vetec sanoi
muutoskatsastuksesta pitäis selvitä alla 200€
kytkin hommaa kyselin lähinnä sen takia kun just remppasin kytkimen ni ei menis se remppa turhaan...
omassakun koppa/runko on hyvä niin ei viitsis vaihtaa koko autoa kun mätiä tuppaa olemaan nämä halvemmat...
ja ei viitsis maksaa 80-90 luvun työkoneista mitään 6000-7000€...
Juu varmasti selviät muutoskatsastuksesta parilla satkulla, ei siinä mitään mutta...
- mistä dieselkone, mieleummin tiety kunnossa oleva jottei heti tarvitse rempata sitä(kin). Maksaa se sekin jotain ja elä unta näe että saat nakattua kovalla hinnalla bensamotin vaihdossa/maailmalle
Sitten muita pikku juttuja..
- polttoainelinja uusiksi ja vedenerotin, ei ihan ilmaisia ole nuo.
- ehkä tuo vaihteistokin menee uusiin puihin kokonaan (en tiedä, mutta vahva epäilys on että menee loota vaihtoon). Hinta sanoo pomps jos menee loota/lootat uusiksi.
- ehken diesel- ja bensakoneet on välitetty eri perävälityksille johtuen koneen erilaisista "luonteista", tuostakin osaa tulla tenkkapåå tuurillaan. Ja taas artisti maksaa
- sähköjä ehken joutunee pähkäilemään, voip olla erilaisia johtosarjoja bensalle ja dieselille. Maksaa ne nuokin.
Ja sitten on kait paikka ja tilat ja työkalut millä operaatio konevaihtorumba suoritetaan....
Liikkeessä/korjaamoilla varmasti tekevät avaimet käteen periaattella jos lupaat maksaa laskut

eukku ;D
(vitsi oli tuo)
Ihan oikeasti, sitten hyöty ei ole vaivan arvoinen ja auton arvo ei nouse pennin latia ellet sitten kultaa koko komeutta....
Jos sen auton pitää olla disu ja uudehko ja ei saa maksaa maltaita niin myy bensis pois ja osta valmis disu alle.
Ja ainahan ruoho on vihreämpää ja autot parempia ulkomailla, hae sieltä joku vähän vanhempi lava-auto niin ei ole verotkaan mitään tolkuttomia.
Tossa koneenvaihto hommassa työhön käytetyn ajan määrä ja siitä saatu hyöty ei ole milään lailla järkevän rajoissa, ellei sitten satu olemaan joku himorassaaja tai asu muuten vain autotallissa.