Moi,
Otin auton eilen n. 4 kk seisonnan jälkeen käyttöön. Käynnistyi ihan o.k. Kävin kaverin tallissa vaihtamassa xenon-polttimot pois katsastusta varten normipolttimoihin. Edelleen kaikki o.k. Tänään kävin katsastuksessa ja tunti sen jälkeen huomasin, että parkit, rekisterikilven valot ja mittarivalot jäävät palamaan vaikka valot ovat off-asennossa ja avaimet pois virtalukosta?? ???
Ainut mikä sammuttaa nuo valot on akkukengän irrotus. No illalla ajattelin palauttaa viimeisen toimivan kokoonpanon ja vaihdoin xenonit takaisin. Parkit palavat edelleen, mutta nyt auto ei käynnistykkään. Kaikki muu toimii kuten pitääkin, mutta startatessa solenoidi ei ilm.lyö starttia tulille, naksahtaa vain. Mitä v***a?
En usko yhteensattumiin, joten jollain tavalla liittynee tuohon polttimoiden vaihtoon, mutten kyllä ymmärrä miten? Kaikki liitännät on ihan avattavaksi tarkoitettuja, akku tosin oli irti eilen illalla, jotta toisen polttimon sai vaihdettua, mutta autolla ajettu sen jälkeen illalla ja tänä aamuna ihan normaalisti. Joku rele juntturassa? Jännitepiikki jostain? Autossa Cobran hälytin, olisiko mennyt joku käynnistyksenesto päälle, kun joutunut pitämään akunkenkää irti pidempään? Kenelläkään kokemusta vastaavasta häiriöstä tai ideoita mistä alkaa tutkimaan? :seina
Otin auton eilen n. 4 kk seisonnan jälkeen käyttöön. Käynnistyi ihan o.k. Kävin kaverin tallissa vaihtamassa xenon-polttimot pois katsastusta varten normipolttimoihin. Edelleen kaikki o.k. Tänään kävin katsastuksessa ja tunti sen jälkeen huomasin, että parkit, rekisterikilven valot ja mittarivalot jäävät palamaan vaikka valot ovat off-asennossa ja avaimet pois virtalukosta?? ???
Ainut mikä sammuttaa nuo valot on akkukengän irrotus. No illalla ajattelin palauttaa viimeisen toimivan kokoonpanon ja vaihdoin xenonit takaisin. Parkit palavat edelleen, mutta nyt auto ei käynnistykkään. Kaikki muu toimii kuten pitääkin, mutta startatessa solenoidi ei ilm.lyö starttia tulille, naksahtaa vain. Mitä v***a?
En usko yhteensattumiin, joten jollain tavalla liittynee tuohon polttimoiden vaihtoon, mutten kyllä ymmärrä miten? Kaikki liitännät on ihan avattavaksi tarkoitettuja, akku tosin oli irti eilen illalla, jotta toisen polttimon sai vaihdettua, mutta autolla ajettu sen jälkeen illalla ja tänä aamuna ihan normaalisti. Joku rele juntturassa? Jännitepiikki jostain? Autossa Cobran hälytin, olisiko mennyt joku käynnistyksenesto päälle, kun joutunut pitämään akunkenkää irti pidempään? Kenelläkään kokemusta vastaavasta häiriöstä tai ideoita mistä alkaa tutkimaan? :seina