E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

G

Gallu82

Guest
Eli tarkotus ois hitsata tuommoseen autoon lukkoperä. Onko siihen mitään estettä esim. Särkeekö jakolaatikosta mitään? Ja mikä on tuossa autossa muuten vetosuhde että paljon vetää edestä ja paljon takanta?
 

vph

Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2011
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Keskitasauspyörästön voimanjako on 50/50 ja viskolukko yrittää lisäksi tasata pyörimisnopeuseroja siirtäen momenttia hitaammin pyörivälle akselille. (Jos visko on rikki niin liukkaalla alkaa tarjoamaan perää sivulle kun voima karkaa kevyemmän akselin kautta.)
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

vph sanoi
Keskitasauspyörästön voimanjako on 50/50 ja viskolukko yrittää lisäksi tasata pyörimisnopeuseroja siirtäen momenttia hitaammin pyörivälle akselille. (Jos visko on rikki niin liukkaalla alkaa tarjoamaan perää sivulle kun voima karkaa kevyemmän akselin kautta.)

Jos visko on rikki on auto etuvetoinen.
 

vph

Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2011
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Galantin järjestelmä on erilainen kuin jossain Hondassa. Minulla on varmaan ollut jotain nurinpäin kun Galantti on ilman viskoa vetänyt edelleen neljällä pyörällä niin kauan kun pitoa riitti. Ja peräpää lähti ensin luistamaan.
 

Liitetiedostot

  • awd.jpg
    awd.jpg
    143.3 KB · Lukukerrat 194

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

joo kyllä se mulla ainaki lakkas 4dw dynyssä perä vetämästä ku visko korkkas.
keula kuitenkin veti jonkun verran (vähän niinku kytkin luistaa)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Joo jos visko ei pidä niin taakse ei välity voimaa. Vähän takavetomaisesti 4wd galantti pelaa aina.
Viskon saa kyllä jumiin esim jos autoa hinattu etupää ylhääl ja takapyörät maassa. Visko “ sulaa“kiinni mut yleensä sitten pettää jo muutakin näistä.
Takapäähän on avoin kuten etupääkin eli tavallaan kyse on ristivetoisesta nelikosta e3x galantin osalta vakiona.

Ja kyllä sinne perään voi mielestäni kemppilukon tehdä, eri asia on kannattaako...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Asiaa voi ajatella myös toisinpäin, ite ajelin ihan sujuvasti VR-4:sella pajalle kun kulmavaihteesta lähti boorit mäkeen. Viskossa riitti oikein hyvin kyky lukita tasauspyörästöä niin että voima ei karannut vapaasti pyörivästä takapäästä kokonaan pois.

Toki siinä oli vähän sellasta luistoa jos ahdoille meni, mutta koitin välttää sen rillausta.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

No tässähän tulikin jo selvitystä kiitoksia :peukku
 
Ylös Bottom