carisma 1.8 gdi päästö ongelma

juke4

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2014
moro taas kaikille. siitä on jo hetki kun olen täällä viimeksi vieraillut mutta nyt olisi hyvät beuvot tarpeen. eli käytin tuossa carisman leimalla. tiesinhän minä että ei se läpi mene mutta sai sen kuukauden aikaa laittaa. putki vuotaa mikä ilmeisesti sotkee mutta laitanpa ne päästö arvot tähän jos joku viisaampi osaisi neuvoa. eli co% 0.61 co2 8.50 hc ppm122 o2 8.20 ja lambda 1.600 eli näihin tarviisin hyviä vinkkejä mitä pitäisi tehdä? auton rek otteessa on merkintä että päästöt on mitattava v2000 arvojen mukaan. auto on 2001. eli tässä on hieman annettu helpotuksia päästöjen suhteen mutta tuo co% saisi olla 0.50 tai alle ja hc alle 100.
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Paikkaat putken vuodot, egr:n tulppaus, lambdan vaihto ja sitten ajat katin kuumaksi korkeilla kierroksilla (4k-5k rpm) ennen päästölapun ottoa, näillä pitäs mennä päästöt kohdilleen.
Nii ja kaasuläppärungon vois kans putsia sekä imusarjan jos et ole sitä puhdistanut,
 

juke4

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2014
joo. onko tuo lambda arvo niin huono että se olisi vaihdettava? aika mielenkiintoista oli kun eivät laittaneet siihen uusinta lapuun mitään ohjearvoja, ainoastaan ne arvot mitkä siinä oli mitatessa.. kun tässä sallitaan hieman isommat arvot mutta ongelma on että en tiedä niitä
 

juke4

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2014
joo kun aika harvoin on tarvinnu näiden päästöjen kanssa vääntää.. pitää se putki katsoa että vuotaako ennen vai jälkeen katin jne.. en edes muista montako lambdaa tässä on.. alla olen käyny kerran silloin kun ostin niin ei onneksi ole hitsattavaa.. näytti kopalta ihan hyvältä. kiitos pitääpä tutkia
 

juke4

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2014
yritin tossa elm 327 palikalla lukea jos saisi vikakoodeja mutta ei saanut yhteyttä ollenkaan..
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Korjaat tuon älyttömästi vuotavan pakoputken ihan ensin. Lambda arvon mukaan käy ihan pirun laihalla. Lambda anturin vikaahan et voi putken päästä todeta millään koska putken päästä tulevan lambda arvo on vain ilma/polttoaineen suhde. Ja vanhempien mitsujen vikakoodeja on ihan turha katsella yleis obd-palikoilla koska eivät ole can-väylällä varustettuja. Mut-II on carismaan ainut oikea testeri, kaikkea ei pääse katsomaan edes uudemmalla merkkiliikkeen mut-3 testerillä.
 
Ylös Bottom