Dodge Stealth R/T / Mitsubishi 3000GT 1993 -projekti Kesä2019 Keskustelu

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
24
Sijainti
Manse
#2
Mjoo,minä olen tuota -15 pidellyt, ja jos saat edeltävältä omistajalta luvan niin voin kertoa mitä silloin tehty.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#3
Mjoo,minä olen tuota -15 pidellyt, ja jos saat edeltävältä omistajalta luvan niin voin kertoa mitä silloin tehty.
No sehän ei kauaa kestänyt:D

Aattelinki et täältä vois joku tunnistaa, en nyt usko et edellisel omistajal on mitään hirveesti sitä vastaan, mut voinhan mää siltä kysästä kun severran hyvän tuntunen tyyppi oli kyseessä. Mut seon sit eriasia haluank tietää mitä kaikkee autolla on tehty:D, kaikenlaist modaust sielt löytyy ku hetken o kaivanu ja kattellu, mut tosiaan en tiiä mitä niist on suomen puolella laitettu.

Kuitit pajoilta on kyl tallella niin nään mitä niissä on tehty
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#4
Mjoo,minä olen tuota -15 pidellyt, ja jos saat edeltävältä omistajalta luvan niin voin kertoa mitä silloin tehty.
Mahdatkos muuten työskennellä jollain niillä pajalla missä toi on ollut huollossa, jos kerran 2015 oli kyseessä. Kuitit sain niistä mukaan ja huomaa kyllä et ei iha pienestä huollosta oo ollut kyse
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
69
#5
Mielenkiintoinen projekti tämäkin. Mitähän moottorinohjausta Jouni K käytti omassa GTO:ssa? Itse vierastan nuita piggybagejä mutta pääasia että auton pääsee säätämään kuntoon. Akio voisi tehdä myös päiväkirjan omasta Stealthistaan.
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
21
Sijainti
Lohja
#6
Jaa että siitäkin pitäisi :D no seuraillaan nyt tätä ahdettua yksilöä ensin. Mitä meinaat banaanisiivelle tehdä? Omasta lähti seuraavana päivänä irti ;D
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#7
Kyllähän tuo emanage ultimate ihan pätevä piggy on hieman monimutkainen, mutta jos tonnariin maailman yksinkertaisimman säädön/piggyn haluaa ja joka TOIMII niin Dynamic racingilta ARC-2
92mm kuumalankamittarilla :cool:
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#8
Jaa että siitäkin pitäisi :D no seuraillaan nyt tätä ahdettua yksilöä ensin. Mitä meinaat banaanisiivelle tehdä? Omasta lähti seuraavana päivänä irti ;D
Ei tuo banaanisiipi nyt niin pahalta omaan silmään näytä, vähä erikoinen kyllä tietysti. Ei ole toistaiseksi ainakaan mitään suunnitelmaa mielessä siihen liittyen joten saa pysyä paikkallansa:D

Ja tuosta piggystä sen verran, että asennan sen siihen autoon kiinni niin saan sen käymään laillisesti ja säästyn vakiosuuttimien ostolta. Kyllä se varmasti asiansa ajaa koska ei ainakaan toistaiseksi ole tarkoitus alkaa kutittelemaan mahdottomasti ylimääräisiä tehoja irti. AEM FIC -piggystä on paljon kokemusta ja nettistä löytyy tietoa joten eiköhän sen säätäminenkin tarpeen vaatiessa onnistu.
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
21
Sijainti
Lohja
#9
Joo jenkeissähän laittelevat jo huvikseen aem bokseja näihin. Ainakin sen vaikutuksen saanut
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
21
Sijainti
Lohja
#10
Ja tuo ratin päällä oleva boksi on juurikin ahtopaineen säätöön. Ns sähköinen bleedvalve
 
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Tykkäykset
5
#11
Tuo hks:n boxi on ihan hyvä kampe (olettaen että toimii vielä), mulla on sama itsellä käytössä. Aikoinaan tuota on myyty autokohtaisilla bolt-on johtosarjoilla joten jos seuraat boxille tulevaa johtoa, päästä löytyy hyvällä tuurilla irti oleva pistoke :) Ainoa homma siinä tietty on, että jos se on nollattu, siihen pitää ajaa "learning mode", siihen löytyy ohjeet netistä.

Solenoidi (musta n 5cm×5cm mötikkä) varmaan löytyy konetilasta, hks teksti päällä.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#12
Tuo hks:n boxi on ihan hyvä kampe (olettaen että toimii vielä), mulla on sama itsellä käytössä. Aikoinaan tuota on myyty autokohtaisilla bolt-on johtosarjoilla joten jos seuraat boxille tulevaa johtoa, päästä löytyy hyvällä tuurilla irti oleva pistoke :) Ainoa homma siinä tietty on, että jos se on nollattu, siihen pitää ajaa "learning mode", siihen löytyy ohjeet netistä.

Solenoidi (musta n 5cm×5cm mötikkä) varmaan löytyy konetilasta, hks teksti päällä.
Kiitos infosta, ja toivottavasti juurikin tuollainen pistoke vain irti. Mietein kanssa että konetilassa on pakko olla solenoidiboxi säätämässä hukkaportin vastapainetta
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#14
Komiaa, muttajoo kuitit sain mukaan ja hienoa että niissä oli eritelty mitä oli tehty.

Jos muuten tässä senverran kysyisin että kuinkahan iso homma mahtaisi olla tuon vakioratin vaihtaminen toiseen. Ei siinä varmaan muuta ihmeellistä kuin tuon airbagin poistaminen, onkohan se laillista ottaa pois käytöstä katsastusta ajatellen:rolleyes:

Eihän siinä ratissa mitään vikaa sinänsä ole, mutta hieman erityylinen ratti voisi sopia paremmin käteen ja sisustaan
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
69
#17
Onhan niitä hienoja ratteja bägin kanssakin. Etsit vaan mieleisen. Verhoilutin aikoinaan oman Evon bägillisen ratin ja mielestäni siitä tuli oikein bueno. Ohessa joku ikivanha kuva uudelleen verhoillusta ratistani.
2013-07-17T22-05-12_0.jpg
 
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
Kuopio
#19
Airbag keskustelussa myös kuvat ja infoa että evo 5/6 ratti on aika bolt on homma laittaa tonnariin. HarriK asentanut. Itselläni ollu yli 10vuotta ilman airbageja, ei ongelmia.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#20
Huomenna pitäis päästä tosihommiin auton kanssa. Etsein tossa helkkarin kauan konepellin kaasujousia mutta eihän sellasia mistään löydy ellei ole valmis maksamaan satasia:rolleyes:.

Täytyy varmaan modata niihin "normaalit" jouset sopimaan, vaikauttaa halvimmalta vaihtoehdolta enkä usko että on mikää mahdoton homma
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#22
Tuo piippaus on ominaisuus ja se muistuttaa että avaimet ei jäisi autoon tms. Aika monessa autossa on tullut vastaan.
Juu se selvisi itsellekin kun hetken googlettelin. En kyllä silti ymmärrä minkä takia se pitää sitä ääntä silloinkin kun kone on käynnissä? On nimittäin helvetin ärsyttävä, otin johdon irti äänilaitteesta niin "korjaantui" sillä.
 

Jouni_K

Active Member
Moderaattori
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Tykkäykset
2
Sijainti
Klaukkala
#25
Mielenkiintoinen projekti tämäkin. Mitähän moottorinohjausta Jouni K käytti omassa GTO:ssa? Itse vierastan nuita piggybagejä mutta pääasia että auton pääsee säätämään kuntoon. Akio voisi tehdä myös päiväkirjan omasta Stealthistaan.
Oma oli -99 N/A:n käytetty ECU. Sai toimimaan flashaamalla Chrome sisään ja parilla pienellä muutoksella konehuoneen puolella. En enää muista tarkasti mitkä ne muutokset oli...

Näissä on aina ollut vähintään ratissa bagi, joten säädösten mukaisesti ei pitäisi saada sitä poistettua. Ei toki tarkoita, etteikö jotkut voisi saada sitä katsastuksessa menemään läpi, mutta millään tuota ei voi pitävästi perustella jos siitä pomppaa. Suosittelen tuota EVOn rattia tilalle, onnistuu helposti ja on paljon alkuperäistä tyylikkäämpi.

SRS:n valon saa nollattua vain marmoriliikkeessä, joten turha soitella muita pajoja läpi.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#26
SRS-valon saa nollattua mm. Mitsun Mut-II, Snap-on Modis, Solus tai mt-2500 laitteilla. Kuten myös Dodgen omalla DRB-II:lla, mutta niitä tuskin suomesta juurikaan löytyy. Sitten on vielä Blackstealthin tekemät laitteet, joista multa löytyy kotoa juurikin tuo SRS-valon nollauslaite. Tekijän mukaan nollaa jokaisen mitsun väliltä 1990-2000. Tuota nykyään myös 3sx myy omilla sivuillaan.

https://www.3sx.com/airbag-srs-code-scanner-reset-tool

Jos OP haluaa laitetta lainata niin 100e panttia vastaan voin lainata, rahat saa takaisin kun laite palautuu. Tai sitten ajat pihaan (Nokialle) niin voin sen nollata ilmaiseksi.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#27
SRS-valon saa nollattua mm. Mitsun Mut-II, Snap-on Modis, Solus tai mt-2500 laitteilla. Kuten myös Dodgen omalla DRB-II:lla, mutta niitä tuskin suomesta juurikaan löytyy. Sitten on vielä Blackstealthin tekemät laitteet, joista multa löytyy kotoa juurikin tuo SRS-valon nollauslaite. Tekijän mukaan nollaa jokaisen mitsun väliltä 1990-2000. Tuota nykyään myös 3sx myy omilla sivuillaan.

https://www.3sx.com/airbag-srs-code-scanner-reset-tool

Jos OP haluaa laitetta lainata niin 100e panttia vastaan voin lainata, rahat saa takaisin kun laite palautuu. Tai sitten ajat pihaan (Nokialle) niin voin sen nollata ilmaiseksi.
Mielenkiintosta että löytyy SRS valoa varten oma pikku laite, muttakun tarttis toi ABS valo kans saada pois/luettua koodi niin täytyy varmaan vaa ettiä laite millä sais samalla molemmat. Pidän kyllä ton mielessä:)
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#28
1g mallissa ABS vikakoodit voi lukea volttimittarilla 4 pinnistä, kunhan 10 ja 12 pinnit on liitetty yhteen.

http://www.stealth316.com/2-diagconn.htm

edit: niin ja ABS koodien nollaamiseen ei tarvita koodinlukijaa, riittää kun järjestelmästä on vika korjattu, toisin kuin SRS:n kanssa koodinlukija on pakollinen, jotta saa valon sammumaan.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#29
Lisäksi kannattaa jarrujen osalta käydä läpi huoltomanuaalin osio Troubleshooting ABS-AWD, löytyy sivulta 35-26 eteenpäin. Oli erittäin hyödyllinen silloin kun omasta Stealthtista jarruja korjailin.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#30
1g mallissa ABS vikakoodit voi lukea volttimittarilla 4 pinnistä, kunhan 10 ja 12 pinnit on liitetty yhteen.

http://www.stealth316.com/2-diagconn.htm

edit: niin ja ABS koodien nollaamiseen ei tarvita koodinlukijaa, riittää kun järjestelmästä on vika korjattu, toisin kuin SRS:n kanssa koodinlukija on pakollinen, jotta saa valon sammumaan.
aaaa no tuohan selventää asiaa, olin lukenut tuota sivun ohjetta väärin ja luulin että abs koodin saa kun laittaa mittarin miinuksen 12-pinniin ja plussan tuohon neloseen. Eli pinnit 1 ja 12 täytyy yhdistää ja sitten vasta pinnistä 4 saa abs koodin näkyviin?
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#31
Ei vaan pinnit 10 ja 12 yhteen ja sitten mittaus 4 ja 12 väliltä. Näin se muistaakseni menee. Toki tuo Troubleshooting osio on sen verran hyvä, että sen avulla vika kyllä löytyy vaikka ilman vikakoodia.
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko sulla oikean eturenkaan edessä ne suojamuovit paikallaan? Koska ABS pumppu on siellä kuran ja loskan armoilla jos joku on ne muovit siltä poistanut. Mulla oli samaisesta syystä pumppu jumissa ja johtosarjasta yksi johto poikki. Niin ja toinen mahdollinen (ja yleinen) syy vikavalolle on sit G-anturi.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#32
Ei vaan pinnit 10 ja 12 yhteen ja sitten mittaus 4 ja 12 väliltä. Näin se muistaakseni menee. Toki tuo Troubleshooting osio on sen verran hyvä, että sen avulla vika kyllä löytyy vaikka ilman vikakoodia.
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko sulla oikean eturenkaan edessä ne suojamuovit paikallaan? Koska ABS pumppu on siellä kuran ja loskan armoilla jos joku on ne muovit siltä poistanut. Mulla oli samaisesta syystä pumppu jumissa ja johtosarjasta yksi johto poikki. Niin ja toinen mahdollinen (ja yleinen) syy vikavalolle on sit G-anturi.
Kiitos selvennyksestä, täytyykin katsoa missä kunnossa se pumppu on ja mitä koodia se sieltä työntää, en ole katsonut onko muovit paikallansa. Valo syttyy hetken tyhjäkäynnin jälkeen.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#33
Koita syöttää 12v suoraan ABS pumpun +napaan, jos pumppu ei pyöri niin se on vaihdettava. Ja muista että pumppu ottaa jtn 30a virtaa, että kunnon paksulla johdolla kokeilet.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#34
Koita syöttää 12v suoraan ABS pumpun +napaan, jos pumppu ei pyöri niin se on vaihdettava. Ja muista että pumppu ottaa jtn 30a virtaa, että kunnon paksulla johdolla kokeilet.
Ostin briteistä siistikuntoisen toimivan pumppuyksikön satasella, niin vaihdan sen suoraan kiinni niin ei ole sitten ainakaan siinä vika.
 
Liittynyt
26 Joulukuu 2018
Tykkäykset
5
#35
Tuli muuten tossa viimevkl katottua tuota auton ovien lukitus systeemiä, olin hommannut aikaisemmin jonkunnäköisen avaimenperän minkä "kuulemma" pitäisi sopia tuohon, mutta kun meinasin opettaa auton boxin tuohon aivaimenperään niin eihän siellä sitten ollut koko yksikköäo_O
Boxin sijaintihan pitäisi olla kuskinpuolen takapenkin sivupaneelin alla, mutta siellä oli vain muutamat pienet mustat kikkareet mitkä näkyvät ohjeissakin muttei itse sitä yksikköä.

En kokonaan ottanut sitä paneelia irti mutta näin selvästi että se ei siellä ollut, ja jotain sähköteippisysteemejä taisi siellä olla.
Eli joku on sen varmaan sieltä sitten poistanut kokonaan käytöstä. Harmi sinänsä sillä kaukolukitus olisi ollut ihan kiva..

Samaan asiaan liittyen, kuuluisiko molempien ovien lukot aueta kun esim. kuskinpuolen oven avaa avaimella?
Sisältä saa kuitenkin molemmat ovet lukittua ja avattua, ja olisi helvetin hienoa jos hanttarin ovikin aukeaisi lukituksesta kun kuskin oven avaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
69
#36
Hanki tiiviste. Ei kannata laittaa tahnaa ennen lambdaa tai kattia, ainakaan paljoa. Ja ilman tiivistettä sitä tulee väistämättä liikaa.
 
Ylös Bottom