Carisman öljynvaihtoväli

Dimmu77

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Ostan ensi kuussa Mitsubishi Carisman vm.-99. Auto on 1.6 koneella ja mittarissa on 101000 km. 90000 km huolto siihen on tehty reilu vuosi sitten. Eli jakopää, vesipumppu, suodattimet, öljyt yms. on vaihdettu. Mikä on suositeltu öljynvaihtoväli kyseisellä autolla. Eli noin 10000 km tolla on ajettu nyt huollon jälkeen. Kannattaako öljyt käydä vaihtamassa heti, vai vieläkö samoilla ajelee?
En löytänyt omistajan käsikirjasta infoa tuosta öljynvaihtovälistä. :driver
 
Vs: Carisman öljynvaihtoväli

Kiitoksia! Elikkä noilla tiedoilla kun vaihtaa öljyt, niin eipä mene ainakaan paljon metsään :)
 
Vs: Carisman öljynvaihtoväli

7500km on tehtaan alkuperäinen suositus kaikkiin mitsubisheihin, mutta pakollisiksi määräaikaisvaihdoiksi katsotaan 15 tkm.
Toki parempi se on vaihtaa 7500 km välein
 
Vs: Carisman öljynvaihtoväli

Ite vaihdan aina kerran vuodessa, oli sit ajetut kilsat 5k, 10k tai 25k
 
Vs: Carisman öljynvaihtoväli

Eiköhän tuo ole se normi vaihtoväli eli 15 tkm/1v. Tehdas sanoo, että vaativissa olosuhteissa 7500km/1v. Vaativana olosuhteena olen ymmärtänyt tehtaan ajattelevan kovanopeuksista moottoritie ajo sekä vuoristoisia olosuhteita. Ymmärtääkseni vaativaksi olosuhteeksi katsotaan myös esim. jos asuntovaunua hinataan paljon. Itse olen ottanu Galantissa vaihtoväliksi 10000 km, koska se nyt on semmonen mukava tasalukema, jonka voi mittaristosta tarkistaa helposti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom