Carisman pyöräkoteloihin eristystä

colt1300

Carisma 1.6 -96
Liittynyt
20 Huhtikuu 2004
Sijainti
Mikkeli
Elikkä teitääkö kukaan onko carismaan (-96) saatavilla pyöräkoteloihin minkään näköisiä "lisä eristeitä"? (lancerissa samanlaiset pyöräkotelot?) Kitka renkailla muuten todella hiljainen auto, mutta hiekkatiellä kivet ropisee ikävästi pyöräkoteloissa paljasta peltiä vasten. Toivottavasti joku tajuaa, mitä tarkoitan :D Käyttäisin itse sanaa lokasuoja, mutta sillä yleensä tarkoitetaan ilmeisesti muuta asiaa.
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Massaukset vaimentavat tuota hiekan ja kivien kopinaa aika mukavasti, ja on varmasti helpoin tapa tehdä tuo vaimennus ja kaupan päälle saa vähän ruostesuojaakin.

Ei ole terveen auton merkki jos kivet hakkaavat peltiä vasten eikä välissä ole mitään.

Eli ei muuta kun renkaat irti ja massat sinne! :)
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Okei liioittelin ehkä sanomalla peltiä vasten, mutta häiritsevän kovana se ääni kuuluu enkä ole muissa autoissa moiseen törmännyt... mutta kiitos tiedosta, pitää massausta harkita.
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Mulla on ainaskin omassa -98 carismassa muoviset sisälokarit takana.Niitä saa ostaa ainaski ruostesuojaamoista tilaamalla.
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Samoin multa löytyy muoviset sisälokarit. Pitää kyllä enskesänä repiä noi muoviset sivuhelmat ja sisälokarit kaikista irti ja putsata paikat ja tutkia onko alkavaa ruostetta.. jossei ole niin kunnon putsaus ja kasa massaa päälle.
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Jos itse haluaa tehdä, niin saako pensselöitävällä massalla minkäänlaista vaikutusta tohon eristykseen? Kuitenkin pensselimassat taitaa olla sen verta ohkasia, ainakin jos vertaa ruostesuojaamojen tekemiin massauksiin.
Eli kannattaako itse tehdä, jos on mahikset vaan pensselimassaan, vai tarttisko "oikean" massauksen?
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

saahan sillä jotain pientä vaimennusta, mutten usko että siitä on hirveesti hyötyä.. enemmin sitten suoraan spraypurkista massaa ja vaikka 2-3purkkia / lokari.
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Onkos kellään käytännön kokemusta noista muovisista sisälokareista ja niiden äänieristysominaisuuksista? Koska itsellä ei tällähetkellä ole ko. muoveja ja kysäsin yhdetä ruostesuojaamosta, josta sanottiin että ~60 €/pari saisi lokareita.
Vähän kutkuttaisi investoida, mutta onko selkeää eroa?
 
Vs: Carisman pyöräkoteloihin eristystä

Lokarilta saa sisälokarit taakse. Eristetyn mallin saat niistä liimaamalla sisäpuolelle jäävälle pinnalle 2-4 mm bitumimattoa. Ero takapyörien äänieristyksen suhteen on varmasti selvä. Valitettavasti lokareita ei saa etupäähän.
 
Takaisin
Ylös Bottom