäynti lämpimänä noin 1300rpm.
Kylmänä kun sit meinaa taas sammua kone.
Mikä näissä nyt sit yleensä se vika? Kun lueskellut kyllä aiheesta mutta kun ei sieltä oikein ole löytynyt suoraa vastausta.
Kaasuläpän puhdistin, sekä akun käytin irti. Ilmansuodatin puhdas.
Ei pala moottorinvika valo.
Voiko lampda silti olla paska/paskanen?
Ilmeisesti autoon on vaihdettu tyhjäkäyntisolenointi kertaalleen.
 
Tyhjäkäynti lämpimänä noin 1300rpm.
Kylmänä kun sit meinaa taas sammua kone.
Mikä näissä nyt sit yleensä se vika? Kun lueskellut kyllä aiheesta mutta kun ei sieltä oikein ole löytynyt suoraa vastausta.
Kaasuläpän puhdistin, sekä akun käytin irti. Ilmansuodatin puhdas.
Ei pala moottorinvika valo.
Voiko lampda silti olla paska/paskanen?
Ilmeisesti autoon on vaihdettu tyhjäkäyntisolenointi kertaalleen.
IAC Rikki, hyvin yleinen vika 4g92:ssa
 

Mistähän löytäis kohtuu edullisesti, vaikuttas olevan huono saatavuus :/
Näköjään, oli tapana itellä aina motonetistä hakee uus.. joku purkaamo tai eBay Vois olla sit, kantsii Kyl fixuksella käydä kysymässä hintaa ja saatavuutta ja välissä timanttitiskiltäkin tekee löytöjä
 


Näköjään, oli tapana itellä aina motonetistä hakee uus.. joku purkaamo tai eBay Vois olla sit, kantsii Kyl fixuksella käydä kysymässä hintaa ja saatavuutta ja välissä timanttitiskiltäkin tekee löytöjä
Kiitos, infosta. Soitellut vähän ympäriinsä eikä mistään saa. Aliexpressistä näyttää saavan muutamalla kympillä ja tulee mukana kotelon alaosakin, mutta toimitushan pitkä.
 
Paria uutta venttiiliä olen kokeillut tai no toisen löysin käytettynä. Niillä se tekee sillain että tyhjäkäynti onkin 3000rpm nurkilla ja sit kun venttiiliä ottaa poijes niin ovat jumittuneet ikäänkuin läppärunkoon ja lähtevät kahessa osassa sieltä poijes.
 
Säätötappi jumissa läppärungossa ja servomutikka otettuna pois.
 

Liitetiedostot

  • IMG20230615152237.jpg
    IMG20230615152237.jpg
    188.8 KB · Lukukerrat 58
Tuli siinä kaasuläpän asentotunnistintakin käänneltyä eri asentoon. Sillonko uusi venttiili oli paikollaan niin eri asentoon kääntämällä sai koneen pätkimään mutta vanha venttiili paikallaan ei vaikutusta.

Missä asennossa tuo läppäanturi edes pitää olla?
 
No jos pätee vanhemman 4g92 ohjeet

-niin ei sais ruuvailla miten sattuu...

-Sen tk.m. pystyy yleismittarilla mittaamaan onko rikki..?

- Uge tekemä kaasuläpän säätöohje.


Jos nämä edes käy tähän.

Jossakin oli se mittausohjekkin...
 
Ompa kyllä tehty hankalaksi tuo säätö :/ Tuli tuossa aiemmin jo pyöriteltyä sas-ruuvia :)
 
Takaisin
Ylös Bottom