Eclipsen jakopäänhihna

J

Jortsu

Guest
Ostin viikonloppuna -92 eclipsen ja mietiskelin että paljonkohan näillä mitsuilla on jakopäänhihnan vaihtoväli. Auto on tuotu joskus saksasta joten sen huoltohistoriasta ei ole juuri tietoa. Siksipä ajattelin vaihtaa jakopäänremmin ja kiristimen. Mistä saan selvitettyä koneen tarkan tyypin ja mistä löydän käypäisen remmin? Auto on Mitsu Eclipse 2.0GS 16V
 
45tkm:n välein lienee tuo hihnan vaihto ja 90tkm kohdalla hydraulinen kiristin ja vesipumppukin vaihtoon (+ ne normaalit ohjurit).

Pelkkää hihnaa saanee tarvikkeenakin edullisesti, mutta muut osat eivät ole saatavilla tai maksavat paljon, kuten merkkiosatkin.

Jäsenille on menossa kimppatilaus, josta nuokin osat saisi edukkaasti :peukku Liittymällä säästät useamman vuoden jäsenmaksut kerralla.
 
45tkm lienee varovainen arvio, mutta parempi se on vaihtaa ajoissa kun vasta liian myöhään jolloin hajalla jo. 90tkm on normaali vaihtoväli.

Moottori autossa on 4g63 dohc, täysin sama moottori löytyy 1988-1992 Mitsubishi galant gti mallista. Varaosia löytyy tarvikkeenakin helposti.

Laitoin lisätietoa yksityisviestillä.  :peukku
 
Hihnoja löytyy kyllä tarvikkeena mutta eria asia kannattaako ostaa itse en ainenkaan uskaltanut. Nestekiristintä taas ei taida saada tarvikkeena ollenkaan.
 
ompas tiuha vaihto väli  8)  jos mullos tuollane  auto joutus vaihtaa 2kertaa vuodessa ;D ;D

Nykyäänki suuri kustannus on jo se että kerran kuussa täytyy tehä öljynvaihto :D , mutta jos jakopää 2x vuodessa ni huhhuh..
 
Ai sulla tulee 180tkm vuodessa kilometrejä ? Ainahan voit kevlar hihnan iskeä niin ajaa ainakin tuplat ;D
 
teme sanoi
Ai sulla tulee 180tkm vuodessa kilometrejä ? Ainahan voit kevlar hihnan iskeä niin ajaa ainakin tuplat  ;D


Onkos muuten kellään käytännön kokemuksia ks. hihnasta??
Joskus jostain muistan lukeneeni, et saattas käydä hihnapyörien yms. päälle ja sit nää meitin vaihtelevat olosuhteet...?
 
MaxFlower sanoi
45tkm:n välein lienee tuo hihnan vaihto ja 90tkm kohdalla hydraulinen kiristin ja vesipumppukin vaihtoon (+ ne normaalit ohjurit).

Pelkkää hihnaa saanee tarvikkeenakin edullisesti, mutta muut osat eivät ole saatavilla tai maksavat paljon, kuten merkkiosatkin.

Jäsenille on menossa kimppatilaus, josta nuokin osat saisi edukkaasti  :peukku Liittymällä säästät useamman vuoden jäsenmaksut kerralla.

Millä aikataululla olette tilaamassa? Mulla ei ole mitään aavistusta milloin nuo hilut on vaihdettu joten nukkuisin yöni paremmin jos saisi ne nopsaan vaihdettua.

Sitten tuosta jäsenyydestä, mihin noita jäsen maksuja kerätään? Onko jäsenyydestä jotain etuuksia vai katoavatko rahat vain näiden sivujen perustajan (sinun?!?) liiviin?
 
Itsellä oli eclipsessä kun ajossa motonetistä hommattu gates in sarja. Hyvin toimi ja ihan laadukasta roinaa.

Helpoiten ja nopeiten pääset kun esim. motonetistä gti galantin jakopään osat käyt hakemassa.
 
Jortsu sanoi
Millä aikataululla olette tilaamassa? Mulla ei ole mitään aavistusta milloin nuo hilut on vaihdettu joten nukkuisin yöni paremmin jos saisi ne nopsaan vaihdettua.
Mahd. pian.

Jortsu sanoi
Sitten tuosta jäsenyydestä, mihin noita jäsen maksuja kerätään? Onko jäsenyydestä jotain etuuksia vai katoavatko rahat vain näiden sivujen perustajan (sinun?!?) liiviin?

Mitsubishi Club Finland on rekisteröity yhdistys, jota luotsaa jäsenien sille valitsema hallitus.

Kyseessä ei ole siis mikään yhden miehen ylläpitämä foorumi, joka vain sattuu löytymään internetistä. Lisätietoa jäsenyydestä ja liittymisestä löytyy tuosta sivun yläosan linkistä.

Jäsenmaksuilla kyllä rahoitetaan tätäkin sivustoa, mutta ei se kenenkään "liiveihin" mene ja jäsenetujakin löytyy myös Eclipsen omistajille.
 
Hihnan vaihtovälit  Mitsuissa seur:

SOHC 90000 km, tarkastus puolessa välissä

DOHC 60000 km, ja ei kai haittaa vaikka kattos puolessa välissä tässäkin kopan alle.
 
uge sanoi
Hihnan vaihtovälit Mitsuissa seur:

SOHC 90000 km, tarkastus puolessa välissä

DOHC 60000 km, ja ei kai haittaa vaikka kattos puolessa välissä tässäkin kopan alle.

Jenkeissä ainakin dsm:ssä kaikissa sohc / dohc on suositus vaihtoväli 60tml, eli ~96tkm. Tiedä sitten miten eroaa suositukset euroopassa ja jenkeissä noinkin paljon, oisko säällä sitten vaikutusta.... ?
 
noo kuin vaan pointti kuitenki jaksa pellin alla aina olla../isoissa huolloissa ainakaa käyttiksellä.. ja vuosiajot ollu siinä 60-160tkm...
 
Tepi sanoi
mitsulla hydraulinen jakohihnan kiristin noin 120 juuroo!

Mites nuo motonetin roippeet, eihän siellä nuo kiristimet maksa juuri mitään?!? Nuo tarvikeosat houkuttelis hintansa puolesta ja monet tarvikeosat ovat laadukkaampia kuin orkkikset (Gates ja SKF huippumerkkejä molemmat). Kuitenkin jostain syystä takaraivossa jyskyttää vanha viidakon sananlasku "köyhällä ei ole vara ostaa halpaa".
 
Tarvikkeena ei saa tota hydraulista kiristintä. Mutta sitä ei tarvitse vaihtaa jos on vielä hyvässä kunnossa. Itsellä oli n. 85tkm mittarissa kun vaihdoin jakopään romppeet ja kiristin oli vielä aivan mainiossa kunnossa.
 
Takaisin
Ylös Bottom