Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tuli taas DSM:ään vaihdettua, harmi kyllä 420a tekniikalla oleva 2g tosin huollettu kyllä, pirun nätti väri on.

Ensinnäkin onko kellään historiastatietoa, nukyinen rekkari BRU-253 ja entine MYT-(??)

Siksi toisekseen, vinkkejä kun tuossa on nuo projektori umpiot, onko kyseessä siis facelift malli vanhemmilla umpioilla? Jenkki puskuri siinä ainakin on keulilla mutta sieltä tämä tullutkin,
ilmeisesti 2010? Siitä ainaki alkaa huoltokirjassa merkinnät tähän päivään. Ja aiheeseen, saako tuota hikoilua umpioiden sisältä miten vähemmäksi?
Ei ole ennen tarttenut päätä pantata tuolla asialla :D Ja jos on vanhemman mallin umpiot kun näyttää ettei sovi niin laitan mieluusti orkkikset noiden tilalle.

Sitten, mietin jos vaihtaisi jossain kohtaa 4g63:n tohon, eikös sen pitäs aika suoriltaa istua ja ecun vaiholla riittää?
En ole aiheeseen vielä tutustunut mutta kysytään nyt veteraaneilta niin ei tule sitä, oisit kysynyt meininkiä :)

Ja viimoiseksi, 2 ja 3 vaihteella n. 50km/h vauhissa tuntuu semmonen jännä tärinä, renkaat ok ja tulee vaan kun painaa hiukan enemmän pinta kaasua, muuten kiihtyy iha pirteästi kun polkasee.
Ja kylmällä koneella kytkin ylhäällä kuuluu ikään kuin painelaakerin 'kohinaa' mutta vaimeampana ja kun pistää kytkimen pohjaan, loppuu ja lämpimällä moottorilla ei kuulu mitään ylimääräisiä.

On kyllä mukava auto ajaa ja pitkään tuon korisesta haaveillut, varmaan ensimmäisestä hurjapäästä asti, hieman työtä se vaatii mutta eipä sitä uutta oltukkaan ostamassa :p
En kadu kauppoja, vaikka 40km autoliikkeestä sain ekat sakot ylinopeudesta :D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Eclipse -97 juttui

TuplaNokka sanoi
Sitten, mietin jos vaihtaisi jossain kohtaa 4g63:n tohon, eikös sen pitäs aika suoriltaa istua ja ecun vaiholla riittää?
En ole aiheeseen vielä tutustunut mutta kysytään nyt veteraaneilta niin ei tule sitä, oisit kysynyt meininkiä :)

Moottori on siinä korissa väärinpäin ettei ole ihan bolt on juttu, lisäksi sähköt menee vaihtoon.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Eclipse -97 juttui

Jos kuka tahansa olisi kiinnostunut niin minulta löytyy myytäväksi Eclipsen etupuskuri, valoumpiot ja etusumuvalot ja mieluiten ehkä pakettina... En osaa sanoa mitä versiota ovat mutta tarvittaessa voin järjestää vaikka kuvia... Käsittääkseni jotain euromallia/perusmallia/vanhaa mallia :)
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 juttui

kapsu sanoi
jep, puskurit on lamppujen kohdalta eri malliset, lamput ei sovi ristiin suoraan.
laita vaikka kuvaa umpioista niin ihmetellään :)

xLYuH


Tuossa nyt kuva missä näkyy että ei ikäänkuin iha sopisi, tuentaki aika hehkee.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 juttui

T. Kiili sanoi
Moottori on siinä korissa väärinpäin ettei ole ihan bolt on juttu, lisäksi sähköt menee vaihtoon.

Melkeen jos löytäs purku auton missä motti kii pääsis varmaa helpoimmalla sitten :D
Eli moottorin kannakkeet pitäs vaihtaa, eiks korissa kummiski paikat ja pultattavat oo?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 juttui

samitsu sanoi
Jos kuka tahansa olisi kiinnostunut niin minulta löytyy myytäväksi Eclipsen etupuskuri, valoumpiot ja etusumuvalot ja mieluiten ehkä pakettina... En osaa sanoa mitä versiota ovat mutta tarvittaessa voin järjestää vaikka kuvia... Käsittääkseni jotain euromallia/perusmallia/vanhaa mallia :)

Pistä vaikka yv:llä kuvia ja hintaa!
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Eclipse -97 juttui

TuplaNokka sanoi
Melkeen jos löytäs purku auton missä motti kii pääsis varmaa helpoimmalla sitten :D
Eli moottorin kannakkeet pitäs vaihtaa, eiks korissa kummiski paikat ja pultattavat oo?

Eli rälläköi kori palasiksi. Koska auton kori on suunniteltu sille moottorille niin ei onnistu ihan heittämällä. Vaatii sen verran custom hommia ja korin pilkkomista ettei nyt välttämättä kannata kun kohtuu hintaan saa jo eclipsejä sillä oikeallakin moottorilla.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 juttui

T. Kiili sanoi
Eli rälläköi kori palasiksi. Koska auton kori on suunniteltu sille moottorille niin ei onnistu ihan heittämällä. Vaatii sen verran custom hommia ja korin pilkkomista ettei nyt välttämättä kannata kun kohtuu hintaan saa jo eclipsejä sillä oikeallakin moottorilla.

Tänään kattelinkin tarkemmin kone huonetta ja tein havainnon että eihän sitä juu siihen saisi oikein mienkään järkevästi.
Mutta eiköhän huollettuna tuo Ryslerin konekkin aja asiansa :) Tuleepahan vähän muuhunkin koneeseen välillä tutustuttua, näyttäs osiakin löytyvän iha hyvin ja edullisesti.
Tuota ihmettelein että 1G GS:ssä mulla oli levyt takana mutta tässä on rummut?
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

Jenkki RS mallit on rummuilla, GS ja paremmat levyillä.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

kapsu sanoi
Jenkki RS mallit on rummuilla, GS ja paremmat levyillä.

No mä mietinki mutten kehannu ehottaa jos oon väärässä XD
Eikös tähän saa kumiskin iha vaikka evo 4-6 käymään jarrut suoraan ja GS:n känkkävaijereilla?
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

ei näy se etuvalojen kuva..

samitsu: laita kans osista kuvaa
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

Ihan vakio umpioilta näyttää (2gb eli facelift).
hikoilusta, ota polttimoiden suojakannet pois sisäpuolelta niin tuulettuu eikä huurru (tai sitten tars koittaa tiivistää kunnolla)
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

Hetken kesti mutta tuossa :)
 

Liitetiedostot

  • 007 (Small).jpg
    007 (Small).jpg
    86.2 KB · Lukukerrat 180
  • 008 (Small).jpg
    008 (Small).jpg
    172.6 KB · Lukukerrat 193

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

mitä sä noista umpioista halusitkaa? taian ton jenkkipuskurin viä toistaseks pitää
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Eclipse -97 juttui

TuplaNokka sanoi
Tänään kattelinkin tarkemmin kone huonetta ja tein havainnon että eihän sitä juu siihen saisi oikein mienkään järkevästi.
Mutta eiköhän huollettuna tuo Ryslerin konekkin aja asiansa :) Tuleepahan vähän muuhunkin koneeseen välillä tutustuttua, näyttäs osiakin löytyvän iha hyvin ja edullisesti.
Tuota ihmettelein että 1G GS:ssä mulla oli levyt takana mutta tässä on rummut?

Oma kerettinen mielipide on, että se 420a on parempi tai vähintään yhtä hyvä (ei tasapainoakseleita, kestää kilometrejä, tehot käytännössä samat, osia saa amerikasta pilkkahinnalla). Ei mitään hyötyä suunnitella 4G63-swappeja kun nykyään nuo saa vaikka turbottaa halutessaan (niitä turbokittejäkin löytyy jenkeistä halvalla).
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

Noo onko kellään tietoa tai käsitystä minkä arvoiset tai hintaiset tuollaiset kirkaskuntoiset umpiot ovat joko uutena tai sitten käytettynä kotimaassa tai ulkomailla...? :)
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Eclipse -97 tekniikan vaihtoa ja keulanosien sopivuus

samitsu sanoi
Noo onko kellään tietoa tai käsitystä minkä arvoiset tai hintaiset tuollaiset kirkaskuntoiset umpiot ovat joko uutena tai sitten käytettynä kotimaassa tai ulkomailla...? :)

Tilaan ainaki ite Italiasta projektori umpiot 250e posteineen
Et oisko jotai 80e/kpl tms uus pari orkkiksii?
 
Ylös Bottom