Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Anttu

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2013
Ostettiin -99 Mitsu tos muutamia viikkoja takaperin. Vaihdoin öljyt ym härpäkkeet tietenkin ja kopeloin koko auton läpi. Totesin olevan kuosissa. Yhtäkkiä alkoi savuttaa ja nakuttaa.. Mikähän mahtaa olla?? Ensimmäinen japsi tässä taloudes, ei paljoa naurata. Help please.. :seina
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

dejawu ?

olisko niin että olit kaatanut jotain ainetta öljyn sekaan? mä epäilen sitä viaksi? puhdistus aineen joka vie öljyn ominaisuudet ja
pahimmassa tapauksessa ajossa tuhoaa laakerit yms...

käyttö kun on tarkoitettu etä vanhoille öljyjen kanssa käyttöä hetki ja pois ja uuden suodattimen kanssa uudet öljyt?
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Mr mmc sanoi
dejawu ?

olisko niin että olit kaatanut jotain ainetta öljyn sekaan? mä epäilen sitä viaksi? puhdistus aineen joka vie öljyn ominaisuudet ja
pahimmassa tapauksessa ajossa tuhoaa laakerit yms...

käyttö kun on tarkoitettu etä vanhoille öljyjen kanssa käyttöä hetki ja pois ja uuden suodattimen kanssa uudet öljyt?

Tämä kyseinen hoitoaina oli tarkotettu pehmittämään venttiilit ja stefat, ei siis putsaamaan paskoja koneesta pois..
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

ootko katsonut onko öljyt menneet ihan mustiksi lyhyen käytön jälkeen?
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Mr mmc sanoi
ootko katsonut onko öljyt menneet ihan mustiksi lyhyen käytön jälkeen?


Ei oo menneet.. Ihan terveen näköset oli kun keskiviikkona tarkistin.
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Anttu sanoi
Ei oo menneet.. Ihan terveen näköset oli kun keskiviikkona tarkistin.


Ja nakutus alkoi siis öljynvaihdon jälkeen. Kun nakutus alkoi niin lisäsin öljyn sekaan sen "hoitolitkun"..
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

millaiset öljyt laitoit?

voisi olla nyt paikallaan se koneen huuhtelu ja uudet öljyt

itse ehkä siten lähtisin liikenteeseen
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Mr mmc sanoi
millaiset öljyt laitoit?

voisi olla nyt paikallaan se koneen huuhtelu ja uudet öljyt

itse ehkä siten lähtisin liikenteeseen

Pistin 10w40 Diamondia.. Joo kiitos neuvosta! kielsin eukkoakin ajelemasta rassilla ennenkun saan asiaan selvyyttä.. Onneks on toinenkin kulkupeli pihassa.
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

Näistä koneista vaikken paljoa tiedä, niin eikö tuo 10w40 ole aivan liian kankeaa GDI koneelle? Suositus tais olla joku 0w30 tms, korjatkaa toki jos oon ihan hakoteillä..
 
Vs: Carisma 1.8GDI nakutus ja savutus

saattaa olla vähän turhan kankeeta tavaraa, mutta perus konehan on ihan tavallinen 4g93, jossa gdi kansi.

ite oon suosinu mitsuissa teboilin Gold 5w40 mutta mulla ei ole gdi mallia pihassa
 
Takaisin
Ylös Bottom