Eclipse Cross Phev harkinnassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JSO
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JSO

Member
Tarkoitus vaihtaa Outlander pois ja harkinnassa on Eclipse Cross Phev. Aika vähän on kirjoituksia ko. autosta. Olisin kiinnostunut, onko mallissa jotain tyyppivikoja tai muuta, joita kannattaisi tarkistaa ostotilanteessa? Obd lukija minulla on, mutta mikähän sovellus toimisi ko. autossa, jolla näkisi tietoja akusta? Kovasti kiinnostaisi kaikki kokemukset ko. autosta.

Minulla on olut Eclipse Cross Phev kolme vuotta, ja olen autoon hyvin tyytyväinen. Ainoa "vika" siinä on ollut ruostuvat pyöränmutterit, mutta nekin vaihdettiin takuuna, ilman mutinoita. En ole kuullut autosta mainittavan mitään tyypillisiä vikoja, mutta tietysti ainakin akun tila kannattaa tarkistaa, ennen ostoa. PHEV Watchdog toimii autossa samoin, kuin Outlanderissakin. Autoni SOC on edelleen 100%, tosin olen ajanut autolla vain 16000km, mutta esim. edellisessä Outlanderissani, vm. 2018 SOC putosi jo ensimmäisenä vuonna yli 10%.

Etsiskellyt lisää tietoa ja löytyy sellaista, ettei lämmitys oikein riittäisi talvella vaan auto kylmä. Onko tällaisesta kokemuksia?

En huomannut isompaa eroa edellisen vm. 2018 Outlander PHEV:n ja nykyisen vm. 2023 Eclipse Cross PHEV:n lämmityksen suhteen. Ehkä Eclipse on hivenen lämpimämpi, koska sen ilmatila on pienempi. Olettaisin autojen tekniikkojen olevan lähes samanlaiset. Asun tosin Läntisellä Uudellamaalla, jossa ei kovin hurjia pakkasia esiinny, ja käytän talvisin auton keulassa viimasuojaa. Kylmimmillään olen ajellut n. -17 asteen pakkasessa.

Takaisin
Ylös Bottom