E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

G

Gallu82

Guest
Eli tarkotus ois hitsata tuommoseen autoon lukkoperä. Onko siihen mitään estettä esim. Särkeekö jakolaatikosta mitään? Ja mikä on tuossa autossa muuten vetosuhde että paljon vetää edestä ja paljon takanta?
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Keskitasauspyörästön voimanjako on 50/50 ja viskolukko yrittää lisäksi tasata pyörimisnopeuseroja siirtäen momenttia hitaammin pyörivälle akselille. (Jos visko on rikki niin liukkaalla alkaa tarjoamaan perää sivulle kun voima karkaa kevyemmän akselin kautta.)
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

vph sanoi
Keskitasauspyörästön voimanjako on 50/50 ja viskolukko yrittää lisäksi tasata pyörimisnopeuseroja siirtäen momenttia hitaammin pyörivälle akselille. (Jos visko on rikki niin liukkaalla alkaa tarjoamaan perää sivulle kun voima karkaa kevyemmän akselin kautta.)

Jos visko on rikki on auto etuvetoinen.
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Galantin järjestelmä on erilainen kuin jossain Hondassa. Minulla on varmaan ollut jotain nurinpäin kun Galantti on ilman viskoa vetänyt edelleen neljällä pyörällä niin kauan kun pitoa riitti. Ja peräpää lähti ensin luistamaan.
 

Liitetiedostot

  • awd.jpg
    awd.jpg
    143.3 KB · Lukukerrat 195
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

joo kyllä se mulla ainaki lakkas 4dw dynyssä perä vetämästä ku visko korkkas.
keula kuitenkin veti jonkun verran (vähän niinku kytkin luistaa)
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Joo jos visko ei pidä niin taakse ei välity voimaa. Vähän takavetomaisesti 4wd galantti pelaa aina.
Viskon saa kyllä jumiin esim jos autoa hinattu etupää ylhääl ja takapyörät maassa. Visko “ sulaa“kiinni mut yleensä sitten pettää jo muutakin näistä.
Takapäähän on avoin kuten etupääkin eli tavallaan kyse on ristivetoisesta nelikosta e3x galantin osalta vakiona.

Ja kyllä sinne perään voi mielestäni kemppilukon tehdä, eri asia on kannattaako...
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

Asiaa voi ajatella myös toisinpäin, ite ajelin ihan sujuvasti VR-4:sella pajalle kun kulmavaihteesta lähti boorit mäkeen. Viskossa riitti oikein hyvin kyky lukita tasauspyörästöä niin että voima ei karannut vapaasti pyörivästä takapäästä kokonaan pois.

Toki siinä oli vähän sellasta luistoa jos ahdoille meni, mutta koitin välttää sen rillausta.
 
Vs: E3 gti 4 dyn galanttiin perän lukko

No tässähän tulikin jo selvitystä kiitoksia :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom