Evo 4-6 alustan korkeudesta

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Onko kellään tietoa miksi Mitsubishi ajatti aikanaan Evo 4:ää asvaltilla todella matalalle säädetyllä takajousituksella? Kuinka kaukana ripustuksen rakenne mahtoi olla myytävistä malleista ja mitä tällä haettiin? Yleensä näkee että perä on selvästi korkeammalla radalle rakennetuissakin peleissä.

Ainakin tässä Tommin testivideossa näkyy hyvin:

http://www.youtube.com/watch?v=ev2IHkntO1w
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

Eikös toi auto kuitenkin ole kohtuu hyvin tasapainossa korkeudeltaan tuossa? Tuo etukaari on vaan niin pirusti korkeemmalla mitä takakaari, että näyttää, että perä roikkus. Ei se tietty ylhäällä tuo perä ole, jos siis näin jossain ratasäädöissä on tapana.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

TEIN iskarissa letkun kiinnitys kierre + mutteri , ja jousi on musta. Näin ainakin meillä päin. Lisäksi korkeuden säätö toteutettu erinlailla , säädetään tolpan pituutta ei jousta.

Ettei vaan ois kuvassa KW:t maalattu valkoisiks.. olisko lähteny ottaan pientä pintaväriä loska keleissä ? Tosin tuo punainen jousi hämää. ???
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

-JP- sanoi
TEIN iskarissa letkun kiinnitys kierre + mutteri , ja jousi on musta. Näin ainakin meillä päin. Lisäksi korkeuden säätö toteutettu erinlailla , säädetään tolpan pituutta ei jousta.

Kuvissa mahdollisesti Ralliartit.

http://www.gruppe-s.com/Evo/evosus/ralliart_coil.jpg

Teineistä sen verran että Flex ja Monoflex ovat pituussäädettäviä tolppia kun taas Superstreeteissä on vihreät lukitusrenkaat eikä pituussäätöä. Korkeus muuttuu jousen alalautasta säätämällä.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

Roger. :)

Epäilemättä kuitenkin kyllä noissa tolpissa on jonkinlainen hitsaus sauma tuossa ennen kierre osaa ?

Ettei vaan olis jonkinlainen Spede Pasas tyylinen symbioosi orkkis iskarin ja toisen nimeltä mainitsemattoman coilin välillä.

Faktaa on myös se , että valkoista kilikiliä on suhautettu näiden "Ralliartsejen" pintaan.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

Samppa sanoi
Eikös toi auto kuitenkin ole kohtuu hyvin tasapainossa korkeudeltaan tuossa? Tuo etukaari on vaan niin pirusti korkeemmalla mitä takakaari, että näyttää, että perä roikkus. Ei se tietty ylhäällä tuo perä ole, jos siis näin jossain ratasäädöissä on tapana.

Vielä tohon Ast:n kysymykseen niin itse juuri nostin keulaa noin sentin ylös kun huomasin kylkilinjan oleva hieman kenossa eteen. Nyt kun auto on keulasta nostettu niin linja on suora mutta takarenkaat on syvemmällä lokarissa kuin etupää. Syynä on tosiaan ainakin kutosessa se, että etuloksu on huomattavasti korkeammalla kuin takaloksu. Tästä siis voi johtua se että näyttää olevan kovinkin sisällä..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 alustan korkeudesta

Ralliartti kävi mullakin mieles mut kilikalia on sumuteltu myös tuonne..

Etuloksujen "aukot" on isommat edessä kuin takana ja takapää lepää aina "syvemmällä"
 
Ylös Bottom