Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Sijainti
Joensuu
miks aina kantapään kautta..?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10592804_517523525047584_847302451120396604_n.jpg?oh=8db194246bdccc4cb533f2743489925b&oe=54EBD59F&__gda__=1424755874_42cd09562b8f8e33d762e23b38e6b58f

kuvan liittäminen ei nyt oikein irronnu...
mut kuiteski, uusi näillä palstoilla ja uuttuutena mulla stealth tulppaurpo.
ja nyt tilanne se että vastoin kaikkia ohjeita ahdot piti saada 1.3 ja kaikki mahdolliset kotiviritykset
tehtyä.
pam.poks.
imusarjassa alumiini silppua, mäntien päällä myös...urpot tuntuis päällisin puolin ehjiltä mut niistähän se kai on peräisin,vai? :seina
koolerit tietysti toinen mut sen kai pitäis jo näkyä ulospäin jos tommonen kasa niistä irtoaa..
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

10592804_517523525047584_847302451120396604_n.jpg
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

Sitten vaan purkamaan niin selviää enemmän.

Tutustuisitko tähän ohjeeseen?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

tuskin niissä turboissa mitään vikaa on..
Varmaa mäntä paskana / useampia paskana!!
kiertokanki poikki?
venttiileitä paskana?
kampiakseli paskana? meleko varmasti

99% ei kannata korjata uutta mosaa suoraan vaan tilalle

offtopic..
Huvittuneena lueskellu tässä viimiset 5 vuotta nettiautoa yms... kun näiden autojen hinnat tippui selvästi alle 20ke
alkoi olla vähä väliä myynnissä "kone naputtaa", hajosi "itestään", yht'äkkiä vaan poks"

= pystyy joka JAMPPA näitä ostamaan ja sitte vaan "Kyllä niitä ahtoja kestää nostaa...kyllä KAI se kestää"

en nyt sitte sinua Hippi tarkoita henkilökohtaisesti vaan ihan yleisellä tasolla.

niinpä KUN SE TÄYS VAKIO EI KESTÄ ENEMPÄÄ KUN SEN 1BAR PISTE!!! ja sillonkin kaikkien asioiden oltava KUNNOSSA!

varmaan englannista saa koneen 1500€?
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

Tai sitten rakentaa kerralla sen koneen takokamoilla kuosiin niin kestää jatkossa enemmänkin kuin sen 1.3. :) Se vaihtokone kun voi olla ihan yhtä hyvin rääkätty.

Mutta, jos alumiinisilppua niin eihän se männistä tms voi olla peräisin? Eihän tässä alumiinilohkoa ole? ??? Sen puolesta voisi hyvinkin olla ahtimista kotoisin. 99% varmuudella on tosin jotain muutakin hajalla, joten ei muuta kuin kone pukkiin, kannet auki ja tutkimaan.
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

Eikös näissä tyypillisin tarina ole jotakuinkin seuraavan mallinen:
ahtoja ylös -> suuttimet loppuu -> naku naku -> poks

Isommat suuttimet ja huolellinen säätö, niin kestää jo paremmin. JOS siis muuten kunnossa.
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

Juuu aina parempi jos takokamoille tekkeepi nii kestäää!!

Jos lohko paskana ja päädyt kunnostus rojektiin niin.. Ois joutilaana HALAVALLA pelkkä lohko 2bolt eli 91-5/92 autoihin käy.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Tuolta muuten vastaisuuden varalle, linkatun viestin lisäksi ketjussa muutenkin hyvää asiaa:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=12589.msg441774#msg441774
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

eipä sillä että kyseisestä tapauksesta mitään tietäisin mutta onhan niitä turboja hajotettu kun on nostettu ahdot ylös ja hirveen ahtovuodon ansiosta saatu turbo ylikierroksille ja sitte "oh snap" :D
 
Vs: miks aina kantapään kautta..?

mitsumikko sanoi
tuskin niissä turboissa mitään vikaa on..
Varmaa mäntä paskana / useampia paskana!!
kiertokanki poikki?
venttiileitä paskana?
kampiakseli paskana? meleko varmasti

99% ei kannata korjata uutta mosaa suoraan vaan tilalle

offtopic..
Huvittuneena lueskellu tässä viimiset 5 vuotta nettiautoa yms... kun näiden autojen hinnat tippui selvästi alle 20ke
alkoi olla vähä väliä myynnissä "kone naputtaa", hajosi "itestään", yht'äkkiä vaan poks"

= pystyy joka JAMPPA näitä ostamaan ja sitte vaan "Kyllä niitä ahtoja kestää nostaa...kyllä KAI se kestää"

en nyt sitte sinua Hippi tarkoita henkilökohtaisesti vaan ihan yleisellä tasolla.

niinpä KUN SE TÄYS VAKIO EI KESTÄ ENEMPÄÄ KUN SEN 1BAR PISTE!!! ja sillonkin kaikkien asioiden oltava KUNNOSSA!

varmaan englannista saa koneen 1500€

ei mitään, ei vois enempää osua ja upota... :seina

turbot ehjät, toinen kansi pöydällä, eei mainittavia osumia, näyttäis olevan jotkut virimännät vaihdettu.

kohtapa tuo selviää kun otan toisen kannen pois, mitä löytyy.

miten muuten näitten muuttaminen sigle turboks?
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Noo jos et hae jotain +800hp ja haluat säilyttää katu ajettavuuden ja maaaaahtavan dieselmäisen alaväännön niin en lähtis singlettään?

Minkä vuoden se sun stealtti on? Löytys meinaan yks ehejä kansi jos kävis tuuri, että ois oikea :peukku
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

-91 malli tuntuis olevan.mutta.
yrittäkää olla polttamatta pärietä näitten kuvasähellysten kanssa...
https://mail.google.com/mail/u/1/?ui=2&ik=3da1f71405&view=fimg&th=14995f71d7d533ff&attid=0.1&disp=inline&realattid=1484322470907346944-local0&safe=1&attbid=ANGjdJ-zHS-lfmCsulX-IgJpaz6xV_M7jUYkHx9KReA_xQdcsm2U7CO61G_wAVfJBN9l1sxJqIIn-LUiWlJbgG5MFGr1wZttlYoBcN5svb8rVrlYi3HHGCmbcOF6pbI&ats=1415562266953&rm=14995f71d7d533ff&zw&sz=w1860-h689
https://mail.google.com/mail/u/1/?ui=2&ik=3da1f71405&view=fimg&th=14995f7bb67bcf1f&attid=0.1&disp=inline&realattid=1484322525165912064-local0&safe=1&attbid=ANGjdJ8IrUqSVatVvFJKFY20cOo2lCM52CpC0NHrfXW229hHWZZ1uue02s4Jyv7KaoZY-0ga-JPc1sbwvNKdO1s-tZ9Kfq359-eZW7iUPZFqa8iXNPtZfeleLMlmBbA&ats=1415563216228&rm=14995f7bb67bcf1f&zw&sz=w1860-h689
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

oli täälä josaki ohojeet miten nuita kuvia lisätään ::)
joo 91 kannet löytys toinen täysin ehejä toisessa yhessä pytyssä vähän venttiilit ottanu osumaa :nykii
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Hippi sanoi
-91 malli tuntuis olevan.mutta.
yrittäkää olla polttamatta pärietä näitten kuvasähellysten kanssa...
https://mail.google.com/mail/u/1/?ui=2&ik=3da1f71405&view=fimg&th=14995f71d7d533ff&attid=0.1&disp=inline&realattid=1484322470907346944-local0&safe=1&attbid=ANGjdJ-zHS-lfmCsulX-IgJpaz6xV_M7jUYkHx9KReA_xQdcsm2U7CO61G_wAVfJBN9l1sxJqIIn-LUiWlJbgG5MFGr1wZttlYoBcN5svb8rVrlYi3HHGCmbcOF6pbI&ats=1415562266953&rm=14995f71d7d533ff&zw&sz=w1860-h689
https://mail.google.com/mail/u/1/?ui=2&ik=3da1f71405&view=fimg&th=14995f7bb67bcf1f&attid=0.1&disp=inline&realattid=1484322525165912064-local0&safe=1&attbid=ANGjdJ8IrUqSVatVvFJKFY20cOo2lCM52CpC0NHrfXW229hHWZZ1uue02s4Jyv7KaoZY-0ga-JPc1sbwvNKdO1s-tZ9Kfq359-eZW7iUPZFqa8iXNPtZfeleLMlmBbA&ats=1415563216228&rm=14995f7bb67bcf1f&zw&sz=w1860-h689

Nää on jossain "googletilin" suojissa.... Pistä jonnekkin muualle niin voin liittää kuvat foorumille.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

jokohan nyt....oli siis jokainen venttiili eri värinen, on mustaa,valkoista, eikö lie kaikki sateenkaaren värit.suutttimet krakannu tai jotain ja käynyt kyseisen männän kohdalla liian laihalla= tässä tulos.lautaset on vitivalkoiset kys. männän kohdalla....
 

Liitetiedostot

  • IMG_20141109_205624 (640x480).jpg
    IMG_20141109_205624 (640x480).jpg
    265.1 KB · Lukukerrat 487
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Pienellä pintaremontilla taitaa selvitä... Vakio männiltä nuo kyllä näyttää.... Ainaki päältä
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Näinhän siinä käy että nälkä kasvaa syödessä, Wisecon mäntiin päädyin, uutta tiiviste sarjaa ja pulttia ja mitä liekkin tuli tilattua. Noi vakio turbot alkaa olla tiensä päässä, mitä tilalle, jos haaveena ois mieto tehojen nosto...? mecaruutta 3.0 tilattu, suuttimet 600 cc tulossa sekä laajalambaada hyllyssä. onko toi evo3 turbo miten paljon viisaampi, TD05-16g? niitä löytyis uusia pari nettivaraosasta...
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

En suosittelisi td05 turboja koska et saa niitä heräämään alakierroksilla läheskään yhtä hienosti kuin td04 turboja. Lisäksi joudut muuttamaan todella paljon enemmän kuin pelkät turbot!!
Kun oot kerran jo suuttimet päättänyt niin seuraavaksi kannattaa miettiä että meinaatko millä bensalla ajella? Eli 98, e85 vai kenties laitat metanoliruiskua? Jos päädyt e85:een niin 600cc suuttimet riittää vain n. 420 heppaan. Pelkällä 98:lla tulee nakuraja aika nopeasti vastaa vähän yli barin paineilla etkä varmasti halua korjata konetta uudelleen. :) Sitten taas 98 +metkuruiskulla riittää helposti yli 600hv. Ps. vaihda myös bensapumppu, vakio ei riitä mihinkään!

Tässä sitten turboja joita itse suosittelisin, kalleimmasta halvimpaan.
DR750 http://www.dynamicracing.com/3000gt-stealth/bolt-on-turbo-upgrades
DR650
Boostmore Billet SS http://www.boostmore.com/products-page/3000gtstealth/ss-billet-td04-turbos-2/
Boostmore 15G http://www.boostmore.com/products-page/3000gtstealth/td04-15g/

Sitten voit tietysti käytettynä löytää 15G tai 13T ahtimia jenkkilästä hyvinkin edullisesti mutta kunnosta ei koskaan tiedä ennen ku turbot näkee. Lisäksi on tietysti olemassa ebaysta saatavat HALVAT Kinugawa-turbot, joista mielenkiintoisimpana voisi mainita TD04HL-19T, mutta joudut omista vakioturboista irroittaamaan turbiinipuolen ja teettämään siihen isomman reijän TD04H tai HL- turbiinille. Kinugawan laadusta en sitten osaa sanoa mitään, voi olla hyvää tai voi olla ihan kuraa.

Lopuksi voisi sanoa, että jos haluat vain mietoja tehojen nostoja, niin 15G/13T on varmaankin se oikea valinta. Itsellä on siis 13T turbot ja oikein kivasti liikkuu niilläkin! :driver
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Olipa hyvä ku kerkesit kirjottaa en ehtiny :peukku
Taitaa olla mun vanhat 13't ?

Ja muistetaan sitte vaihtaa se vaihdelaatikon outputshafti järeämpään ja vahvistaa jakolaatikko :peukku

Se o muuten taas +2ke remontti eessä :driver
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

mitsumikko sanoi
Olipa hyvä ku kerkesit kirjottaa en ehtiny :peukku
Taitaa olla mun vanhat 13't ?

Kyllä on sun vanhat ja hyvin pelaa edelleen! :peukku Josta tulikin mieleen että sähän ajoit niillä vartille 11,8 joka kertoo siitä että on hyvinkin suorituskykyiset ahtimet. :)
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

J. Helle sanoi
En suosittelisi td05 turboja koska et saa niitä heräämään alakierroksilla läheskään yhtä hienosti kuin td04 turboja. Lisäksi joudut muuttamaan todella paljon enemmän kuin pelkät turbot!!

Ps. vaihda myös bensapumppu, vakio ei riitä mihinkään!
Juuri näin, hieman asiaa tutkimalla selviää, että näihin on olemassa järkeviä "bolt on"-ratkaisuja. Mikä siis tarkoittaa pysymistä TD04 turboissa.

Tuosta bensapumpusta olen kyllä ymmärtänyt toisin, että riittää kyllä melko pitkälle, KUNHAN on kunnossa. Viallinen on viallinen, oli pohjimmiltaan mikä tahansa...
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

J. Helle sanoi
Kyllä on sun vanhat ja hyvin pelaa edelleen! :peukku Josta tulikin mieleen että sähän ajoit niillä vartille 11,8 joka kertoo siitä että on hyvinkin suorituskykyiset ahtimet. :)

Juurikin näy :peukku mukavasti ne työntää :driver
Juu ja 3,4s 0-100kmh :peukku

Riittänee monelle autoilijalle...
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Jouni_K sanoi
Tuosta bensapumpusta olen kyllä ymmärtänyt toisin, että riittää kyllä melko pitkälle, KUNHAN on kunnossa. Viallinen on viallinen, oli pohjimmiltaan mikä tahansa...

Menee jo aika offtopic, mutta tästä voi katsoa ja verrata vakio pumppua:
http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif
Ja jos ei kuvasta heti ymmärrä niin käytännössä siinä kerrotaan että vakio pumppu riittää juuri ja juuri 15psi ahdoilla vakiosuuttimille (6x360cc), olettaen että käytetään vakio bensanpainetta 43psi. Jos taas halutaan riittävä tuotto kuudelle 600cc suuttimille niin pumpun pitää tuottaa vähintään 216l/h, olettaen suutinten duty cycleksi 100%. Ja tämä tuotto pitää siis onnistua täysahdoilla, ei pelkästään 3bar bensanpaineella.

Edit: itseasiassa tämä kuva yksissään selittää sen miksi tämä kyseinen auto hajosi.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

J. Helle sanoi
Menee jo aika offtopic, mutta tästä voi katsoa ja verrata vakio pumppua:
http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif
Ja jos ei kuvasta heti ymmärrä niin käytännössä siinä kerrotaan että vakio pumppu riittää juuri ja juuri 15psi ahdoilla vakiosuuttimille (6x360cc), olettaen että käytetään vakio bensanpainetta 43psi. Jos taas halutaan riittävä tuotto kuudelle 600cc suuttimille niin pumpun pitää tuottaa vähintään 216l/h, olettaen suutinten duty cycleksi 100%. Ja tämä tuotto pitää siis onnistua täysahdoilla, ei pelkästään 3bar bensanpaineella.

Edit: itseasiassa tämä kuva yksissään selittää sen miksi tämä kyseinen auto hajosi.

niinpä... ja ilman hotwiretystä sinne tuskin sitä 13,5v tulee muutenkaan
eli vielä huonommin riittää :seina
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

mitsumikko sanoi
niinpä... ja ilman hotwiretystä sinne tuskin sitä 13,5v tulee muutenkaan
eli vielä huonommin riittää :seina

Joo taitaa olla lähempänä 10v ilman hotwireä. Mutta alkuperäiselle kirjottajalle suosittelisin walbro 255lph pumppua tai jos meinaat käyttää e85:ttä niin walbro 400lph e85 pumppu.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

J. Helle sanoi
Menee jo aika offtopic, mutta tästä voi katsoa ja verrata vakio pumppua:
http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif]http://www.stealth316.com/images/flowtest-walbro.gif
Ja jos ei kuvasta heti ymmärrä niin käytännössä siinä kerrotaan että vakio pumppu riittää juuri ja juuri 15psi ahdoilla vakiosuuttimille (6x360cc), olettaen että käytetään vakio bensanpainetta 43psi. Jos taas halutaan riittävä tuotto kuudelle 600cc suuttimille niin pumpun pitää tuottaa vähintään 216l/h, olettaen suutinten duty cycleksi 100%. Ja tämä tuotto pitää siis onnistua täysahdoilla, ei pelkästään 3bar bensanpaineella.

Edit: itseasiassa tämä kuva yksissään selittää sen miksi tämä kyseinen auto hajosi.
Toki olen tuota sivustoa paljon lukenut ja tuo tiedossa. Mutta tuossa on otettava se huomioon, että kyseessä mitattu käytetty pumppu, josta eroavia (selkeästi parempia) tuloksia on jenkkilässä mittautettu. Näitäkin lueskellut sikäläisiltä sivustoilta.

Toki on selvää, ettei vakiopumppu riitä noille suuttimille 100 % dutyllä, mutta silloin onkin jo tehoa aika paljon. Pointtina mulla aikaisemmin oli se, että jos pyrkii "mietoon tehojen nostoon", riittää vakio hotwiretettynä ihan hyvin, KUNHAN on kunnossa.

Tietysti tässäkin taas herää se kysymys, mitä tuo mieto nosto tarkoittaa...

Ennemmin kuin bensapumppua, syyttäisin vakiosuuttimien loppumista nostetuilla ahdoilla. Ne kun hädin tuskin riittävät niihin 1 bar paineisiin. Toki vikaa voi olla molemmissa.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

J. Helle sanoi
Joo taitaa olla lähempänä 10v ilman hotwireä. Mutta alkuperäiselle kirjottajalle suosittelisin walbro 255lph pumppua tai jos meinaat käyttää e85:ttä niin walbro 400lph e85 pumppu.
Nämä hyviä valintoja, kaikkihan (?) sen tietää. ;)

Näiden välillä valitessa voi myös miettiä sitä seikkaa, että 255 pitää selkeästi kovempaa mekkalaa kuin 400, jos sillä on mitään merkitystä.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Jouni_K sanoi
Toki olen tuota sivustoa paljon lukenut ja tuo tiedossa. Mutta tuossa on otettava se huomioon, että kyseessä mitattu käytetty pumppu, josta eroavia (selkeästi parempia) tuloksia on jenkkilässä mittautettu. Näitäkin lueskellut sikäläisiltä sivustoilta.

Toki on selvää, ettei vakiopumppu riitä noille suuttimille 100 % dutyllä, mutta silloin onkin jo tehoa aika paljon. Pointtina mulla aikaisemmin oli se, että jos pyrkii "mietoon tehojen nostoon", riittää vakio hotwiretettynä ihan hyvin, KUNHAN on kunnossa.

Tietysti tässäkin taas herää se kysymys, mitä tuo mieto nosto tarkoittaa...

Ennemmin kuin bensapumppua, syyttäisin vakiosuuttimien loppumista nostetuilla ahdoilla. Ne kun hädin tuskin riittävät niihin 1 bar paineisiin. Toki vikaa voi olla molemmissa.

Varmasti on uudella pumpulla eroa käytettyyn, mutta nämä autot on jo +20v vanhoja, väittäisin että ei pumputkaan oo välttämättä ihan uudenveroisia. Miksi siis ottaa riski niinkin kriittisessä asiassa kuin bensapumppu? uus Walbro maksaa jtn 100e, hajonnut kone huomattavasti enemmän.

Jos ostat uuden pumpun niin haluan huomauttaa vielä että noita walbroja on sitten ties minkälaisia kopioita liikkellä eikä ne kopiot tuota sitä mitä pitäis, jolloin taas leikitellään konerikolla. Osta siis bensapumppu jostain, mistä oot 100% varma, että myy aitoja!
Mainittakoon vielä 16g turboista se, että niiden tehot on alle vakio 9b turbojen alle 4000 kierroksen, haluatko todellakin auton jossa tarvii odottaa yli 4000rpm jotta jotain tapahtuu? Itse en ainakaan omaan autooni vaihtaisi niitä mistään hinnasta vaikka huipputehot onkin 100+ heppaa enemmän.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Mullahan on myydään osastolla walbro 400 myynnissä, ei tosin lph.

Topicciin: eikö 3litran koneessa luulisi isommankin ahtimen heräävän, vai miksi porukka suosittelee noita pillerikoon ahtimia? Ihmekkään jos voimansiirto napsuu jos 2500rpm on maksimivääntö.

J. Helle sanoi
Joo taitaa olla lähempänä 10v ilman hotwireä. Mutta alkuperäiselle kirjottajalle suosittelisin walbro 255lph pumppua tai jos meinaat käyttää e85:ttä niin walbro 400lph e85 pumppu.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

timppa811 sanoi
eikö 3litran koneessa luulisi isommankin ahtimen heräävän, vai miksi porukka suosittelee noita pillerikoon ahtimia? Ihmekkään jos voimansiirto napsuu jos 2500rpm on maksimivääntö.

Tässä suositellaan ahtimia jotka on "bolt-on", eli vanhat pois, uudet tilalle. Erittäin helppoa, kätevää ja kustannustehokasta. Tehotkin riittää yli 600 hepan jos vaan ostaa oikeat ahtimet. Luulisin että harvalla on kuitenkaan halua alkaa tekemään pakosarjoja ja putkistoa alusta asti. Lisäksi jos haluaa välttämättä singlettää niiin mm. akku ja maf on hävitettävä pois tieltä, koska ne tekee tilaa turbolle. Voimansiirto ei "napsu" jos ajelee normaalisti, toki sitä kannataa vahvistaa, mutta se on edessä millä tahansa turbopäivityksellä. Toi maksimivääntö @ 2500rpm oli varmaankin vitsi?
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Nii ja jokkainen tekkee semmosen auton ku haluaa,
Toiset tykkää semmosesta jossa ei tapahdu alta 4000rpm mitään ja toiset tykkää semmosesta jossa on vääntöä alkaen 2300rpm kuin isolohko kasissa tai nyky 3l tiisselissä.

Kyllähän ne 16g oli aivan mahtavat näihin autoihin 10v sitte.. Mutta onneksi kehitystä tapahtuu :peukku

Netistä löytyy jossain video jossa on billet 16g vs dr750 (td04) olikohan se että 100kmh rinnakkain ja kaasu pohjaan, nii ei pääse silti ohi niillä 16g itseasiassa vähän jää kokoajan.. Koska tehoalue on laajempi parempi..

Dajackal vois kirjotella näistä turppjen eroista ja huödyistä..siellä oli ulosanti aina kohillaan,
Ja onko se nyt ihme jos vakio voimansiirto ei kestä jos teho ja vääntö tuplaantuu yli 2000kg painavassa autossa...
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

timppa811 sanoi
Mullahan on myydään osastolla walbro 400 myynnissä, ei tosin lph.

Topicciin: eikö 3litran koneessa luulisi isommankin ahtimen heräävän, vai miksi porukka suosittelee noita pillerikoon ahtimia? Ihmekkään jos voimansiirto napsuu jos 2500rpm on maksimivääntö.

Eikös se lph ole vain lyhenne "litres per hour"? Ei minun mielestäni ole olemassa erikseen 400 ja 400lph, vaan ovat sama asia.

Ja pillerikoon ahtimia suositellaan siksi, koska TD05-konversio on järkyttävän kova homma suhteessa hyötyyn. Pillerikokoisillakin päästään nykyään 500-700hp lukemiin, sitä enempää harva tarvitsee. Isommilla saa vain ison lagin ja 5000rpm ylöspäin vasta vähän lisää.

Voimansiirto näissä autoissa on paukkunut kautta aikojen ennen kuin nykyaikaiset billet-ahtimet on olleet edes markkinoilla, joten ei se näiden vika ole.

Edit: Olin hidas. :)
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Sillon kun walbro 450 tuli niin sitä muistaakseni markkinoitiin nimellä walbro450lph. Ja siis sama pumppu paitsi toinen kestää etanolia. Voin muistaa väärinkin. Jokatapauksessa tuollainen walbro 400 löytyy :)

Oli ehkä vähän provosoiva heitto turboista, vaikka oli siinä pointtikin että ylempänä esiintyvä vääntö säästää voimansiirtoa.

Siinä olette oikeassa että monesti pienempi tehoinen auto hakkaa tehokkaamman käytännön suorituskyvyssä. Ja sillä pienempi tehoisella voi kiihdytellä monesti "huomaamattomasti". Jos taas molemmilla autoilla kiihdytetään ns. Täysiä niin suurempi tehoinen yleensä menee ohi.

Kokemukset 400hv vakioturbolla vs iso kuormaauton ahdin samassa autossa. Edit: kyseessä evo eikä 3000gt

DaJackal sanoi
Eikös se lph ole vain lyhenne "litres per hour"? Ei minun mielestäni ole olemassa erikseen 400 ja 400lph, vaan ovat sama asia.

Ja pillerikoon ahtimia suositellaan siksi, koska TD05-konversio on järkyttävän kova homma suhteessa hyötyyn. Pillerikokoisillakin päästään nykyään 500-700hp lukemiin, sitä enempää harva tarvitsee. Isommilla saa vain ison lagin ja 5000rpm ylöspäin vasta vähän lisää.

Voimansiirto näissä autoissa on paukkunut kautta aikojen ennen kuin nykyaikaiset billet-ahtimet on olleet edes markkinoilla, joten ei se näiden vika ole.

Edit: Olin hidas. :)
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Aivan älytön kiitos näin runsaasta palautteesta ja kommenteista!!!
Hipillä aivan tukka sotkeentuu tästä infopläjäyksestä...

Mutta tiivistettynä; pysy 2 turbossa ja 04 sarjassa ja bensapumppu uusiks.
Toi megaruutan tilaaminen on vielä enter- painiketta vaille, tekeekös sillä 2.2 mallilla mitään, kaveri kauppaa edukkaasti. vai onko se oltava 3.0?

Itse seppä joka tota mun autoa sepittää (timo salo) joensuussa oli raskaasti hx40 superilla singlettämisen kannalla, ei kuulemma iso vaiva pykästä pakosarjat yms yms,

Ammattimiehellä tietysti metalli taipuu toiseen tahtiin kuin...esim. Hipillä.. :P
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

mitsumikko sanoi
Olipa hyvä ku kerkesit kirjottaa en ehtiny :peukku
Taitaa olla mun vanhat 13't ?

Ja muistetaan sitte vaihtaa se vaihdelaatikon outputshafti järeämpään ja vahvistaa jakolaatikko :peukku

Se o muuten taas +2ke remontti eessä :driver

tarkennatko hieman...?
 

Liitetiedostot

  • 20141122_132945.jpg
    20141122_132945.jpg
    99.3 KB · Lukukerrat 429
  • 20141122_132945.jpg
    20141122_132945.jpg
    99.3 KB · Lukukerrat 422
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Voi luoja että oon käsi näitten koneitten kanssa...noi kuvat auttaaki paljon..
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Hippi sanoi
Toi megaruutan tilaaminen on vielä enter- painiketta vaille, tekeekös sillä 2.2 mallilla mitään, kaveri kauppaa edukkaasti. vai onko se oltava 3.0?

Itse seppä joka tota mun autoa sepittää (timo salo) joensuussa oli raskaasti hx40 superilla singlettämisen kannalla, ei kuulemma iso vaiva pykästä pakosarjat yms yms,

Ammattimiehellä tietysti metalli taipuu toiseen tahtiin kuin...esim. Hipillä.. :P
Näiden kanssa yksi vakavasti harkittava ratkaisu olisi tuo Chrome ROM, jonka voi flashata -99 mallin ECUihin tai kloonattuihin ECUihin, esim. tuolta lisäinfoa:
http://www.cloneecu.com/about
Jenkkifoorumeilta (esim. 3si.org, 3sgto.org) löytyy myytävänä noita flashattavia ECUja myös.
Tuolla ratkaisulla säästyy aika isolta osalta säätämistä, kun pohjautuu vakio ROM:iin ja sitä myötä perussäädöt kunnossa vakioautoon.

Tietenkin jos sillä kuka autoa säätää, on kokemusta paljon jostain tietystä järjestelmä, eikä halua (ainakaan mielellään) opetella muuta, kannattaa ehkä mennä hänen toiveidensa mukaan.

Turboista vielä: eihän se sinällään ole ammattimiehelle kummoinenkaan homma taivuttaa pakosarjoja yms, mutta siinä joutuu sille turbolle tekemään tilaa, kuten edellä mainittu. Se, minne tilaa varten siirtää tavaraa ja miten paljon se aiheuttaa vaivaa, onkin eri asia. Toki nämä ovat tehtävissä ja on niitä tehtykin, joten ihan vain oman maun mukaan tekemään mieleistä.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Totta tuokin.
Helpomalla tietty kyllä pääsis bolt-on satsilla...Seppä vaan manasi noi imu ja ahtoputki viidakon alimpaan manalaan, kaikkinensa ovat aika kuppasessa kunnossa, että uusiminen on jokatapauksessa edessä.Jokainen putki on alkuperäinen ja sitä mukaa revennyt tai halkeillut.Pakosarjat mukaan lukien.
Siinä kohtaa ymmärrän sepänkin ajatusta...
Mutta toi 4000 rpm ja yli vääntöalue ei kiinnosta pätkääkään, suorastaan ahdistaa... :seina

Toi chromed kromosomi meni hipillä yli hilseen.
Eli mun tarviis hommata -99 mallin ECU ja ostaa siihen joku "loitsu" ja taas mennään?megaa osaa kuulemma sätää, seppä says..
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Vakio ahtoputket löytyy kaikki priima kunnossa ylimääräisenä, löytyy priima pakosarjat ylimääräisenä :peukku

Se sun kaveri ei oo varmaan koskaan virittäny yhtään stealttia tai 3000gt ?

Jo sulle 450-500hp riittää nii unoha se mekaruuta ja krome eku, safc n.200e riittää.

Niin jos jakolaatikkoa et vahvista ja vaihdelaatikkoon akselia vaihda
Niin sitte kö ne hajoaa nii se on
Uus jakolaatikko 1ke
Outputshaft 600e
Tiivisteet stefat? Yms työt. 300-2500e riippuen teetkö ite vai deltassa :nykii
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Hippi sanoi
Toi chromed kromosomi meni hipillä yli hilseen.
Eli mun tarviis hommata -99 mallin ECU ja ostaa siihen joku "loitsu" ja taas mennään?megaa osaa kuulemma sätää, seppä says..
Lyhyesti pointtina siis vakio-ECU, joka on flashattava (uudelleenohjelmoitava). Näitä ollut vain -99 malleissa, käytännössä -99 -ECUja hyvin vaikea löytää, mutta noita clone- ja chromed-ECUja saa. Nämä em. siis tehty vastaamaan -99 -ECUja. ROM on ohjelma, joka ohjelmoidaan ECUun, jonka mukaan se toimii. Tätä ohjelmaa voidaan muokata halutulla tavalla, siis sytytys- ja bensakarttoja yms. kuten muillakin bokseilla.

Etuna siis heti kättelystä toimiva auto, joka toimii kuten Mitsubishi on suunnitellut. Niin käynnistyksissä, eri lämpötiloissa, täyskaasulla, osakaasulla yms. Nämä kaikkihan joutuu erikseen säätämään kohdalleen, kun käyttää jotain muuta säätöjärjestelmää. Minkä lisäksi flash-ECU toimii auton omilla antureilla ja piuhasarjalla.

Mutta kuten aikaisemmin todettua, riippuu säätäjästä onko tuohon halua lähteä. Ja tietenkin se vaikuttaa, maksaako säätötyö sinulle kuinka paljon /h vai meneekö yhteisenä harrastuksena. Ja tuleeko auto vain kesäkäyttöön kovaan ajoon, vai ympärivuotiseksi joka säällä ajettavaksi.
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Juuri näin!!
Vastaukset kannattaa kitjoittaa niinkuin eskarilaiselle, mielellään tavuviivojen ja taputuksen kera.
kertokaa tosta saft (200 eur) systeemistä lisää, mistä ja mitenkä? turhaa tosiaan mitään överihienoja ruuttia ja ohjelmia jos sinne 450 hp päästään edukkaamminkin.
toki tiedän suurinpiirtein käy kun alkaa pihistelemään tässä kohtaa....
noi priima putket ja lutkut saattais kiinnostaa.Jahka nyt saadaan tyyli päätettyä millä mennän
 
Vs: Dodge Stealth TT, ahdot ylös -> jotain hajosi

Joo ei muuta ku pistelet yksityisviestiä vaan, löytyy vaikka ja mitä osia nurkista... Ja jonkunverran tietookin näistä vehkeistä ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom