ECU:n vaihto

A

ANDi

Guest
Mun vanha, rikkinäisenä poistettu ECU on nyt korjattu. Ennen kuin maksan Finnware Systemsin laskun pitäis tietää josko toimii ;D

Liittyyks ECU:n vaihtoon mitään sen kummempia, vai riittääkö että ottaa maapiuhan pois akusta, ruuvaa ECU:n irti, irroittaa piuhasarjan ja istuttaa uuden tilalle?

Korjautin vanhan, ja nyt ois tarkoitus istuttaa se takaisin autoon, kun sen pitäis toimia paremmin kuin nykyinen, joka on käytettynä ostettu.
 
Muista sitten kiinnittää myös maapiuhat.
ECUn kiinnityspulttien alla oli muistaakseni pari piuhaa pultattuna kiinni runkoon.
 
Riittää hyvin, että ottaa avaimet pois virtalukosta... ei tarvitse akkukaapeleihin koskea. En ole vielä kertaakaan ottanut kaapelia irti.... ::)
 
Paljonko ECU:n korjaaminen maksaa ja mitä siellä oikein mahdetaan tehdä ko. laitteelle...?
 
Kysele suoraan yläpuolella olevalta "Eskulta".  Sen viestissä on yhteystiedot.

Mun ECU on siellä työn alla ja viiimeksi kun oltiin jutuissa lupaili laitella 23.6. ehjänä postiin.

Puskaradio kertoo, että tekee hyvää työtä ja korjailee myös muita sähköjuttuja...

Oon kuullu pelkästään positiivista.  Rallipuolen kavereiltakin.
 
Katos vaan. Tarvii olla yhteyksissä joku päivä. Mistäs sen tietää onko ECU jo loppusuoralla?
 
ECUissa on muutamia  monia ongelmamalleja 90-luvun alkupuolella, jotka melkeinpä tietää hajoavan jossain vaiheessa, niistä vuotaa pari kondensaattoria mehut piirilevylle ja sitten voi tapahtua mitä vaan. Melkeinpä mikä vaan sytkän tai ruiskutuksen oire saattaa olla merkki ECUN hajoamisesta. Siinähän se ongelma onkin, oireita voi olla monia, osa lähes huomaamattomia.
 
Sen verran voin sanoa että se Mitsun vanhempien ECUjen tyyppivika on tosiaan ne kolme vuotavaa konkkaa, tuntuu äkkiseltään simppeliltä hommalta vaihtaa mut ei kannata antaa millekkään TSI-Penalle välttämättä tehtäväksi.

Omaa (-92 4G63T) ECUa korjattiin kehnolla menestyksellä suuren murheen ja vaivan kanssa paikallisella TV-korjaamolla kunnes lähetin sen Finnwarelle ja tuli kerrasta kuntoon.
 
:) ECU tuli sitten vihdoin Karhulasta!  Eskulle terveisiä ja kiitos.  Lanceri käy ja kulkee, niin kuin ei olisi rikki ollutkaan.

-timppa :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom