dieselin savut

J

jaska74

Guest
olikos meillä selkeä vika jos oire on seuraava:
kaasua painettaessa savuttaa harmaata/vaaleaa reilusti, ja perässäajavan nenään tulee voimakas dieselin käry?
veden ja öljyn määrä/väri koneessa on ok.

musta savuhan meinasi että kone on rikkaalla???
 
lykkää osan "raakana" ulos eli ajoitusta ja/tai suuttimia
vois tutkailla ja se että onko lämmöt minkälaiset? kylmä kone tekee juuri tuota...
 
lämpömittari nousee "noin vartin" eli alle puolen välin, mikä sitten on normaali lukema???

voiko suuttimia tutkia kotikonstein?
 
ei oikein kunnolla... tarvis olla suutin prässi missä ne testais ja ihan joka tallis sitä ei ole...
 
mites noi mun lämmöt?
onks normaalia jos viisari ei nouse edes puoleen väliin?
 
mulla se jää ihan karvan alle puolivälin ja pysyy siinä -ja se on normaalia.

Normaali lämpötilan (viisarin) asento lienee jossain 1/5h 9:stä alaspäin, kello 8:n ja 9:n välissä. Karvan alle 9 siis. Mielestäni normaalia ei ole se jos se viisari jää sinne alaosan viivoitukselle tai nousee juuri ja juuri sen yli, kyllä sen täytyy lämpöisenä olla lähempänä puoliväliä. (Ja jos on kovasti yli puolen välin niin voipi olla jopa kansivikaa)
 
On mulla lämmöt hitusen korkeammalla kun tossa Jaskan kuvassa, ehkä viisarin paksuuden verran.
Tosin toi polttoainemittari on lähes aina niinku Jaskan kuvassa  ;)
 
jaska74 sanoi
eli TÄMÄ on normaali lämpö?

Tuossa samoilla kohdilla minullakin on tuo lämpömittari normaali-ajossa, tyhjäkäynnillä ajon jälkeen se nousee lähelle puoliväliä. Monesti offatessa tuo lämpömittarin anturi nousee reilusti yli puolen välinkin, mutta ei lähelle punaista aluetta sentään.
 
no mulla on ehkä hiukan korkeammalla normaaliajossa, mutta kevyessä ajossa, lämppäri täysillä niin se laskee noille main. Kansirempan jälkeen en ole saanut edes trailerinvedossa lämpöjä yli puolen välin...

Tuohon mittarin näyttäämään vaikuttaa jo termarin astelukukin, eli jos "jaskalla" on viileämpi termari kuin esmes minulla, niin jo se tekee eroa mittarin näyttämiin. Ja johan se on tullut todettua, että nuo mittarit eivät ole mitenkään absoluutisen tarkkoja....
 
Yksi pointti , mikä myös vaikuttaa koneen lämpöihin, on jäähdyttäjän kunto (käy lämpöisempänä, jos puuttuu niitä lameleja ) Mulla maksoi kennotus n.170€ (kalliimpi kun on automaatin jäähdytin samassa )
 
Takaisin
Ylös Bottom