Digiboxin antennien paikat?

hessu

Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2006
Sijainti
Kajaani - Hanko
Kertokaas ammattimiehet ja naiset, mihin nuo antennit tulisi oikeaoppisesti sijoittaa. Kaksi kappalettahan nuita on, sen verran olen miettiny, että toinen tuulilasiin ja toinen takalasiin, edelleen toinen pystyasentoon ja toinen vaakaan liimaten. Antenneina Alpinen KAE-205DV-setti.

Hez
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Toinen etulasiin ja toinen takalasiin.. Pystyyn taikka vaakaan. itse olen laittanut vaakaan ja hyvin on toiminut.
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Eihän sillä kai kauheesti oo väliä onko se pysty- tai vaaka-asennossa? Kun sen kerta länttää tuohon lasiin, niin eikö koko lasi toimi periaatteessa antennina? Meidän taksissa (kyllä, taksissa) on digiboxin antenni (1kpl vain) tuulilasin yläreunassa vaakatasossa ja hyvin toimii. :)
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Mixu: 1 antennilla et saakaan kyllä ajon aikana kuvaa.
2 antennilla saa jos boksi on sellainen.

Itse alan juuri asentamaan kanssa ja haulla löytyi tämä.

Hessu onko sulla ny toiminu hyvin toi?
Mietin laitanko samaan lasiin molemmat?
Haittaako kalvot vastaanottotehoa?
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Harri K sanoi
Mixu: 1 antennilla et saakaan kyllä ajon aikana kuvaa.
2 antennilla saa jos boksi on sellainen.

Itse alan juuri asentamaan kanssa ja haulla löytyi tämä.

Hessu onko sulla ny toiminu hyvin toi?
Mietin laitanko samaan lasiin molemmat?
Haittaako kalvot vastaanottotehoa?
Jos on metallisoitu kalvo, niin kyllä haittaa.
Kun on kaksi antennia, niin mahdollisimman kaukana toisistaan on paras..
jos on mahdollista, niin myös kannattaa välttää metallipinnan läheisyyttä.
Mutta jos laittaa etulasiin esim taustapeilin kohille ja taakse lasiin, niin kyllä pitäis toimia.
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Entäs kun takalasissa on JDM tapaan integroitu radion antenni?
Tehty samalla tapaa kuin takalasin lämmitysrivat..onko tästä haittaa?
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

:eek:fftopic ammatti teippari sano mulle viime kesän et kaikkiin muihin autoihin se on voinu laittaa metallisoituukalvoo takalaseihin paitsi subaruihin ku sekottaa radion :D
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

No mulla on kalvotettu Japanissa vissii toi takalasi ja radio kuuluu hienosti :peukku
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Isommassa kalustossa testattua = 2 kerrosbussi. (testattu ~4 boksia ennen ku löytyy kunnollinen). Parhaaksi anteenien sijoituspaikaksi osoittautui yläkerran sivuikkunat eli toinen antenni oikealle ja toinen vasemmalle ja mahdollisimman keskelle ikkunaa ;D ...hyvin näkyy melko reilussa(kin) vauhdissa.
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Tänää testattii...iha etuikkunan alareunaa irralliseks viskattiin antenni ja takahattuhyllylle toinen myös irrallaan.
Ja hyvin pelas :peukku
Nyt vielä näyttö ja ensviikolla laitetaan paikalleen kaikki nätisti ja piiloon :D
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Harri K sanoi
Tänää testattii...iha etuikkunan alareunaa irralliseks viskattiin antenni ja takahattuhyllylle toinen myös irrallaan.
Ja hyvin pelas :peukku
Nyt vielä näyttö ja ensviikolla laitetaan paikalleen kaikki nätisti ja piiloon :D

Mulla on myös toiminu oikein hyvin tuo. Tuulilasin yläreunassa ja takalasissa toinen. No propleemos!

Hez
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Ilmeisesti kuitekin isot kerrostalot jne varjostaa heti signaalia... keskustassa ei näy, muttaku lähtee kauemmas ni heti näkyy moitteitta ;D
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

Harri K sanoi
Ilmeisesti kuitekin isot kerrostalot jne varjostaa heti signaalia... keskustassa ei näy, muttaku lähtee kauemmas ni heti näkyy moitteitta ;D

helsingin keskustassa ajellessa pätki jonkin verran, maanteillä toimii siellä etelässä ihan hienosti. Täällä kun taajamasta poistuu ni riippuen alueesta alkaa se pätkintä.

Hez
 
Vs: Digiboxin antennien paikat?

prkleen pkrle...ny toi boksi ei käynnisty enää.. Ei tajua mikä sille tuli.
ACC-virtaa en o kytkeny erikseen(vaan yhdessä tulevat +12V toisen piuhan kanssa) kun virrat on otetu tupakansytyttimen takaa, joka katkeaa kun virrat laittaa päälle (myös katkeaa käynnistyksen aikana) mut ei ton pitäs mitää rikkoa?
Toiminut hienosti eilisee asti...tänää vasta huomasin tosin ettei se käynnistyy :seina :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom