VR. Sykerö
New Member
- Sijainti
- Espoo
Vs: Downpipe/etuputki VR4:een
Onks tullu lisää maksaneita vai tähänkö se nyt tyssäs?
Onks tullu lisää maksaneita vai tähänkö se nyt tyssäs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Juhani sanoiEilen kun katsoin niin oli edelleen 7+ minä. Pari vielä mukaan, niin saadaan edullisesti!!
TemeXi sanoiJuhani, onko mun rahat/maili tullu perille? Meillä oli operaattorilla vähän ongelmia postipalvelimien kanssa, hotmailit, gmailit yms ei toiminu muutamaan päivään. (oon ite duunissa sielä :seina)
VR. Sykerö sanoiLaita Juhani tonne ekaan viestiin kans tieto pidennetystä tilausajasta.
VR. Sykerö sanoiHuomenta,
rupesin tässä pähkäilemään, et mistäs me saadaan tiivisteet uuteen downpippiin? Meneekö mitsun omat tiivisteet, vai ruvetaanko ettimään mikä olis sopiva. Mulla on sellanen käsitys, et mitsulta ei saa mitään 3" tiivistettä.
mystinengalant sanoiSe oli jonkun nissanin tiiviste ja jonkun mazdan joka kävi. Nimimerkki miikka mulle joskus näin vihjasi ja kyllähän noi sopii. Pitääpä tutkailla asiaa, nuo tiivisteet löytyy varmaan teikäläisen työpaikaltakin. ;D
VR. Sykerö sanoiH
Nopeesti kävin kurkkaa yks päivä ja mitään 3" tiivistettä en löytäny. Nissaneissa on kaikissa katti 3" mut meidän tiivisteet ei kyl ollu 3" vaan 62mm. Muistaakseni autokeskuksen tarvike tiiviste ei myöskää ollu 3" alkuperänen tais olla. Tämä siis gti almeran tiivisteistä.
miikka sanoiNissanin (olikos se nyt joku P12 kat.?) tiiviste on siis ulkomitoiltaan lähes tarkalleen sama, mutta reikää joutuu suurentamaan kolmetuumaiseksi vaikka vingulla kun halkaisija oli tosiaan pienempi. Putken alkupäihin kävi heittämällä joku tarviketiiviste minkä mallin annoinkin mystinengalantille. Oliko se nyt sitten tuo Mazda. Löytyi tarvikkeena muistaakseni tulirenkaalla varustettunakin jotain 2-3 e kpl.
miikka sanoiNissanin (olikos se nyt joku P12 kat.?) tiiviste on siis ulkomitoiltaan lähes tarkalleen sama, mutta reikää joutuu suurentamaan kolmetuumaiseksi vaikka vingulla kun halkaisija oli tosiaan pienempi. Putken alkupäihin kävi heittämällä joku tarviketiiviste minkä mallin annoinkin mystinengalantille. Oliko se nyt sitten tuo Mazda. Löytyi tarvikkeena muistaakseni tulirenkaalla varustettunakin jotain 2-3 e kpl.
ST sanoiEsim Walkerin tekemä tiiviste 851-80044 on ilman liekkirengasta,kun taas bosalin tekemä liekkirenkaalla.
Hyvin yleinen 90-> Nissaneiden "kateissa" ainakin,aivan sama onko 1,0 Micra vai 3,0 Maxima,sama tiippari..
Juhani sanoiFujitsubon Legalis- tyyppistä cat back- putkistoa kysyttiin paristakin suunnasta tämän tilauksen yhteydessä. Karkean, suuntaa antavan, arvion mukaan hintaa tulisi noin 700€. Jos näille on enempikin kysyntää, niin siinäkin voisi olla kimppatilauksen paikka jos joku haluaa sellaisen järjestää...
SpoonCivic sanoiLähetin meiliä Marteliukselle tänään ja sain vastauksen että putkia "kyllä tehdään" ja "ei vie kun päivään". Kuulostaa ainakin lupavalta!
Löytyykö muita kiinnostuneitä paitsi minä?
Siis Marteliuksen "Fujitsubo-tyypinen" Cat-Backi Legulle?
Sopiiko sama järjestelmä Galantiin myöskin, vai onko Gallun lyhyempi?
Mr mmc sanoipieni ajatus mikä tuli mieleen tästä teidän projekista....
jos se etummainen joustokohta otetaan pois
ja tilalle tulee jäykkä putki... eikös lämpölaajeneminen hajota ahtimen tai pakosarja ???
Juhani sanoiTottakai tästäkin oli puhetta, mutta tuollaisen vakion valupakosarjan lämpölaajeneminen on niin mitätöntä, ettei sillä ole vaikutusta. Tämä siis Marteliukselta kuultuna, joten uskallan luottaa ammattilaisen sanaan... eukku
samaa mietin itsekin...kyl se putki vaa aika kuumana siel käy. Pakosarja toki ei järeempänä muuta mittojaan.Mr mmc sanoiei se pakosarjan vaan sen putken, sehän pitenee ja työntää ahtimia erilleen ???
mut tällänen vain tuli pieneen ahtaaseen mieleen :-X
Mr mmc sanoiei se pakosarjan vaan sen putken, sehän pitenee ja työntää ahtimia erilleen ???
mut tällänen vain tuli pieneen ahtaaseen mieleen :-X
Juhani sanoiTämä asia tuli tosiaan itellekin mieleen heti kun olin postannut vastauksen.
Joka tapauksessa siellä pidettiin tuota jousto-osaa tarpeettomana, joten ainakin itse olen varsin luottavainen putken toimintaan. Minkähänlainen mahtaa olla lämpölaajenema pitkittäissuunnassa? Mahtaakohan olla merkittävää? Tuota saa joku materiaalioppia hallitseva laskea, itse en ainakaan jaksa asialla enempiä päätäni vaivata. Ja eiku kovaa ajoa vaan! :driver
Harri K sanoisamaa mietin itsekin...kyl se putki vaa aika kuumana siel käy. Pakosarja toki ei järeempänä muuta mittojaan.
Tarvis kyllämystinengalant sanoiEi muuta kun putket kiinni ja jos joku tarvii softaa niin sen tiedätte mistä saa ;D
VR. Sykerö sanoiolisi ollut kiva saada 3" putki kun sitä odotteli eikä 2,75".