Coltin 4G13 moottorin nokka/kampura-akselien stefojen vaihto

mäkiaho

Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2009
Pitäisi vaihtaa stefan koneeseen ja muutama kysymys että teen oikein.
Vanha kampuran stefa oli tullut ulos ja uusi pitäisi laittaa sopivaan syvyyteen.
Kuinka syvälle pitää stefa upottaa? Pinnan tasolle vai reuna pyöristyksen tasolle?

Miten olette avanneet nokkapyörän akselipultin?
Mulla ei ole mitään erikoistyökalua tuohon ja nokkapyörä on mallia todella avara.
Ehkä tuon voisi saada auki ruuvarilla ja tukea voisi ottaa yhdestä nystyrästä mutta rasittaako akselia.
Kiinni laittaminen onkin ongelma eli mistä saada tukea kiristykselle.
70-80Nm momenttiin pitäisi repiä.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Coltin 4G13 moottorin nokka/kampura-akselien stefojen vaihto

Jos hihnanvaihto on samalla kertaa ohjelmassa, niin vanhalla hihnalla pystyy yleensä pitämään vastaan. Pulttipyssyhän noihin irroituksiin on jokatapauksessa aika ehdoton apuväline.
 

mäkiaho

Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2009
Vs: Coltin 4G13 moottorin nokka/kampura-akselien stefojen vaihto

Muut jakopäänosat jo purettu eli ei oo apua hihnasta enää :)
Ei ollut alunperin tarkoitus nokkapyörään koskea mutta otetaan varman päälle ja vaihdan stefan siitäkin.
Pulttipyssy ei mahdu hihnapyörän ja lokasuojan väliin, tätä jo mietinkin illalla.

Kampuran pultti lähtikin helposti pyssyllä.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Coltin 4G13 moottorin nokka/kampura-akselien stefojen vaihto

Kyllä siinä nokassa pitäisi olla jossain kohtaa kantit, mihin saa lenkkiavaimen väliin.
 
Ylös Bottom