Esilämmitys päälle manuaalisesti ?

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Voikohan tuon wifin häviämisen 36 tunnin jälkeen alle -15 C:ssa estää tuolla ajoakun latauksella? Ainakaan 12V akun lataaminen ei vaikuta mitään.
Kyllä, millä tahansa noista kolmesta toimenpiteestä JOS auto lämpimämmässä kuin -15°C

Alle sen ei mitään tehtävissä, muuta kuin pitää auto 10min Ready-tilassa 36h välein... Omat havainnot nyt joululomien ajalta tukee tätä, kun auto saattanut vajaan pari vuorokautta seisoa piuhan nokassa -20°C pakkasissa ja aina häviää wifi...Aiemmin ei ongelmaa ollut, kun auto liikkui vähintään kerran vuorokaudessa.

Nyt alkoi nakertamaan tuo wifin kanssa pelleily itseäkin siihen malliin, että huomenna askartelen nappimodin. Tuli tänään jo testattua, että toimii suoraan sivunapillisen avaimen blankosta kytkinpaikasta. Onneksi paikallisesta kivijalkaliikkeestä saa hyllystä (melkein) oikean mallin Panasonicin katkaisijan, eikä tartte kuin modata avaimen kuorta...
 

samaki

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2021
Uusi ongelma remotella lämmitystä päälle laitettaessa tullut jo muutamia kertoja. Wifi yhteys toimii ja remote puhelimessa, mutta kuitattaessa lämmitys päälle , tulee ilmoitus tähän tapaan, " Esivalittu ilmastointi pysähtyi; -ovi auki, -akun varaus alhainen". Kuitenkaan kumpikaan ei pitäisi olla aiheellisia.
Saattaa olla uudelta PHEVin omistajalta tyhmiä kysymyksiä, mutta apua ei muualta löydy kuin tältä foorumilta.
Kiinnostaisi tietää miten ajoakun lämmitys käytännössä toimii, löytyykö netistä tietoa??
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Uusi ongelma remotella lämmitystä päälle laitettaessa tullut jo muutamia kertoja. Wifi yhteys toimii ja remote puhelimessa, mutta kuitattaessa lämmitys päälle , tulee ilmoitus tähän tapaan, " Esivalittu ilmastointi pysähtyi; -ovi auki, -akun varaus alhainen". Kuitenkaan kumpikaan ei pitäisi olla aiheellisia.
Saattaa olla uudelta PHEVin omistajalta tyhmiä kysymyksiä, mutta apua ei muualta löydy kuin tältä foorumilta.
Kiinnostaisi tietää miten ajoakun lämmitys käytännössä toimii, löytyykö netistä tietoa??
Herja liittyy edellislämmityskertaan ja sen keskeytymiseen. Tyypillisesti ko. herja tulee aina seuraavalla kerralla, jos keskeytät lämmityksen avaamalla oven. Ei vaikuta toimintaan mitenkään ja sinänsä aivan turha herja...

Ajoakun lämmitys pyrkii pitämään akuston lämmöt -30°C ja -10°C välillä. En muista toimiko vain laturissa ollessa vai myös pelkästä ajoakusta. Itse lämmitin on akuston sisäinen PTC vastuselementti + puhallin.
Lämmitin löytyy vain MY19 alkaen.
Lisätietoa on netti pullollaan, kun lontoonkielellä kuuklettaa ja esim. Outlander Phev FB -ryhmästä löytyy paljon keskustelua aiheesta.
 

Beavis

Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Voikohan tuon wifin häviämisen 36 tunnin jälkeen alle -15 C:ssa estää tuolla ajoakun latauksella? Ainakaan 12V akun lataaminen ei vaikuta mitään.
Mahtaisko pehvanlämmitinmodaus auttaa tuohon tarpeesen? Jos auto siis seuraa nimen omaan ulkolämpötila-anturin lukemaa, joka tuossa modissa huijataan plussan puolelle.

Itselläni tuo modaus tehtynä, mutta auto ei ole varmaan koskaan seissyt noin kylmässä 36 tuntia.
 

Joonatan

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2019
Onko kukaan kokeillut pehvanlämmitintä MY19 mallissa, toimiiko? :unsure:
19 malli ei hyödy pehvanlämmittimestä mitenkään. EV napilla pystyy aina ajamaan sähköllä kunhan akut on -10c lämpimämmät, ja lämppärin pyynti lämpötila ei vaikuta moottorin käynnistymiseen.
 
Ylös Bottom