Coltin tuulilasin vaihtaminen

mäkiaho

Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2009
Ongelman olisi Colt -89 C52:n tuulilasin vaihtaminen.
Varaosa-autosta pitäisi siirtää tuulilasi käyttöautoon.
Onnistuuko irroitus ehjänä ja millaisilla välineillä kannattaisi yrittää.

Toivottavasti löytyy vinkkejä näinkin vanhaan menopeliin.

Uusi maksaisi asennettuna 180-200€, siis tuplaisi auton arvon :)
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

Jos et ole koskaan lasia vaihtanut niin on kyllä riskiä hajottaa se lasi irrotus- tai poisnostovaiheessa. Irrottamiseen on paria yleistä keinoa ja kumman sitten valitsee, on ihan omasta halusta kiinni. Itse olen satoja laseja vaihtanut langalla, kun taas sellaisella kahvalla ei tule kyllä yhtään mitään.

Meinaatko itse myös asentaa lasin? Siinä on omat juttunsa kanssa liimojen ja tekniikan kanssa että lasi pysyy paikallaan eikä jää vuotamaan. Kaiken kaikkiaan aika paljon seikkoja jotka pitäisi olla jo tiedossa ennen kuin rupeaa tekemään. Suosittelen maksamaan sen 200 euroa ja tuplaamaan auton arvon.
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

jos lasi joskus vaihdettu niin helpompi saada irti,alkuperäinen liima paljon kovempaa.

ei se mitään maksa et yrität ottaa lasin varaosavehkeestä irti,ei sitä kuitenkaan kukaan muu rupea irrottamaan. muutamia olen itekkin vaihtanu,kärsivällisyyttä vaatii menee kyllä säpäleiksi melko helposti.

jos ryhdyt moiseen yritykseen niin ylälistaa ei saa pois,sivulistat ja alalistan saa.lasiliikkeis myydään uutta ylälistaa muutamal eurolla. ja sieltä saa liimankin.
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

Itse olen nyt vuoden aikana vaihtanut n. 20 lasia ja näistä yksi on lähtenyt ehjänä, jonka olisi voinut laittaa johonkin toiseen autoon... Eli jos sinulla ei ole yhtään kokemusta asiasta, niin en paljoa lähtisi veikkaamaan, että saat lasin ehjänä.

Mutta, jos saat lasin ehjänä pois, niin muista ottaa mahdollisimman paljon vanhaa liimaa pois niin "uudesta" lasista kuin koristakin. Sekä primeri ehdottomasti pehmentämään vanhaa liimaa.

Olen kyllä samalla kannalla miikkan kanssa, helpommalla pääset, kun uhraat 220 euroa uuteen lasiin ja tarvikkeisiin... Tuolla hinnalla sain itse kaikki tarvittavat kamat + lasin oman C53A:n lasin vaihtoon
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

Ja vielä sen verran lisään mikko412:n juttuun että kerran vaihdettu liima tosiaan saattaa olla pehmeämpää, mutta jos sen on joku kotiseppä tehnyt niin urat saattavat olla täynnä sitä liimaa ja sitten onkin sellanen homma että isolla miehellä tulee itku kun yrittää saada lankaa tai leikkuria lasin ja pellin välissä liikkumaan.

Jos tämä olisi pitkävetoa niin antaisin sulle kertoimet 8,80 ja lasille 1,05 :)
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

Käyttöautosta taitaa tulla kalliimpi kokonaisuus, mutta vielä en luovuta.
Olisiko vinkkejä teeitse "liimaleikkuriin"?
Luin jostain että kitarankieli tai vastaava sahaisi liimaa.

Kannattaisiko nurkat yrittää irroittaa eka ettei niihin tulisi jännitettä?

Todennäköisesti lasi siis menee rikki, mutta tuleepahan yritettyä.
 
Vs: Coltin tuulilasin vaihtaminen

ite olen kokeillu pianolankaa,hitsauslankaa,ja vaijeria.ohut esim takaluukun avaus vaijeri ollu paras.

se sahaa hyvin ja kestää nitkutusta kun nuo 2 muuta lankaa katkes melkeen heti.on siihen olemas vissiin ihan kyseiseen tarkoitukseenkin olevaa naruu.

keskeltä alhaalta olen alottanu,enkä ole nurkkia ekaks irrottanu.

sen verran olen helpottanu sahausta,jos irrotettavan auton korilla ei enää väliä niin sivulistojen alla olevat pystypellit olen puukapulalla hakannu littiin lasista poispäin.saa vähän lisätilaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom