E33, Galant, Mahtuuko oven läpivienneissä kulkee ylimääräisiä johtoja?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli kaijutin johdot pitäisi oviin viedä. Mahtuuko kulkemaan mitenkään orkkisläpiviennissä.. Vänkärin puolella varmaan ehkä, mutta kuskin puolella varmaan tekee jo tiukkaa?, mitenkäs moinen kannattaisi toteuttaa jos ei mahdu(?), porailla uudet reijät läpivienteineen?, miten on kansalaiset tehneet?

Tai onko normi galantissa oven johtosarjassa jo valmiina äänille piuhat, vaikkei kajareita kai suomimalleissa ole ikinä ollutkaan.. (Ja kannattaako näitä käyttää jos on)
 
Vs: E33, Galant, Mahtuuko oven läpivienneissä kulkee ylimääräisiä johtoja?

Kyllä siellä mahtuu menemään johtoja vaikka kuinka monta mutta sinne suojakumiin pujottaminen on oma taiteenlajinsa jotta saa vaijerin menemään sinne, muihin menee hiukan helpommin mutta kuskin oven kohdalla on aika tiukat paikat, valmistaudu henkisesti useempi tunti, hae muutama kori asennusolutta ja muutama kartonki tupakkaa vierelle nii kyllä se siitä.. :peukku

Ite pujotin ne johdot vanhaa mittarinvaijeria apuna käyttäen ku se oli sopivan jäykkää siihen..
 
Vs: E33, Galant, Mahtuuko oven läpivienneissä kulkee ylimääräisiä johtoja?

Kyllä mahtuu vähän paksummatkin kaiutinkaapelit alkuperäsistä läpivienneistä.
Jekkulankaa käytin itse apuvälineenä.
 
Vs: E33, Galant, Mahtuuko oven läpivienneissä kulkee ylimääräisiä johtoja?

HuBu sanoi
Kyllä mahtuu vähän paksummatkin kaiutinkaapelit alkuperäsistä läpivienneistä.
Jekkulankaa käytin itse apuvälineenä.

mitenkös tuo toimii parhaiten, ie jekkulankaa kierretään/liimataan vedettävän johdon ympärille ja sit vedetään, vai joku solmu johdon päähän?
 
Vs: E33, Galant, Mahtuuko oven läpivienneissä kulkee ylimääräisiä johtoja?

J. Puhakka sanoi
mitenkös tuo toimii parhaiten, ie jekkulankaa kierretään/liimataan vedettävän johdon ympärille ja sit vedetään, vai joku solmu johdon päähän?
Ensin pujotat jekkulankan läpiviennistä, ota suosiolla tarpeeksi pitkä. Läpivienninkumin irroittaminen/raottaminen korin ja oven päästä auttaa pujottamisessa.
Jekkulankaan kaiutinkaapeli kiinni, itse kiersin lankan johdonympärille tiiviisti, hitaasti ja rauhallisesti johtoa ujuttamaan läpiviennin kautta oven puolelle.
Itse laitoin sen verran paksua kaapelia, että pujotin + ja - erikseen, en yhtenä pötkönä.
Näin saa ainakin siistin näköiset asennukset.
 
Takaisin
Ylös Bottom