Carisma -97 tärisee

rikhhard

New Member
Liittynyt
26 Tammikuu 2010
Eli ongelma on, että tyhjänkäynnillä ja kun kiihdyttää niin auto selvästi tärisee, mutta kun tyhänkäynnillä polkee kaasua että kierrokset nousee niin tärinä häviää, mistä voisi johtua? Olen myös huomannut että isolla vaihteella pienillä kierroksilla kun lähtee kiihdyttämään vaihdekeppi heiluu aika reilusti. Toivottavasti saitte selvää hieman sekavasta kirjotuksesta ;D
EDIT: auto on siis 1.8 gls
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Ittelläkin tärisi yhdessä vaiheessa aika lailla tietyissä nopeuksissa mutta onneksi se johtui siitä että oli vanteissa jäätä ;D
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Oisko koneen tukikumit väljänä? Kone pääsee heilumaan liikaa.
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Auto siis tärisee paikallaankin, mutta käy kuitenkin kunnolla eli ei ole mikään sylinteri pimeänä?

Onko sattumalta vaihdettu jakopään hihnaa viimeaikoina?
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Auto siis käy ihan kunnolla, moottorin tukikumeja kaverikin veikkasi, jakopää remppa tehty 40000km sitten. Ei kai vaihdelaatikko nyt ala temppuilemaan?
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Ei pidä laatikko ylimmääräsiä ääniä. Huomasin muuten että pelkääjän puolen eturenkaan luonta kuuluu kalkatusta, kun auto on paikallaan.
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Noniin elikkä poistin jäätä vanteista ihan saakelisti ni johan tärinä rauhottu. 8) Tärisee mun mielestä vieläkii tyhjänkäynnillä, saattaa kyl olla mielikuvituksen tuotetta ;D ja tulpat vaihdoin niin tuntuu et tärinä rauhottu silläkin ???
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Ainahan noissa pientä täpinää on jos istuu esim valoissa, samalla tavalla oli vanhassa -97 primerassa ku nykyisessä -99 carismassa, huomaa penkissä ja ratissa pientä vipinää. Pitäs varmaan hintaluokassa siirtyä ylöspäin näistä 2000-5000€ rakkineista että ei mikään tärise, särise, kolise, narise tai muuten vain hytky. :)
 
Vs: Carisma -97 tärisee ja pätkii

Nonii nyt ku tuo tärinä rauhottu niin olen huomannut että auto pätkii osakaasulla :seina , jos ajaa esim. 60kmh vitos vaihteella (kierrokset n.1500) kun painaa kaasun puoleen väliin auto nykii ihan reilusti ja nykiminen päättyy siinä jossain ~2000-2500, jos kaasun painaa pohjaan nykiminen on ei ole niin kovaa, pinta kaasulla toimii normaalisti. kaasuläpästä luin jostakin, oiskohan se? :seina
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Vaihda eka moottorin kannakekumit-> ei keppiheilu niin paljoa. sit rupea tutkimaan sitä "pätkimis" juttua->käytä piuhanpäässä

T:Ville
 
Vs: Carisma -97 tärisee

En tiiä onko tässä mitään perää, mut oon sitä mieltä et noil ton ikäsil vaihteistoilla ja muilla ei pitäs yrittää olla maailman kovin eco-driver ja pyörittää vitosel jotain 1500 kierrosta. Ainaki mun vanhas -97 nissanis oli toi et siel kuluu vaihteisto kun ei öljyt kierrä, sitten se alkaa heittää vaihteita pois paikoiltaan ja pitää kahinaa. En usko et joku 80-lukulainen ranskalaistuotos ois yhtään sen parempi et pystys vetää ilman et se lodju hajoaa.
 
Vs: Carisma -97 tärisee

en suosittele vitosella ajamaan 60kmh! öljyn kierto kärsii! saa melko äkkiä sanoa vaihelaatikolle hyvästit!
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Paljonkos niitä kierroksia pitäs muuten olla et se öljyn kierto sit toimii normaalisti? ??? ::) No mitsu menossa joka tapauksessa huoltoon ni siellä sit tukitaan. :driver
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Ite yritän ajaa niin että aina ois kierrokset jossain 2000-3000 välissä. Vitosen osalta se tarkottaa vaihtoa siinä 70-80 tuntumassa.
 
Vs: Carisma -97 tärisee

vois olla myös kuluneet/ylipitkään ajetut tulpat jotka vaikuttaa nykimiseen osakaasulla ja miksei myös täys kaasullakin.ja älä käytä muita tulppia kuin densoa tai ngk:ta.paljonkos nykyisillä tulpilla on ajettu?
onkos tässä koneessa virranjakajaa?vai suorasytkä puolat?kulunut virranjakajankansi/pyöriä ois myös otollinen nykimisen aiheuttaja.
eihän ole gdi motti?
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Tulpat (ngk) olen vaihtanut ja se auttoi hieman eli vetää paremmin mutta nykiminen on samanlaista edelleen, mistäs sen tietää et onko suorasytytys? ja ei ole gdi
 
Vs: Carisma -97 tärisee

näissä malleissa ei pitäisi olla virran jakajaa!
kun se on ratkaistu kahdella puolalla näin on ainakin itsellä 98 carisma 1.6
Sitä nykimistä on ollut minullakin autossa mut ei haitaksi asti!
antaa välillä sille reilummasti kaasua et karstat palaa!
esim: nelosella ajaa 100-120 useamman kilometrin!
 
Vs: Carisma -97 tärisee

Joo, itsekkin tutkin niin kaksi puolaahan siellä oli, tuota karstan polttoa pitää kokeilla ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom