outonaapuri
Active Member
- Liittynyt
- 13 Kesäkuu 2011
Noniin, tästä laitteesta olen täysin muualla pitänyt joskus kirjaa, lähinnä koska tämän ropaaminen on ollut mallia "eurolla onneen ja ranettamalla maaliin" eli tekijän osaamistaso on mallia "voi nyt vittu" ja budjetti = ei oleee.
Eli olen tuuminut jotta kun täällä porukka tekee jotain järkevääkin niin ei kehtoo omia räpellyksiä sekaan tuottaa. Toisaalta, ei täällä liikaa enää näitäkään ropata niin kai sitä uskaltaa omat klassikon raiskaukset tuoda näkyville.
Eli tuli joskus ~10v sitten otettua ensimmäinen galantti tontille vaihdossa ford consuliin joltain 17-v lippispäältä. (Terveisiä vain jos satut lukemaan). E39 gti gallu. Pari vuotta myöhemmin eräs audiharrastaja (itsellä oli myös audeja siihen aikaan ja nykyäänkin on kaikenlaista romua pihamailla, en ole "merkkiuskollinen" vaan mielenkiintoinen laite on mielenkiintoinen laite riippumatta merkistä keulalla) teki jääradan vähän matkan päähän ja tarjosi sitä muillekkin ajettavaksi. No, galanttihan sopi siihen hommaan kuin nyrkki.. johonkin.
Noh, hommahan eskaloitui ja kohta oli takapihalla naapureiden ilona parhaimmillaan viisi galanttia. Yksi turbon kera.
Kaikkea välistä en jaksa alkaa kertaamaan, mutta lyhyesti: Tuli muutettua, galantit myyntiin tai osiksi ja mukaan. Nykyisellä tontilla tulee itse tehtyä jäärataa järvelle ja siellä on galanttia kiusattu. Aikaisempina vuosina "parhaaseen" (eli siihen joka ei ihan murentunut käsiin, tai murentui mutta "hitsasin" sitä kasaan, en osaa hitsata) tehty perus tyhjennys sisustasta, taivuteltu kaaret, hitsitty vähän kasaan, nelipistevöitä, joka talven jälkeen uusi vaparikone (aina öljyt ja vedet sekaisin tai kiertokanki poks jne jne). Tilanne tällä hetkellä on se, että pitäis nostaa vapari teknik pois ja työntää tuo joskus 7v sitten ajossakin ollut turboteknik sisään. Tosin moottorinohjaukseksi aattelin työntää evo4 purkin, ihan vain koska sellainen hyllystä löytyy ja mitään ette voi.
Alla kuvia vuosien varrelta ja toivottavasti tulevista päivityksistä tulee fiksumpia.
Eli olen tuuminut jotta kun täällä porukka tekee jotain järkevääkin niin ei kehtoo omia räpellyksiä sekaan tuottaa. Toisaalta, ei täällä liikaa enää näitäkään ropata niin kai sitä uskaltaa omat klassikon raiskaukset tuoda näkyville.
Eli tuli joskus ~10v sitten otettua ensimmäinen galantti tontille vaihdossa ford consuliin joltain 17-v lippispäältä. (Terveisiä vain jos satut lukemaan). E39 gti gallu. Pari vuotta myöhemmin eräs audiharrastaja (itsellä oli myös audeja siihen aikaan ja nykyäänkin on kaikenlaista romua pihamailla, en ole "merkkiuskollinen" vaan mielenkiintoinen laite on mielenkiintoinen laite riippumatta merkistä keulalla) teki jääradan vähän matkan päähän ja tarjosi sitä muillekkin ajettavaksi. No, galanttihan sopi siihen hommaan kuin nyrkki.. johonkin.
Noh, hommahan eskaloitui ja kohta oli takapihalla naapureiden ilona parhaimmillaan viisi galanttia. Yksi turbon kera.
Kaikkea välistä en jaksa alkaa kertaamaan, mutta lyhyesti: Tuli muutettua, galantit myyntiin tai osiksi ja mukaan. Nykyisellä tontilla tulee itse tehtyä jäärataa järvelle ja siellä on galanttia kiusattu. Aikaisempina vuosina "parhaaseen" (eli siihen joka ei ihan murentunut käsiin, tai murentui mutta "hitsasin" sitä kasaan, en osaa hitsata) tehty perus tyhjennys sisustasta, taivuteltu kaaret, hitsitty vähän kasaan, nelipistevöitä, joka talven jälkeen uusi vaparikone (aina öljyt ja vedet sekaisin tai kiertokanki poks jne jne). Tilanne tällä hetkellä on se, että pitäis nostaa vapari teknik pois ja työntää tuo joskus 7v sitten ajossakin ollut turboteknik sisään. Tosin moottorinohjaukseksi aattelin työntää evo4 purkin, ihan vain koska sellainen hyllystä löytyy ja mitään ette voi.
Alla kuvia vuosien varrelta ja toivottavasti tulevista päivityksistä tulee fiksumpia.