E33 ei nosta kierroksia laturin kuormittaessa..

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Ilmastoinnin ihanuus sai aikaan sen,ettei tuota jaksa enään,"vika" on korjattava.

Eli,kun laturi kuormittuu,niin ei TK-mosa tee mitään,tai ei ainakaan tarpeeksi.

Ryyppy toimii,ja kun kompura menee päälle,niin nostaa kierroksia.

Kun ilmastoinnin flekti menee päälle,ei nosta kierroksia,vaan laskee ~200rpm.
Sama efekti jos esim sulkee ikkunan,ja pitää sen "sekunnin" nappia pohjassa vaikka onkin jo kiinni.
Tippuu kierrokset.

Sitten jos flekti itsessään lähtee päälle,niin tuurilla aina joskus nostaa kierroksia,mutta tämänkin se tekee hyvin "myöhässä".

Kylmänä (kone) moista ei tapahdu.

Viime syssynä vaihdettu laturi (tehokkaampi,90A),ja samalla 25 neliöinen latauspiuha (vanha olikin jo parhaat päivänsä nähnyt),sekä myöskin akunkegät.
Akkuna Varta 60Ah,joka ok kunnossa.
Lataa myös ok.

Eli vika viittaisi TK-mosaan,tai sen ohjaukseen.
Ecusta on konkat vaihdettu,ja muuten tosiaan toimii ok.
Ja ei kai tuo TK-mosakaan kuollut voi olla,koska kuitenkin tietyistä asioista herää henkiin..

Villejä veikkauksia,hakuammuntaa,mitä tahansa.?

ERIT:Niin se vain aika "kultaa" muistot..
Enpäs ollutkaan TÄHÄN vielä vaihtanut laturin piuhaa,pitääpä se ensi töikseen vaihtaa..
Tosiaan,silloin kun flekti pörähtää käyntiin,niin hetkellisesti tippuu jännite ~13,5V,mutta nousee muutaman sekunnin päästä.
 
Vs: E33 ei nosta kierroksia laturin kuormittaessa..

ST sanoi
Villejä veikkauksia,hakuammuntaa,mitä tahansa.?

Maadoitukset? Laturista, koneesta, akusta....
 
Vs: E33 ei nosta kierroksia laturin kuormittaessa..

Pah.
Ja vielä kerran pah.

Piti tänään lähteä vaihtamaan tuo +piuha,mutta tarkemmin kun katsoin niin olenkin sen jo SITTENKIN vaihtanut.
Mutta vain ~10neliöiseen,alkuperäinen siis ~8neliöinen.

Tänään "kiusasin" laturia,flekti kun hörähti päälle niin takalasinlämppäri päälle yms,ja rupesihan se jännite laskemaan (alin piikki 12,8V).

Pitää vaihtaa kuitenkin tuo laturin piuha 25neliöiseksi,niin ei ainakaan siitä jää kiinni.
Sitten pääseekin ihmetteleen laturia..

pexi:
Maadoitukset ok

ERIT:Nyt tein hieman pidempää testiä,kone oli lähes lämmin->Valot päälle (pitkät+lyhyet),etu&takasumarit,perslämppärit,taka&peilienlämppärit,lämppärin puhallin täysille,mankka päälle yms.
~5min päästä tippui latausjännite 12,5V,mutta samantien hyppäsi 14,0V kun vähänkin nosti kierroksia.
TK-mottikin toimi kuten pitääkin.

Niin,ja aina "normaalisti" kun tulee sähkökuormitusta,niin TK-kierrokset alenevat niin huomattavasti että kone alkaa täriseen,ja tämä vasta vain kunnolla "lämmettyään".
Ja silloin yleensä on TK-jännite 13,8-13,9,kun ajossa taasen 14,0-14,1.
 
Vs: E33 ei nosta kierroksia laturin kuormittaessa..

lancer ruisku ja joka ainoossa tyhjäkäynti jännite 13.8-9 eli sama kun sulla ja lisää kierroksia niin sinne 14.2-3 paukahtaa.(ilmeisesti ruisku ja muu tyhjäkäynnillä vaan syö sitä hieman,ja laturi pikku kieroksilla ei anna enempää)ja tuo missä ilmastointi niin enempi ainakin tiputtaa hetkellisesti kieroksia kuin tavis esim flektin kytkeydyttä.eli minusta tuossa nyt ei mitään ihmettä ole??? koska varmaan ilmastoinnin kompura pistää työssään enempi vastaan kun syylärin flekti.
ja tossa missä ilmastointi niin koneen ja akun -navan välissä 25 neliöinen lisä maa kaapeli ;D(kun yritin hetkellistä puutumista ajossa etsiä,tosin kaapeli ei auttanut)
 
Takaisin
Ylös Bottom