Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

jontsa1960

TURBO NELIVETO
Liittynyt
14 Tammikuu 2017
Vaihdossa tuli itelle. Kiinnostas tietää tuosta tekniikasta onko sama kuin evo lancerissa., ja missä vuosimallissa. Miten osien sopivuus
Auto myynnissä tietäs kertoa mahdolliselle seuraavalle omistajalle :driver
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Paljon on ollut tästäkin keskustelua foorumilla vuosien saatossa, mutta toimikoon tää ny tietopakettina muillekkin ihmettelijöille.

Tekniikaltaan lähimpänä Galant VR-4:sta (88-92) Evoissa 1-3 kyllä samansuuntainen voimansiirto, ja osat "saman näköisiä" vaikka eroja on jo enemmän. Sama pätee myös Galant Dynamic-4:seen.

Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta 1G GSX:ssä on sama "kestävä" voimansiirto kun VR-4:sessa. Samoin moottori on 6 pulttinen. Evoissa ja 2G Eclipsessä 7 bolt.
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Juu ei ole, 2g:tä vielä vähemmin GSX:nä.

Alustankin osat taisi olla 1g:ssä aikalailla samanlaisia Galantin kanssa.

Offtopicia senverran että toivottavasti auto päätyy hyvään kotiin, kelpaisi itsellenikin jos tollasen ostamiseen olis joku järkisyy, tai edes ylimäärästä rahaa. :D Nuo on kuitenkin harvinaisuutensa vuoksi kohtuu hintavia. Nelikkoturbot siis.
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Slider sanoi
Paljon on ollut tästäkin keskustelua foorumilla vuosien saatossa, mutta toimikoon tää ny tietopakettina muillekkin ihmettelijöille.

Tekniikaltaan lähimpänä Galant VR-4:sta (88-92) Evoissa 1-3 kyllä samansuuntainen voimansiirto, ja osat "saman näköisiä" vaikka eroja on jo enemmän. Sama pätee myös Galant Dynamic-4:seen.

Korjatkoon joku jos olen väärässä mutta 1G GSX:ssä on sama "kestävä" voimansiirto kun VR-4:sessa. Samoin moottori on 6 pulttinen. Evoissa ja 2G Eclipsessä 7 bolt.

Olikohan joskus vuonna '92 kun tuli muutos tähän, eli '92 alkupuolella VALMISTETUT (huom! käyttöönottopäivä ei kerro tästä mitään! paitsi tietysti sen että valmistuspäivä ei voi olla myöhäisempi kuin käyttöönottopäivä ;D) ovat 6bolt ja sitä uudemmat 7bolt.
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Aiheellinen täsmennys, ja opin minäkin uutta kun olen luullut että kaikki 1g:t on 6bolt :)
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Slider sanoi
Aiheellinen täsmennys, ja opin minäkin uutta kun olen luullut että kaikki 1g:t on 6bolt :)
Ja mikäli joku on kätensä upottanut autoon niin sieltä voi löytyä mitä vain... ::)
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Toinen ihan hyvä huomio. :D noita 7 pulttisia saa kohtuu halvalla ebaystäkin :P
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Olikos se nyt niin, että 7-bulttiseen tulee crankwalk, mutta 6-bolt ei?
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Voiha se tulla toki kumpaankin, mutta sanotaanko että kuuspulttiseen se tulee pienemmällä todennäköisyydellä. :P
 
Vs: Eclipce GSX Turbo 4x4 vm.1991

Slider sanoi
Voiha se tulla toki kumpaankin, mutta sanotaanko että kuuspulttiseen se tulee pienemmällä todennäköisyydellä. :P

Diplomaattinen vastaus. ;D

Tällainen kelpaisi itsellekin talvileluksi jos siihen vain saisi koukun. Kun ei saa niin pitää tyytyä dynamicciin. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom