colttiin 4g63

C

coltgl

Guest
saako 4g63 colttiin laillisesti. kun maahantuoja vähän sitä epäili et ei tuu onnistumaan
 
Haulla löytyi mm. tämä ja tämä ja tämä

:)

Ja tuo kirjoittamasi kuvaa varsin hyvin katsastuskonttorin ja maahantuojan tilannetta nykyään: konttori vaatii papereita ja hyväksyntää maahantuojalta, joka taas ei vastaa juuta eikä jaata. Ja jos jotain asiaa ei tiedetä, vastataan varmuuden vuoksi ei.
 
Dieseliin sitä ei voi verrata koska diesel-Colttia ei ole ja 1.8 GTi:hin verratessa auton alusta pitää olla gti:n tasolla (kaikki jarrut uusiksi ja abs-järjestelmä)
 
mut sit se loppu peliinsä tulis jo niin kalliiks et ois sama hommata aito gti.tai ajella sit ilman lupia.kahtoo nyt miten käy. tai katastaa 1.6. ei tiedä vielä, mietitään. kyllä mä sen paikoillaan käytän ja testaan miten se koppa liikkuu.
 
coltgl sanoi
mut sit se loppu peliinsä tulis jo niin kalliiks et ois sama hommata aito gti.tai ajella sit ilman lupia.kahtoo nyt miten käy. tai katastaa 1.6. ei tiedä vielä, mietitään. kyllä mä sen paikoillaan käytän ja testaan miten se koppa liikkuu.

Pidä meidät ajan tasalla. Ainakin minä olen kiinnostunut että miten käy, sillä olen itsekin hieman suunnitellut samanlaista vaihtoa.
 
No niin olen itsekkin ottanut/ollut yhteydessä eritahoihin ja kakkaa sataa niskaan maahantuojan osalta :seina

Otin maahantuojaan yhteyttä saadakseni luvat vaihtaa nykyisen moottorini tilalle (4g93[103Kw]--->4g63[107Kw])
Mutta sieltä vastattiin
Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan
mallisarjaan ja sukupolveen kuuluvien yleiseen tieliikenteeseen
tarkoitettujen mallien moottorit.".

Galant E30-mallisarjassa ('88-'92) ei ole 4G93 DOHC-moottoria eikä
Lancerin CA0-mallisarjassa ('92-'95) ole 4G63 DOHC-moottoria.
Näin ollen päästotason selvitys ei meiltä onnistu, koska kyseisiä
moottoreita ei ole samassa mallisarjassa yleiseen tieliikenteeseen.


Soitin myös katsastuskonttorillle josta sanottiin ettei "mallisarja sääntöä ole olemassakaan" jos vaihdettavasta moottorista on todistus maahantuojalta päästöistä/tehoista
Ja lisäsi siihen että moottorin voit asentaa vaikka Toyota Celicasta jos vain nuo ehdot "täyttyvät"

Vetoankin nyt maahantuojaan LAKITEKSTIEN myötä, jotka löytyvät myös AKE:n sivuilta/heidän tietopankistaan
TÄÄLTÄ

2 luku
Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 §
Moottorin vaihto

1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:
PLAA PLAA jatkuu tuolla

Tuossa mainitaan juurikin sana mallisarja mutta lloppulause koskeekin "vertailumoottoria

taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:

Toisekseen täällä Foorumilla on Todiste Nick Lancer 2.0 Jolta löytyy myös kyseinen moottori asennettuna (lupien kanssa)

Myös se ihmetyttää, että sain kyllä aikoinaan luvan asentaa -89 Lanceriin (1,5) -84 Turbo Coltin koneen (1,6 eci)
Tuotakin hakiessa meinasin "törmätä" mallisarja ongelmaan mutta se selvisi kun maahatuojalla joku oli vierailemassa ja varmaan "suomenti" sanan vertailumoottori tjms

Tämän taistelun jos vielä häviän niin silloin mittani on maahantuojan takia tännä laitojaan myöten ja merkki vaihtuu kun tuon nykyisen pistän kiertoon

PS kuitenkin asia olisi selvä Katsastuskonttorin kanssa jos vain saisin ne teho/päästölaput

Ja kaikki tarvittava tieto on toimitettu maahatuojalle (molemmat ovat vähäpäästöisiä/-ja tehoero on huimat 4Kw
 
Tänään ottivat vielä puhelimella yhteyden minuun ja saan sellaisen "yksilöidyn" lapun jolla saan asentaa moottorin
yksilöityyn lappuun tulee lohkon numero myös eli mitenkähän jos moottori/lohko menee rikki niin sitten toimitaan ::)
mutta kannattaa ottaa katsastuskonttoreihin yhteyttä ja kysyä riittääkö heille tuollainen yksilöity todistus..... ja täyttääkö malli päästörajat niin silloin enhä pitäisi onnistua :peukku
ja rajalla on kuulema meneekö 1.1-95 --> enää päästöistä läpi kun on tiukentuneet päästömääräykset siinä joku A1
tjms

Soitin vielä konttorille eli joku saksalainen todistus kelpaa 31.12-94 ja siitä eteenpäin pitää olla EU-direktiivien mukainen päästötodistus tjms
 
joo tehtiin eka tyypi sillä 2.0.kyllä rupee coltissa jo olemaan liikettä. painelaakeri vaan paskana. mut hyvä peli ja kyllä kulkee
 
coltgl, näytti olevan colttis maalaamolla. Koko autoko saa uuden värin? Minkäs väriseks meinasit? Alkuperäinen?
 
koko auto pitäs maalata. jollain valkeella tai joku hopean valkea.mitäs sun auto siellä tekee
 
No toi kakkosauto Colt maalattiin siellä viime vuonna ja nyt vähän paikkailivat ku listojen alle oli kai jääny likaa. Eli maali rupes lähtee pois. Ne maalasivat uusiks. Ku vain auton huomasin et colttis oli pihalla. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom