Dynamic-4 voimansiirto

T

turbo-boost

Guest
Onko Dynamicissä ja VR-4:losessa sama voimansiirto.

Kestääkö viritetyn turbo koneen takana katu autossa asfaltilla?

Paljonko tollaset painaa?
 
Ei ole.

Laatikko on eri. Perissä yms on eri välitykset.

Kesto varmaan riippuu tehoista ja käyttötavasta. Paljonko on kyseessä ? 200, 400, 600 ?
 
Tepi sanoi
Ei ole.

Laatikko on eri. Perissä yms on eri välitykset.

Kesto varmaan riippuu tehoista ja käyttötavasta. Paljonko on kyseessä ? 200, 400, 600 ?

Eihän sillä paikaltaan varmaan kestä lähteä kovaa,mutta jos mutkatiellä kestäis kaasulla luistattaa? Täysillä paineilla 500-600hv :nykii,mutta järkeä tietysti saa käyttää käytön suhteen.

Onko sen 11.7 kulkeneen Galantin tekijä täällä jäsenenä?
Tietääkö kukaan sen voimansiirrosta?
 
Taitaa sen kaaran voimansiirto olla sekotelma vr4-evo3-gti osista, joten ei pysty sanoa siitä mitään. Kyllähän sen luulis kestävän jos se on mennyt sen 11.7 ajankin ;D . Entinen omistaja voi kertoa lisää jos tahtoopi. :driver
 
Tepi sanoi
Taitaa sen kaaran voimansiirto olla sekotelma vr4-evo3-gti osista, joten ei pysty sanoa siitä mitään. Kyllähän sen luulis kestävän jos se on mennyt sen 11.7 ajankin  ;D . Entinen omistaja voi kertoa lisää jos tahtoopi.  :driver
Mitä eroa VR-4 ja Evo 3 voiman siirrossa käytännössä on?
Niinpä.Jos nelikko menee tollasia aikoja,niin tehot alkaa viitosella. Jos kestää yhenkin täyden lähdön ottaa tollasella koneella,niin kyllä pitäs kestää suht ongelmitta liikkeellä.Mut Dynamicin voimansiirrosta on rojut pitkin tietä vai?
Onko eri henkilö tehnyt tuon ja eri henkilö ajanu tuon ajan?
 
gti vs vr4 / evo1-3 erot:

- Lootat ovat periaatteessa samanlaiset mutta keskitasauspyörästölle otetaan teho eri paikasta. vr4:sessa otetaan kolmosen hammaspyörältä... gti:ssä taasen neloselta. Voima jatkaa keskitasauspyörästöltä sitten eteenpäin etuperällä ja akseliapitkin kulmavaihteelle, josta sitten taakse takaperälle . Visko tasaa keskitasauspyörästön pyörintänopeuksia.

- Nyt kun tämä teho on välitetty eri pyörältä niin gti:ssä on perien välitykset luokkaa 2.8 tms ja vr4:ssa 3.5 - 3.9 riippuen mallista.
- Kulmavaihteen välityskin taitaa olla eri ?

- Laakeroinnissa on hieman eroa, gti:ssä käytetty urakuulalaakereita ja vr4:ssa kartiorullia.

- Viskon paksuus on pienempi gti:ssä

- VR4 ja e1-3 laatikot eroavat sitten isommilla syncronirenkailla, tuplasyncroilla, yms laatikkomalleja on kymmeniä joissa aina pikkuisen eroa.

http://www.full-boost.net/vr4/temp/double_synchros.jpg
http://www.full-boost.net/vr4/temp/double_synchro_set.jpg

- Vaihteensiirtimet taitaa GTI:ssä olla alumiiniset. VR4/E3 lootissa alumiinisia ja rautasia, edelleen riippuen malleista.

http://www.full-boost.net/vr4/temp/forks.jpg

- perissä on eroa sitten vetareissa. Ne erottaa vetareiden kiinnityspulttien lukumäärällä. GTI:ssä on kolme pulttisia ja vr4:ssa on kolmea ja neljää riippuen mallista. Jos vetarit ovat eri niin samalla on vaihdettava perän keskitasauspyörästön kun booritukset on erikokoisia.

http://www.full-boost.net/vr4/temp/4bolt_vs_3bolt.jpg



Nyt kun näitä osia voidaan vaihdella tietyin ehdoin niin voidaan tehdä näitä varttimaililaatikoita joilla pääsee ykkösellä 80km/h yms.... Mutta pidetään se tuotesalaisuutena ellei omistaja/tekiä halua itse kertoa ;D


Jos nyt mietitään että 1500kg painavaa autoa revitetään slicksien kanssa ykkösvaihteella melkein 100km/h niin kyllähän sen laatikon on kestettävö. Ainaskin sen kerran ;)
 
vai että varttimaililaatikoita....eiköhän toi ole ennemminkin nopeusajo laatikko...vai onkos sulla tepi kokemusta kyseisestä modauksesta?...mulla nimittäin on ihan käytännössäkin...eli toi 3.95 kokonaisvälitys ei todellakaan ole hyvä vartille...miksikö? siksi että kierrokset joutuu pitään lähdössä 7 tonnissa ja sit renkaat savuaa sen 40metriä ja kakkosella lipsauttaan ja taas sutii, lisäksi 3 vetoa pysty ottaan ja sit kytkinlevy paskana..mut nopeusajoon kyllä 1500m, 260km/h takana hitsilukko, 200km/h:n jälkeen alkaa jo toi galantin kori laittaa aika lailla vastaan ja toi nopeus siis 4 vaihteella..2 kertaa vetasin pudasjärven testipäivillä slikseillä 60 jalkaa 1.8 ja toisella vedolla kokeilin lämmittää renkaita siis burnouttia niin siihen burnis alueelle se leves siis loota...katurenkailla tuli parempi 60 jalkainen 1.7, toi mitsun vakiolaatikko on muuten hyvä mut sitä täytyy käsitellä kuin kipeetä pillua, mut kun vartilla pitäis vaihteet saada nopeesti päälle niin ei mee,ei noista slikseistä ainaskaan ilman lämmitystä ollu apua suti ihan samanlailla kuin katurenkailla ku ei ollu liimaa, mut olivat matalemmat niin aika oli 0,1 sek parempi ku katurenkailla...

ite oon koneen tehny ja ajat ajanu...
ajathan on ajettu dynamicin vakio eculla johon olen ite lastut vääntäny siis ihan karkeet säädöt, ei nakutusta ja seokset silleen et pysy seossuhdemittari vihreellä...ei siis ollu penkissä säädetty..


esimerkkinä penkissä käytön hyötynä annan esimerkin...

tein evo kolmoseen moottorin, lisäksi muutin hestecin lukemaan map anturia ilmamäärämittarin sijasta säädin seokset samalla lailla kun galantissa seossuhdemittarin mukaan...antoi 267/410nm penkissä, säädön jälkeen 315/540nm"A:n kurkulla. et kyllähän tosta munkin moottorista varmaan ois penkissä paremman saanu...tarkotus kyllä oli mut ei ehtiny käyttää, mut kait sen kerkiää onhan se mulla tossa tallin nurkassa oottelemassa jotain rovia mihin sen heittäis kiinni...
 
mr ahtopaine sanoi
vai että varttimaililaatikoita....eiköhän toi ole ennemminkin nopeusajo laatikko...vai onkos sulla tepi kokemusta kyseisestä modauksesta

Ei ole kokemusta, siksi sanoinkin että saa omistaja ja modaaja saa kertoa lisää. Ihan sama onko se nyt varttimaili/nopeusajo loota, kunhan vaan kerroin täältä foorumilta luetuttuja juttuja uudestaan  että kyseisen auton voimansiirto ei ole vakio gti eikä mikään normi "laatikko" :driver
 
Onko antaa suoraa linkkiä tohon aikasempaan keskusteluun,ettei tarvi samoja asioita toistaa?
 
joo ei muuta ku etsimään, netistähän löytyy vaikka ja mitä... ;D...kaikki tarvittava tieto tollasen 3.95 välityksen tekemiseksi löytyy esmerkiksi google haulla dsm faq voimansiirto valikosta..kyllä sen verran jokainen lontoota osaa..
..eli tota 11.7 aikaa en ajanu tolla pitkällä askilla...ihan vakio dynyn lootalla ajoin..mielestäni toi galant vr4:sen loota on vartilla parhain..tai oisko sittenkin evon ykkösellä vr4:sen loota ;), no kesällähän se nähdään ku tepi käy kellottaan... ::)..
 
mr ahtopaine sanoi
..eli tota 11.7 aikaa en ajanu tolla pitkällä askilla...ihan vakio dynyn lootalla ajoin..

Hienoa korjataas muistiinpanoihin tuo :D

Joo vartilla nähdään :driver :driver
 
Vähä ot.
mr ahtopaine:eek:nko gallu vaihtanut omistajaa? Kenelläs nykyään vai onko jo tässä keskustelussa mukana :D?

Tohon vartilla ajamiseen edm. laatikolla voin kanssa sanoa, ettei varmaan epävarmempaa oo ;D. Joka kerta vaihtaessa saa "skarpata" ihan oikeesti, et menee vaihtee pesään eikä vaihtoa voi tehdä kauheen nopeesti kun ei synkat kerkee mukaan. Ja tää koskee ihan ehjää lodjuakin(uudet synkat,lakrut, päittäisvälykset kohillaan ja kepin päässä puslat kunnossa). Huonosta vaihdosta ei "omega" tykkää ;D.
Noh, eihän toi alunperin niin "vartti" laatikoks oo suunniteltukaan jos nyt ralliinkaan ;D mut siellä nyt pelaa jotenkuten.

Itellä on kans toi vr4-looda(3.9) vällärillä ja viivalta lähtiessä on aikas nokonnuuka siitä rundista. Noilla mun renkailla(215/50x16) lähtökierrokset pitää olla 5500-6000 ja sit ensin löysät pois ja sit astutaan kokonaan kygältä sivuun niin lähtee parhaiten, putoo just soopivasti n.4000:een rundit ja ollaan ton motin parhaalla "torkki"alueella mut jos lähtee alle 5000:n rundeilla niin lähtö menee täysin "haukotteluksi".

Tää nyt on ton mun tötterön paras lähtötapa ja niinkun yleisesti tiedetään niin mm. viritysaste, välitys, renkaankorkeus muuttaa heti tilannetta.

Tepi: mielenkiinnolla odottelen enskesää ja "super vr4:sta" ;)
-A
 
joo gallu vaihto omistajaa tossa syksyllä...kasasin siihen toisen koneen...13.2s meni toi mylly g-techillä...
 
Nyt kun on toi VR4 tekniikka kotona ja mottori pitäisi vaihtaa kysymys kuuluunkin kannattaako se VR4 laatikko vaihtaa Dyn4 laatikon tilalle ja mitä tapahtuu jos perän välitystä ei muuta samalla. Taitaa visko sanoa hyvästi vai kuinka??
Kestääkö Dyn4 voimansiirto vakio VR4 tehon?
Mistä mä hommaan lukollisen VR4 sopivan perän??

Oisko mr ahtopaineella mitään neuvoja kun samalta kylältä ilmeisesti kuitenkin ollaan?
 
ei muuta ku laitat vakio dynyn laatikon...uskaltaisin jopa väittää et toi dynyn laatikko kestää paremmin kun toi vr4:sen aski...hyvin noi kummatkin laatikot kestää kunhan muistat ettet ota mitään hirmulähtöjä paikaltaan ennen kuin saat sen sutimaan muullakin alustalla kuin mudalla ;)..kyllähän se visko tykkää kyttyrää jos ei perävälitystä muuta samalla..paljonkos olisit valmis maksaan tollasesta lukkoperästä? vakio dynyn voimansiirto kestää hyvin...
 
Vs: Dynamic-4 voimansiirto

Mistäköhän keksisi luistonrajoittimen galantin omiin kuoriin? niin että voisi käyttää galantin välitystä, ettei tarvitsisi etuperän välitystä alkaa vaihtamaan.... Toinen vaihtoehto olisi toki 15/60/155 renkaat autoon ja sitten liimalukko perään made by kemppi, jolloin ei vetoakselit NIIN paljoa rasittuisi, kuin noilla 18/40/225 renkailla..

Joten apuja?

- Jani

E = Ja olisiko kenelläkään tietoa että miten lautaspyörän "Kehikko" kestää sen, jos tekee siitä hitsilukollisen?
 
Takaisin
Ylös Bottom