Coltin tulpat

ropaaja 2005

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2018
Minulla on colt 1.3 2005 jolla on ajettu 32000 km! Siis milteipä käyttämätön. :) Mieleen tulikin moottorin sytytystulpat. Mikähän niissä on ollut vakiona. Vakio , iridium vai platina. Onhan ne jo siellä 13 vuotta kipinää
iskeneet, mutta kun päästöt ja käynti ok, niin onko niitä tarve tuollaisilla ajokilometreillä vaihtaa?
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Coltin tulpat

Löytyykö huoltokirjasta merkintöjä mut omistajan kirjasta pitäis löytyä mitkä tulpat käy autoosi.
 

ropaaja 2005

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2018
Vs: Coltin tulpat

Käyttäjän kirjassa on tulppatyypit, mutta kysynkin että mitä tulppaa, vakio iridium vai platina niissä on ensiasennus tulppana? Mun coltissa on aivan alkuperäiset. En viitsisi alkaa irroitamaan tulppaa
vain tarkastaakseni sen tyypin. Jos tulpat on vaikka platina kärjellä niin vaihdolla ei liene vielä noilla kilometrimäärillä kiirettä.
 

Maxx

Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Coltin tulpat

ropaaja 2005 sanoi
Käyttäjän kirjassa on tulppatyypit, mutta kysynkin että mitä tulppaa, vakio iridium vai platina niissä on ensiasennus tulppana? Mun coltissa on aivan alkuperäiset. En viitsisi alkaa irroitamaan tulppaa
vain tarkastaakseni sen tyypin. Jos tulpat on vaikka platina kärjellä niin vaihdolla ei liene vielä noilla kilometrimäärillä kiirettä.

Uskoisin et jos huoltokirjassa on mainittu tulppien vaihtoväliksi esim. 90tkm tai enemmän niin olisi platinat/iridiumit, ja pienemmällä vaihtovälillä tavalliset tulpat.
 

ropaaja 2005

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2018
Vs: Coltin tulpat

Tulppien vaihtoväliä ei mainita omistajan käsikirjassa eikä huoltomuistiossa. On annettu vaan kaksi Bosch tulppatyyppiä. Toinen tavallinen ja toinen iridium. Tilasin virosta uudet iridium tulpat ja
vaihdan ne. Tuskin ihan turha toimenpide? Hintakin oli vain reilu 8 euroa / kpl.
 

ropaaja 2005

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2018
Vs: Coltin tulpat

Vastaan nyt itse itselleni. ;D Ensiasennus tulpat olivat ihan tavalliset. Nyt laitettiin platinat joten saattoivat olla viimeiset tulpat jotka tohon kiesiin vaihdoin. :driver
 
Ylös Bottom