Downpipe/etuputki VR4:een

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juhani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Eilen kun katsoin niin oli edelleen 7+ minä. Pari vielä mukaan, niin saadaan edullisesti!! :D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Niinkuin tuolla ekassa postauksessa lukee, niin 10 tai enemmän kun saadaan tilaajia, niin hinta on 300€/kpl.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Juhani, onko mun rahat/maili tullu perille? Meillä oli operaattorilla vähän ongelmia postipalvelimien kanssa, hotmailit, gmailit yms ei toiminu muutamaan päivään. (oon ite duunissa sielä :seina)
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

TemeXi sanoi
Juhani, onko mun rahat/maili tullu perille? Meillä oli operaattorilla vähän ongelmia postipalvelimien kanssa, hotmailit, gmailit yms ei toiminu muutamaan päivään. (oon ite duunissa sielä :seina)

Katsoin tilin ja mailit pari päivää sitten. Kaikki 7 siihen mennessä ilmoittautunutta oli maksanut. Ja on tosiaan sultakin maksu ja maili tullu!
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

VR. Sykerö sanoi
Laita Juhani tonne ekaan viestiin kans tieto pidennetystä tilausajasta.

Muokkasin ekaa postausta.
Ja tähän myös tiedoksi että jos meinaatte viime hetkillä maksaa niin tästä tieto mulle mailitse. Haluavat Marteliuksella tietää mahdollisimman ajoissa lopullisen lukumäärän.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Huomenta,
rupesin tässä pähkäilemään, et mistäs me saadaan tiivisteet uuteen downpippiin? Meneekö mitsun omat tiivisteet, vai ruvetaanko ettimään mikä olis sopiva. Mulla on sellanen käsitys, et mitsulta ei saa mitään 3" tiivistettä.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

VR. Sykerö sanoi
Huomenta,
rupesin tässä pähkäilemään, et mistäs me saadaan tiivisteet uuteen downpippiin? Meneekö mitsun omat tiivisteet, vai ruvetaanko ettimään mikä olis sopiva. Mulla on sellanen käsitys, et mitsulta ei saa mitään 3" tiivistettä.

Se oli jonkun nissanin tiiviste ja jonkun mazdan joka kävi. Nimimerkki miikka mulle joskus näin vihjasi ja kyllähän noi sopii. Pitääpä tutkailla asiaa, nuo tiivisteet löytyy varmaan teikäläisen työpaikaltakin. ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

H
mystinengalant sanoi
Se oli jonkun nissanin tiiviste ja jonkun mazdan joka kävi. Nimimerkki miikka mulle joskus näin vihjasi ja kyllähän noi sopii. Pitääpä tutkailla asiaa, nuo tiivisteet löytyy varmaan teikäläisen työpaikaltakin. ;D

Nopeesti kävin kurkkaa yks päivä ja mitään 3" tiivistettä en löytäny. Nissaneissa on kaikissa katti 3" mut meidän tiivisteet ei kyl ollu 3" vaan 62mm. Muistaakseni autokeskuksen tarvike tiiviste ei myöskää ollu 3" alkuperänen tais olla. Tämä siis gti almeran tiivisteistä.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Tiivisteistä tämän verran: (lainaus Markuksen mailista)

"Meillä on Nissanin 3" tiivistettä, pulttijako heittää 5mm mutta pikku
vingun vinkaisu ja jo sopii. Vitosen kipale ollaan niistä huudettu.

T. Markus"

Eli turboillehan menee tietysti Mitsun omat ja tuo Nissanin tilke sitten loppupäähän.

Jos olet vielä tulossa mukaan tilaukseen, niin tästä pikimmiten tieto minulle!!! Jos on rahasta kiinni ja saat maksettua vasta ensi viikolla, niin se ei ole este. Kunhan saadaan Marteliukselle tieto lopullisesta tilausmäärästä mahdollisimman pian!
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Hemmetti unohdin koko tilauksen. Vieläkö ehtii mukaan? Pistin myös yv:n
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

VR. Sykerö sanoi
H
Nopeesti kävin kurkkaa yks päivä ja mitään 3" tiivistettä en löytäny. Nissaneissa on kaikissa katti 3" mut meidän tiivisteet ei kyl ollu 3" vaan 62mm. Muistaakseni autokeskuksen tarvike tiiviste ei myöskää ollu 3" alkuperänen tais olla. Tämä siis gti almeran tiivisteistä.

Nissanin (olikos se nyt joku P12 kat.?) tiiviste on siis ulkomitoiltaan lähes tarkalleen sama, mutta reikää joutuu suurentamaan kolmetuumaiseksi vaikka vingulla kun halkaisija oli tosiaan pienempi. Putken alkupäihin kävi heittämällä joku tarviketiiviste minkä mallin annoinkin mystinengalantille. Oliko se nyt sitten tuo Mazda. Löytyi tarvikkeena muistaakseni tulirenkaalla varustettunakin jotain 2-3 e kpl.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

miikka sanoi
Nissanin (olikos se nyt joku P12 kat.?) tiiviste on siis ulkomitoiltaan lähes tarkalleen sama, mutta reikää joutuu suurentamaan kolmetuumaiseksi vaikka vingulla kun halkaisija oli tosiaan pienempi. Putken alkupäihin kävi heittämällä joku tarviketiiviste minkä mallin annoinkin mystinengalantille. Oliko se nyt sitten tuo Mazda. Löytyi tarvikkeena muistaakseni tulirenkaalla varustettunakin jotain 2-3 e kpl.

Jaa enpä tullu ajatelleeks moista asiaa että sitä ois pitäny sitä halkasijaa jotenkin muokata. ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

miikka sanoi
Nissanin (olikos se nyt joku P12 kat.?) tiiviste on siis ulkomitoiltaan lähes tarkalleen sama, mutta reikää joutuu suurentamaan kolmetuumaiseksi vaikka vingulla kun halkaisija oli tosiaan pienempi. Putken alkupäihin kävi heittämällä joku tarviketiiviste minkä mallin annoinkin mystinengalantille. Oliko se nyt sitten tuo Mazda. Löytyi tarvikkeena muistaakseni tulirenkaalla varustettunakin jotain 2-3 e kpl.

Ei ainakaan motonetin eikä outokeskuksen tarviketiivisteen reikää paljoa suurennella, ku siin on se tulirengas. Vertasin eilen nissanin (gti allu) tiivistettä mitsun laippaan ja pulttien reijät on aika lähellä, et niistä kyllä vingulla selvii. Täytyy viel tarkastaa toi vanhemman maximan tiiviste.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Omassa on nissanin tarviketiiviste kun vaihdoin fujitsubon paikalleen. Hieman vinkua reijille ja avot.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Esim Walkerin tekemä tiiviste 851-80044 on ilman liekkirengasta,kun taas bosalin tekemä liekkirenkaalla.

Hyvin yleinen 90-> Nissaneiden "kateissa" ainakin,aivan sama onko 1,0 Micra vai 3,0 Maxima,sama tiippari..
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

ST sanoi
Esim Walkerin tekemä tiiviste 851-80044 on ilman liekkirengasta,kun taas bosalin tekemä liekkirenkaalla.

Hyvin yleinen 90-> Nissaneiden "kateissa" ainakin,aivan sama onko 1,0 Micra vai 3,0 Maxima,sama tiippari..

Ei oo vanhemmassa maximassa sama tiiviste, ku noissa uusissa. Sen tiedän kyllä, et uusissa on ihan sama mikä nissanin malli on kyseessä, mut vanhemmissa on eroja.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Noniin, eilen ajeltu auto Laitilasta himaan. :driver

Itselle siis tuli downpipe ja katinkorvausputki. Loppupäässä kaasuja johdattaa Fujitsubon Legalis. Tyhjäkäynnille tuli selkeästi lisää matalaa pörinää ja happea antaessa huomaa myös äänten lisääntyneen. Matka-ajossa ei mitään eroa äänissä.
Perstuntumalla voisi sanoa myös potkua tulleen lisää, varsinkin alareserviin. Se on sitten eri asia kuin paljon perse valehtelee... ;D

Loput tilatut putket tulevat matkahuollolla tilaajille. Marteliuksella odotellaan materiaalitoimitusta Briteistä, minkä vuoksi putkia ei ole vielä saatu tehtyä. Tästä on toki informoitu tilaajia mailitse.

Marteliukselle jäi siis tämän tilausryppään jäljiltä valmiudet tehdä sekä downpipeja että katinkorvausputkia. Listahinnoiksi jäi suunnilleen:
Downpipe 420€
Katinkorvausputki 70€
Näiden hinnat saattavat tarkentua hiukan kun saavat käsityksen kauan yksittäiseen tekeleeseen menee työaikaa.

P.S. Fujitsubon Legalis- tyyppistä cat back- putkistoa kysyttiin paristakin suunnasta tämän tilauksen yhteydessä. Karkean, suuntaa antavan, arvion mukaan hintaa tulisi noin 700€. Jos näille on enempikin kysyntää, niin siinäkin voisi olla kimppatilauksen paikka jos joku haluaa sellaisen järjestää...
 
Vs: Cat-Back VR4:een

Juhani sanoi
Fujitsubon Legalis- tyyppistä cat back- putkistoa kysyttiin paristakin suunnasta tämän tilauksen yhteydessä. Karkean, suuntaa antavan, arvion mukaan hintaa tulisi noin 700€. Jos näille on enempikin kysyntää, niin siinäkin voisi olla kimppatilauksen paikka jos joku haluaa sellaisen järjestää...

Lähetin meiliä Marteliukselle tänään ja sain vastauksen että putkia "kyllä tehdään" ja "ei vie kun päivään". Kuulostaa ainakin lupavalta!
Löytyykö muita kiinnostuneitä paitsi minä?
Siis Marteliuksen "Fujitsubo-tyypinen" Cat-Backi Legulle?

Sopiiko sama järjestelmä Galantiin myöskin, vai onko Gallun lyhyempi?
 
Vs: Cat-Back VR4:een

SpoonCivic sanoi
Lähetin meiliä Marteliukselle tänään ja sain vastauksen että putkia "kyllä tehdään" ja "ei vie kun päivään". Kuulostaa ainakin lupavalta!
Löytyykö muita kiinnostuneitä paitsi minä?
Siis Marteliuksen "Fujitsubo-tyypinen" Cat-Backi Legulle?

Sopiiko sama järjestelmä Galantiin myöskin, vai onko Gallun lyhyempi?

Voisi olla kiinnostusta keväämmällä jossei yllättäviä rahareikiä muita tule. Itselle tulee nyt tuo DP + katin korvausputki. Eli sitten olisi täysin sama setti kun juhanilla nyt alla :)
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

kiinnostusta löytyy, mutta just meni vitosella alkava summan auton korjaukseen, ja pitäisi vanteetkin vaihtaa. pitänee mennä keskustelemaan palkankorotuksesta.
Tai sit pitää alkaa ryöstämään asiakkaita ja myydä niin perkeleesti. provikkapalkan hyvä puoli ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

pieni ajatus mikä tuli mieleen tästä teidän projekista....
jos se etummainen joustokohta otetaan pois
ja tilalle tulee jäykkä putki... eikös lämpölaajeneminen hajota ahtimen tai pakosarja ???
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Mr mmc sanoi
pieni ajatus mikä tuli mieleen tästä teidän projekista....
jos se etummainen joustokohta otetaan pois
ja tilalle tulee jäykkä putki... eikös lämpölaajeneminen hajota ahtimen tai pakosarja ???

Tottakai tästäkin oli puhetta, mutta tuollaisen vakion valupakosarjan lämpölaajeneminen on niin mitätöntä, ettei sillä ole vaikutusta. Tämä siis Marteliukselta kuultuna, joten uskallan luottaa ammattilaisen sanaan... :peukku
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Voi olla että Marteliukselta lähdetään kysymään kimppatilausta pakosarjoihin liittyen tulevaisuudessa. :peukku
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Juhani sanoi
Tottakai tästäkin oli puhetta, mutta tuollaisen vakion valupakosarjan lämpölaajeneminen on niin mitätöntä, ettei sillä ole vaikutusta. Tämä siis Marteliukselta kuultuna, joten uskallan luottaa ammattilaisen sanaan... :peukku

ei se pakosarjan vaan sen putken, sehän pitenee ja työntää ahtimia erilleen ???

mut tällänen vain tuli pieneen ahtaaseen mieleen :-X
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Mr mmc sanoi
ei se pakosarjan vaan sen putken, sehän pitenee ja työntää ahtimia erilleen ???

mut tällänen vain tuli pieneen ahtaaseen mieleen :-X
samaa mietin itsekin...kyl se putki vaa aika kuumana siel käy. Pakosarja toki ei järeempänä muuta mittojaan.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Mr mmc sanoi
ei se pakosarjan vaan sen putken, sehän pitenee ja työntää ahtimia erilleen ???

mut tällänen vain tuli pieneen ahtaaseen mieleen :-X

Tämä asia tuli tosiaan itellekin mieleen heti kun olin postannut vastauksen.
Joka tapauksessa siellä pidettiin tuota jousto-osaa tarpeettomana, joten ainakin itse olen varsin luottavainen putken toimintaan. Minkähänlainen mahtaa olla lämpölaajenema pitkittäissuunnassa? Mahtaakohan olla merkittävää? Tuota saa joku materiaalioppia hallitseva laskea, itse en ainakaan jaksa asialla enempiä päätäni vaivata. Ja eiku kovaa ajoa vaan! :driver
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Juhani sanoi
Tämä asia tuli tosiaan itellekin mieleen heti kun olin postannut vastauksen.
Joka tapauksessa siellä pidettiin tuota jousto-osaa tarpeettomana, joten ainakin itse olen varsin luottavainen putken toimintaan. Minkähänlainen mahtaa olla lämpölaajenema pitkittäissuunnassa? Mahtaakohan olla merkittävää? Tuota saa joku materiaalioppia hallitseva laskea, itse en ainakaan jaksa asialla enempiä päätäni vaivata. Ja eiku kovaa ajoa vaan! :driver

Jos oletetaan että laippojen välimatka (pitkittäisuunnassa) on 0,7m niin 300 asteen lämpöero laajentaa sitä pitkittäissuunnassa noin 3,6mm.
Koska putket laipoille on kiinni "toisiinsa" 90 asteen mutkilla putki kyl joustaa sen verran että ei pitäis olla ongelmia
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Oiskohan toi rosterin laajenemisen kaava jotakuinkin tällänen: x*(18*10^(-6)*y)=z
X= kappaleen pituus mm
y=läpötila ˚C
z=lämpölaajenentuma mm

Korjatkaa jos ihan lööperiä laskettelen ::)


Kai se on viellä pakko tunnustaa, vaikka arvattavissa kai olikin, että ei toi omasta muistista tule ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Harri K sanoi
samaa mietin itsekin...kyl se putki vaa aika kuumana siel käy. Pakosarja toki ei järeempänä muuta mittojaan.

Ihan sama lämpölaajenemisen kannalta kuinka "järeää" jokin kappale on, umpinainen tanko pitenee tasan saman verran lämpöastetta kohden kuin putki. Lämpötila ei tietysti nouse katukäytössä yhtä korkeaksi koska materiaalia on huomattavasti enemmän. Pakosarja taitaa olla muutenkin vakiona sen verran lyhyt että vaikuttaa vähäisesti ja lämpölaajenemiskerroin liene pienempi kuin rosterilla.
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Itsellä on ollut "kova" rst-DP viime alkuvuodesta loppukesään ja ei ainakaan itsellä ilmennyt mitään ongelmia siihen liittyen. Aivan jumalattoman kuumana tuon putken ainakin todettiin käyvän ihan loppupäästäänkin...
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Kyselin loppuviikosta etenemistä ja olivat vasta saaneet materiaalit.
Luulisin että valmistuu alkuviikosta...
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

No niin, tällainen maili oli tullut eilen Markukselta:

"Moro

Ekat downpipet lähti eilen, suurin osa lopuista lähtee tänään. Muutaman
kanssa on sovittu erikoisjärjestelyistä toimitusten suhteen.

Välitätkö mitsuforumille tiedon tästä, ja mainitse myös että tiivisteet ja
rahdit tulevat nyt kaikille ilmaiseksi oli katinkorvausta tai ei, kun
pääsi vähän toimitus viivästymään aiotusta (syy ei ollut meidän päässä,
mutta tietysti vastaamme asiakkaille mitä on luvattu). Toivottavasti
päästään tekemään Mitsu-harrastajien kanssa vastakin yhteistyötä, ainakin
meidän puolelta tämä oli mieluisa projekti.

Lämpölaajenemisia siellä joku laskeskeli, knoppitietona tässä etuhaaroissa
käytetty AISI 409 lämpölaajenee noin 50% verrattuna austeniittiseen
rosteriin eli huolta ei jännitysrasituksen takia ole. Myös murtumaherkkyys
on 409-laadulla huomattavasti vähäisempää.

T. Markus"
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Itselle saapui eilen tuo putki ja muut kilkkeet =) Jos sitä sovittais sen paikallen tässä viikonloppuna :)
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Nyt on putki noudettu ja työkaverit vähän ihmettelivät kun töihin raahasin. noh, tämähän oli veikon KONE.
eikun asentamaan ja auto leimalle kun vanhan reikäjuuston kanssa päästöt oli mitä oli
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Putki tuli vaan eipä taida 3" tiivisteitä tarvita ton kanssa, jos oikein mittailin. Muuten putki näyttää hyvältä nopeasti katsottuna, muuta olisi ollut kiva saada 3" putki kun sitä odotteli eikä 2,75".
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Putki tuli matkahuoltoon ja kävin noutamassa. Hyvältähän tuo näyttää joten keväämmällä pääsee sovittelemaan. Tällähetkellä putki makaa olohuoneessa aitiopaikalla. Muijja tulee kohta töistä niin on varmasti mieluisa yllätys :D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

VR. Sykerö sanoi
olisi ollut kiva saada 3" putki kun sitä odotteli eikä 2,75".

Sama kun tilaisit 18" vanteet ja toimittaisivat 17", mitään ilmoittamatta. Aika reilua meininkiä.. ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

nimellisarvoja, eihän se 4gb muistitikkukaan ole kuin 3.xx gigaa oikeasti ;D
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Yleensä hankala on mun töissä sovittaa yhtee 2.75" putkee ja 3"sta...varsinkaa asiakas ei sitä kyl iha ymmärtäis.
outoa...
 
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een

Tällainen vastaus tuli Markukselta kun asiaa kysyin

"Kyllä putkikoko on 3" eli 76mm. 2,75" on sellainen hajakoko mihin ei
meillä putkitarvikkeita olekaan. Onkohan kaveri mitannut jotain
sisähalkaisijoita, putkissahan nimelliskoot ilmoitetaan päällimittana aina.

T. Markus"
 
Takaisin
Ylös Bottom