Chromed ECU 3000GT

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J. Helle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Onko täällä kellään kokemusta Clone² tai Chromed ecuista? Kiinnostais kovasti hommata mutta vähän arveluttaa ostaa jos ei saakaan toimiin niin kuin haluaa. Chromen manuaali on luettu läpi monet kerrat mutta ei mikään oo koskaan niin helppoa ku paperilla. :) Lähinnä kiinnostais käyttäjäkokemukset, eli miten helppoa tai vaikeaa oli säätää kohdilleen? Jos vaihtaa suuttimet vaikkapa tuplasti suurempiin ja flashaa niin toimiiko todellakin "like stock" kuten Amerikan pojat väittää? Suunnitelmissa olis Chromed ECU+GM MAF+maft+E85, ei varmaan oo kellään vielä vastaavaa Suomessa?

Se mikä Chromed ecu+e85 combosta tekee todella mielenkiintoisen on se että Chromen seuraavaan versioon on ilmeisesti tulossa etanolisensorilla automaattisesti toimiva karttojen interpolointi. Eli sensori tunnistaa alkoholipitoisuuden ja sen mukaan laskee sytytysennakon, ahdot ja syötöt kahden eri kartan väliltä. Tällä tavalla sais periaatteessa tonnarista täysverisen Flexfuel auton. :peukku

Ja jos joku ei tiedä mistä puhun mutta kiinnostui niin tässä pari linkkiä:
Chromed ecu: http://chromedecu.org/
Clone ecu: http://www.clonedecu.com/
Tech Manual: http://www.3sgto.org/tuning-engine-electronics-ecu-discussions/10777-chrome-v2-tech-manual.html
How to Tune: http://www.3sgto.org/tuning-engine-electronics-ecu-discussions/10775-how-tune-your-3-s-using-chrome-flash-ecu.html
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Ei vielä kokemuksia, mutta ostoslistalla on, kunhan tuolta vaan taas saisi tilattua...
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Kyllähän niitä ilmeisesti 3sx:n kautta sais mutta ne lähetyskulut.. :seina Ehkä jos laittais yv:tä jommalle kummalle valmistajalle josko ne lähettäis suoraan Suomeen.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Jos se pelkällä apexi safc + maft toimii e85 like stock

+toimii vaikka arc2 +e85 like stock

Niin miksi se ei chromella toimis?
Varmasti toimii. ;D
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

No aikalailla riippuu suuttimen koosta toimiiko safc:lla "like stock". isot suuttimet + afc niin tyhjäkäynnillä eculle menevä taajuus tippuu alle 30Hz, jolloin ecu alkaa sekoileen. Toki tämän voi kiertää mutta mutta..

Edit: kun tosiaan olis tarkoitus käyttää molempia, sekä bensaa että e85 niin silloin tarvii suuttimet olla melko isot.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Niin... No ainaki 1000cc toimii ja riittää sen 700hp

Mutta cromella varmaan vielä paremmin
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

mitsumikko sanoi
Niin... No ainaki 1000cc toimii ja riittää sen 700hp

Mutta cromella varmaan vielä paremmin
Kyllä 1000cc varmasti toimii e85:n kanssa mutta toimiiko bensalla jos on 1000cc? Luulis että tyhjäkäynti on ainakin aika haastavaa saada toimiin, tai vaikka käynnistys. Chromella kuitenkin pystyy säätämään paljonko bensaa syötetään käynnistyksessä, joten sillä pystyy ainakin PERIAATTESSA säätämään isompia suuttimia varten tai kompensoimaan e85:n suurempi tarve pakkasella käynnistäessä.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Kyllä kuulemma toimii myös bensalla ihan ok, tupla kartat vaan on siinä afc tai maft valamiina
.. Veikkaisin afc . Ei pysty muistaan.

Mutta summasummarium ei muuta ku cromea tilluuseen.

Ite aattelin kans siirtyä e85 jossain vaiheessa kuhan saa nuo kaikki metanolit poltettua ensin pois + katsoa tämän
Trafin / valtion touhun vielä mitä sanktioita ne keksii näihin e85 autoihin......jotka muutettu.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

mitsumikko sanoi
Mutta summasummarium ei muuta ku cromea tilluuseen.

Ite aattelin kans siirtyä e85 jossain vaiheessa kuhan saa nuo kaikki metanolit poltettua ensin pois + katsoa tämän
Trafin / valtion touhun vielä mitä sanktioita ne keksii näihin e85 autoihin......jotka muutettu.

Kyllä mä varmaan sen tilaankin vielä joku päivä, kunhan oon varma siitä että ymmärrän siitä tarpeeksi jotta saan kaikein hyödyn irti. :) Olis vaan hyvä jos muiltakin Suomessa löytyis se niin vois keskustella mahdollisista ongelmista.
Eihän valtiolle tarvi kertoa että on E85 muutoksen tehnyt autoon ja varsinkaan chromen kanssa sitä ei edes mistään huomaa. Toki voihan ne nostaa E85:n hintaa ja siinä onkin sitten sanktiota jo ihan tarpeeksi.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Omaan autoon vaihdoin Jesterin Chrome ECUn. Piti väkertää kiinnitysrauta itse (okei, samitsu teki) mutta sen jälkeen vaihto sujui vartissa. Toimii 100% kuten orkkis.

Bosch EV14 1200cc suuttimet pelaa bensallakin oikein mainiosti, samoin ilmeisesti Deatschwerksin 1000cc mallit (mitä myy esim. Ninja Performance).

Jos haluat välttää 3SX:n postikulut ja rahaa on tilillä niin laita privaa, jenkkikaveri asuu 5min päässä tuosta firmasta niin voi käydä noutamassa ja pistää samaan pakettiin minun pari pv sitten tilaamien romujen kanssa.

Ja kuka idiootti nyt menisi katsastuksessa mitään huutelemaan etanolikonversiosta?
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

ei kukaan katsastuksessa mitään varmaan huutele, mutta täytyy nyt muistaa että asutaaan Suomessa

voihan ne vaikka ottaa tankista näytteen mitä sielä on..... vähä niinkö löpö vs tiisseli ::)
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Futurez myy myös Deatschwerksin suuttimia, jos mielummin asioi
suomalaisen firman kanssa. Hintakaan ei omasta mielestä ollut kovin paha.

Eikös etanolin haista aika selvästi? Täytyykö aina katsastaa kankkusessa :P
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Toi suutin homma onkin sitten vähän hankala. Multa löytyy kyllä PTE 550cc suuttimet, mutta taitaa jäädä vähän pieneksi etanolilla eikä niistä muutenkaan tiedä kuinka hyvässä kunnossa ne on ellei lähetä niitä testattavaksi. Näyttäis siltä että Bosch EV14 on korkeaohmiset, jolloin ei käy ilman muutoksia. Joillain suuttimilla oon lukenut olevan ongelmia etanolin kanssa, eli jää jumiin jos auto seisoo pidemmän aikaa. En kylläkään muista mistä suuttimista oli kyse, eli täytyy tehdä vähän taustatöitä ennen kuin päättää mitään. Ja olishan se ihan hyvä että löytää semmoset joista on latencyt tiedossa niin ei tarvi arpoa mitä syöttää Chromeen.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Vaikka lontoo sujuvasti on hanskassa, varmistellaan vielä että olen jäljillä jos ymmärsin että 98-99 ECUt on ohjelmoitavissa sellaisenaan? Toki siis tuon Tactrixin ja kaapelin kanssa.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Petzki sanoi
Vaikka lontoo sujuvasti on hanskassa, varmistellaan vielä että olen jäljillä jos ymmärsin että 98-99 ECUt on ohjelmoitavissa sellaisenaan? Toki siis tuon Tactrixin ja kaapelin kanssa.
Periaatteessa näin, mutta loppuvuodesta -98 alkaen. Kuitenkin on kannattaa tarkistaa ECUn malli, niin saa lopullisen varmuuden. Yritän muistaa myöhemmin linkata tähän ketjun jenkkifoorumilta, missä oli lueteltu flashattavat ECUt. Ei ole just tähän hätään käsillä.
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Kirjoitetaan nyt tännekin vähän updatea, eli eilen laiton autoon kiinni uudet tulpat, Bosch EV14 870cc suuttimet ja Chromen. Hyvin lähti käyntiin ja pienen lenkinkin kävin heittämässä. Auto ei oo noin tasaisesti mennyt osakaasulla sitten sen jälkeen kun asensin piggybackin. Eli hienosti pelittää! Säätämistä vaatii vielä kun low fueltrimmit oli -10-(-12)%. Tämä johtuu siitä että suuttimien latencyt ei ollut tiedossa eli pelkillä arvauksilla mennään. Mutta ensikokemukset on todella positiivisia! :)
 
Vs: Chromed ECU 3000GT

Vähän päivitystä tännekin. Asensin tänään Map-anturin ECUun kiinni, jotta saa logiin ahtopainetiedon. Tässä ensimmäinen täyskaasuveto "blow through"-MAFiin siirtymisen jälkeen:
blowthrough.jpg


Ahtopaineet oli tarkotus pitää maltillisena, koska ei oo vielä bensakarttoja säädetty uuden maffin jälkeen, mutta AVC-R nosti paineita koska siinä oli käytössä ns. autotune. Selvästi tarvii lisätä 3000-5000RPM alueelle lisää soppaa ja sen jälkeen onkin tarkoitus lisäillä hieman ennakkoja. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom