Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Menee pahasti ketjun aiheesta ohi, muta kuinkahan hyvin tuollainen kiinteä pyörä vaimentaa moottorille tuhoisia värinöitä verrattuna alkuperäiseen kumivaimennettuun puhumattakaan fluid damperista?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

ast sanoi
Menee pahasti ketjun aiheesta ohi, muta kuinkahan hyvin tuollainen kiinteä pyörä vaimentaa moottorille tuhoisia värinöitä verrattuna alkuperäiseen kumivaimennettuun puhumattakaan fluid damperista?

Eikös siihen hihnaan jää jo osa noista värinöistä ? Kumiseoksia tai vastaavia kuitu yhdistelmiä kun ovat...?

Eli hihnat ottaa vastaan kuormat ,vaihto-aika lyhenee ?
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

edit: offtopic siirretty

Itse topikkiin sen verran, että tuli tehtyä itse koko putkisto. Motonetista yksi 90asteen 3" mutka, 4kpl 45asteen, 2kpl 90asteen ja sitten 2metriä suoraa putkea. Lisäksi kaksi suoraa vaimenninta, joustopala ja laipat/tiivisteet. Pari iltaa tuossa vierähti, mutta ei kovin kummoinen homma ole tehdä ja mielestäni äänet jäi ihan siedettäväksi, vaikka katti ei vielä ole paikoillaan(tulossa 3" kisakatti)
Eronkin mielestäni huomasi ihan persdynossa vs. tuo alkuperäinen mehupilli.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Uuden turbon lähtöputken mukana ei tullut tiivistettä ja kysymys kuuluukin pitääkö se myös vaihtaa vai käykö vanha?
Jos pitää/kannattaa uusia niin käykö siihen esim. tollanen?
http://cgi.ebay.co.uk/MITSUBISHI-LANCER-EVO-4-5-6-7-8-9-TURBO-ELBOW-GASKET-/400171669561?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d2c171839

Vai olisko tämä setti parempi kun mukana tulee edellisen lisäksi Downpipe Ring Gasket?
http://cgi.ebay.co.uk/MITSUBISHI-EVO-4-5-6-7-8-9-4G63-TURBO-ELBOW-GASKET-SET-/250688071145?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5e2c65e9

EDIT: putken mukana tulikin 4 tiivistettä joista yksi menee dp:n ja lähtöputken väliin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

evo6 sanoi
Uuden turbon lähtöputken mukana ei tullut tiivistettä ja kysymys kuuluukin pitääkö se myös vaihtaa vai käykö vanha?
Jos pitää/kannattaa uusia niin käykö siihen esim. tollanen?

Kumpikin näyttää juuri sellaiselta kelvottomalta 99% massaa olevalta tiivisteeltä joka kestää tuossa laipassa kuukauden pari ja sitten saat jumpata osia uudelleen irti. Ei todellakaan kannata laittaa tuollaiseen paikkaan, on sen verran ikävä vaihdettava...

Alkuperäinen tiiviste timanttitiskiltä sinne kannattaa laittaa. Vanhaakin voi periaatteessa uusiokäyttää mutta noin vanhassa autossa se alkaa varmasti olemaan enemmän tai vähemmän kärsinyt joten hakisin suosiolla uuden vaikka se vähän maksaakin.

Ymmärrät miksi tämä on järkevä neuvo kun olet osat vaihtanut :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

ast sanoi
...Ei todellakaan kannata laittaa tuollaiseen paikkaan, on sen verran ikävä vaihdettava...
Alkuperäinen tiiviste timanttitiskiltä sinne kannattaa laittaa...

Ok, hyvä tietää kun luulin, että nuo tiivisteet on samaa kamaa kuin orkkistiivisteet.
 

Pansu

Evo V GSR
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

evo6 sanoi
Vai olisko tämä setti parempi kun mukana tulee edellisen lisäksi Downpipe Ring Gasket?
http://cgi.ebay.co.uk/MITSUBISHI-EVO-4-5-6-7-8-9-4G63-TURBO-ELBOW-GASKET-SET-/250688071145?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5e2c65e9

EDIT: putken mukana tulikin 4 tiivistettä joista yksi menee dp:n ja lähtöputken väliin.
Tuo ilmoitus siitä virheellinen, että 4-6 ei tarvitse tuollaista ring gaskettia, vaan sellaisen 2-pulttisen laippatiivisteen elbow/downpipen väliin. Itse hain tuon laippatiivisteen varaosaliikkeen hyllystä ja suurensin viilalla pultin reikiä hieman(en nyt muista minkä auton tiiviste alunperin oli), eikä maksanut kuin about 3euroa.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

ast sanoi
Alkuperäinen tiiviste timanttitiskiltä sinne kannattaa laittaa. ...joten hakisin suosiolla uuden vaikka se vähän maksaakin.

Tollasen ne mulle myi eikä maksanut kuin alle 20e
bigthumb

Pari lisä kuvaa http://evo6.kuvat.fi/kuvat/JapSpeed+S1+Exhaust/
 

vilionilkee

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2010
Sijainti
Helsinki/Hämeenlinna
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Oon vähän yrittäny googlella tutkia, mutta en oo löytäny oikein, että mikä putki itsellä on autossa. Pääsin sitä ihmettelemään kun auto oli konttorilla nosturilla ja päätevaimentimen alapuolella oli lätkä jossa luki isolla RS ja sitten pienemmällä oli vieressä tekstiä missä luki kai ylimmällä rivillä että "JAMSO" tai sitten tuo A-kirjain oli kolmio? Kenelläkään siis havaintoja samanlaisista plakaateista, että minkä valmistajan tekeleitä mahtais olla? :)
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Ettei lukis vaan JASMA?Toi on hyväksytty japanin markkinoille,ei siis putken valmistaja,vähän mutuilua ;)
 

vilionilkee

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2010
Sijainti
Helsinki/Hämeenlinna
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Hablu sanoi
Ettei lukis vaan JASMA?Toi on hyväksytty japanin markkinoille,ei siis putken valmistaja,vähän mutuilua ;)

Niin se taisikin olla JASMA ;D Täytyy vissiin viikonloppuna uudestaan tutkailla ja yrittää löytää sitä valmistajaa jostain, olishan se kiva tietää, että mikä putki siellä pörisee :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

vilionilkee sanoi
Niin se taisikin olla JASMA ;D Täytyy vissiin viikonloppuna uudestaan tutkailla ja yrittää löytää sitä valmistajaa jostain, olishan se kiva tietää, että mikä putki siellä pörisee :)

Jostain syystä niissä ei yleensä lue putken valmistajaa ja syy tähän olisi ihan kiva tietää. Takapöntön muodosta jotkut voi osata merkin kertoa. Eli napsi pari fotoo niin katotaan jos joku keksisi sille merkin.
 

zero8

Evo VI
Liittynyt
1 Lokakuu 2010
Sijainti
Parikkala
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Mitenkäs onkohan hi-power kuinka dramaattisen paljon äänekkäämpi kuin silent? Matka-ajossa "möliseekö"? Eräässä puljussu olis vaan ~300e hintaan hi-power cat-back. Silenttia ei tunnu olevan käytettynä niin harkinnut myös uuden ostoa, hinnasta huolimatta.. Aika paljon matkaa tulee ajettua niin ei huvittais peltsarit päässä. :p
Saap myös laitella linkkiä mistä edukkaimmin silent? Varmaankin jostai EU-maasta.
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Aina silloin tällöin täällä on ollu kyselyjä et mikä pakoputki mulla oikeen on?
Tiedä onko tästä mitään apua mut Dynamiitti-foorumilta löysin Jasma valmistajien koodeja



Kolme viimeistä numeroa numeroa jasma merkinnässä kertovat valmistajan : esim 95E006 b16a

Tässä Listaa :

Akiyure Inc. 047
Apekusera Inc. 048
Iida Inc. 130
Ikeda industry 003
A tea sea international Japan Inc. 074
Etching k s Inc. 051
Ebansupuranningu asuretsuku division 129
M-TEC Inc. 002
Otoekuze Inc. 120
Automatic backs seven Inc. 097
Ovuareshingupurodakutsu Inc. 124
Katsu Inc. 088
Car land 119
Kind technostructure Inc. 115
Kakimotoreshingu Inc. 017
Garcon division 114
Can tile office 113
5ZIGEN international Inc. 005
Sun automobile industry Inc. 076
Gee earl Inc. 012
Jieiruto Inc. 013
Gee piece Potts Inc. 125
Jiyaosu Inc. 067
Starting line Inc. 069
Spoon Inc. 044
Possession the Suruga Seiki Inc. 106
Zero sports Inc. 100
Tanabe Inc. 026
Taniguchi Inc. 035
Takeoff Inc. 004
Top line Inc. 110
Trust Inc. 006
Knight sport Inc. 019
Huaburesu Inc. 111
Fujita engineering Inc. 061
Fujitsubo Giken Co. Ltd. 001
Free way Inc. 123
Buritsutsu Inc. 021
Hoshinoinparu Inc. 037
HONDA twin cam Inc. 011
Mainzuueibu Inc. 038
Makishimuwakusu Inc. 045
Pine Shaw Inc. 008
Meiwa Inc. 041
Yajima industry Inc. 091
Yamato Inc. 122
Lucky automatic Inc. 126
Love lark Inc. 083

Viimeinen numero kertoo pakoputkiston tyypin ja mallin , jos haluat tarkan tiedon putkistosta /pakosarjasta voit pyytää sen info@JASMA. orgin kautta omalla Jasma numerolla .

Lainaus : Itr-dc2.com
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Tunari-82 sanoi



Onko kellään varaosanumeroa orkkisputken vastaavalle tiivisteelle, joka näkyy tässä keskellä kuvaa?

tänks.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

MSRH sanoi
Onko kellään varaosanumeroa orkkisputken vastaavalle tiivisteelle, joka näkyy tässä keskellä kuvaa?

tänks.

Motonetista kävin hakees 3" mitsun kaks reikäsen tiivisteen. Siis jos kaipaat 3". Numerolla 14-0215.

Itseasiassa vois hakee varalle pari lisää. :D
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

cubeqtio sanoi
Motonetista kävin hakees 3" mitsun kaks reikäsen tiivisteen. Siis jos kaipaat 3". Numerolla 14-0215.

Itseasiassa vois hakee varalle pari lisää. :D

Paljon kiitoksia!
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Nostellaas vanhaa juttua ylös.

Mulla löytyy autosta Kakimoto Regu 06&R putki katista taaksepäin. Netistä löysin tekstin:
The Kakimoto Regu 06&R cat back exhaust system is designed for improved street response whilst keeping within the JASMA 92db noise limitation for street use.

Tarkoittaako tuo että ääntä lähtee sen killerin kanssa ton verran vai ilman? Onkohan tuolla mitään asia Ahvenistolle?

Valmistajan sivut on japania niin ei oikeen aukee mulle. ;D http://www.kakimotoracing.co.jp/01-02_regu/01-02_regu06r.html
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

lancer evo-r sanoi
Nostellaas vanhaa juttua ylös.

Mulla löytyy autosta Kakimoto Regu 06&R putki katista taaksepäin. Netistä löysin tekstin:
Tarkoittaako tuo että ääntä lähtee sen killerin kanssa ton verran vai ilman? Onkohan tuolla mitään asia Ahvenistolle?

Valmistajan sivut on japania niin ei oikeen aukee mulle. ;D http://www.kakimotoracing.co.jp/01-02_regu/01-02_regu06r.html

Käännös :

Even while clear JASMA standards, without sacrificing performance.
Tuning muffler to follow the racing spirits of Kakimoto breaks.
New racing from 2006 ('06) (R) model,
R & Regu.06 be named. Regu-zero record are over

How will whatever they heck are required in order to win the Street as "regulation"? Is it may be the conditions under which it is said in the streets, that is, if you clear the "legal quiet"? I think Kakimoto breaks.
To enjoy the exhaust tune on the street of course, that it is absolutely legal. However, it is only the first step of the minimum, or would not does not make sense to do the muffler tune power-up if you can not expect too?
The best part of the exhaust tune-up sound, performance, quality and looks. It can not be a muffler tuning the best that all of them are not met in a good balance. Quiet legal muffler has been increasing in the bullet-shaped in recent years, but can not help but inspire muffler question of how much that I wonder if these conditions are met really. . .

Then in 2006, Kakimoto breaks to propose a new regulation to "06 & R". First, the design and development to meet the (also supports 2006 or later) JASMA standard is a testament of the relief in order to meet the minimum standards of relief more legal. But you do design the eye told only that you pay the volume to JASMA standards within, it becomes the muffler of "only a peace of mind" simply.
Kakimoto Kai also meet JASMA standard, decided to to produce a tuning muffler Kakimoto breaks like to be able to enjoy all the best part of the exhaust tune.

■ street-oriented, I bring out the maximum performance. I realize the power-up quick response over the medium-low speed torque throughout.

The bullet-shaped conventional muffler, exhaust sound is unlikely to disappear on the structure in order to determine the peak power, volume is increased by all means. In order to accommodate limitations of legal volume therein, be equipped with a silencer and underwear was necessary. There are also disadvantages, while there is an advantage that can suppress the volume in a simple manner, which leads to significant power torque down due to an increase in extreme exhaust pressure inner silencer.
It is not possible, even after long-awaited replacement muffler, and enjoy it in peace on public roads specifications of the original muffler now.
Quiet bullet-shaped muffler has been increasing in recent years, but reducing the volume is nothing but become a priority Many power-up torque is sacrificed. It would be tied to that legal, fun of the exhaust tune the original they've sacrificed. It is not a muffler tuning If you do not "power up! " I think so Kakimoto breaks. Even though the muffler out of power simply tend to the low-speed range has been neglected in the focus on only peak power is bullet-shaped muffler many. In the case of such muffler, power-up can not experience is that it is not fit to turn a full engine to high rotation, it becomes cumbersome reversed in street driving. Power-up of the entire region, what is important in the street's of torque up at medium low speed from low speed to high speed. And though it is very difficult to just say when you develop a muffler out of power and quiet, in bullet-shaped, torque up power-up pandemic, in the medium-low speed, Kakimoto breaks that quick response in order to win the Street still I have a challenge that almost impossible. results from the feelings ". want to make things that satisfy our customers", without having to compromise, was repeated in the research, development and testing, I adopt the internal combustion engine structure and power reducer structure of Kakimoto breaks its own main silencer inside. Then, it becomes possible to clear the opposing these challenges. It possible to maintain a proper and precisely so as to make the exhaust pressure adjustment of the expansion and contraction in the silencer within one, no or too low exhaust pressure or too high, the new internal structure, a large power torque up I was realized. It has been adopted Regu.92-Z is the first stage of. Series Regu, to Regu.96-R, this special structure has received high praise. Adoption continue to be upgraded to Regu.06 & R this time. Performance of the muffler is not determined only the structure of the main drum. And design, individual of the main pipe diameter, Sabutaiko structure and pipe layout, the total balance of all of them becomes important. Tested many times one model one model, you have selected the BEST things in balance and shape of each part, pipe diameter, of Sabutaiko. As a result, I realize to win the street, of medium or low speed torque, power up over the whole area, a quick response. In addition, Regu.06 & R this has finished in the revolutionary Street strongest tuning muffler to study again the performance Regu.92-Z, of Regu.96-R, was multiplied by the part is better of the two. Regu.06 & R technology and know-how of Kakimoto breaks only is the plant is equipped with, I want you to enjoy one's heart's content for the street no performance on the other.


■ comfortable sound to enjoy the exhaust tune, the standard 92dB (without inner silencer).

One to be worried about the most muffler selection at the time of it's "sound".
To be a legal volume to enjoy the street driving is essential. However, if there is no change to the muffler and to replacing the muffler with much effort, it can not be said to enjoy the sound, which is one of the best part. So Kakimoto break is is to propose proximity exhaust noise 92db (without inner silencer). 92dB of Kakimoto break and able to ride than 1. wedding, elegant volume to be able to enjoy the music enough not to be worried about in a residential area in the middle of the night, even without increasing the volume of the car stereo. Volume to feel the sound without sense of incongruity users without experience only two. Normal muffler, only stepping on the accelerator, not too noisy, can enjoy. Not satisfied with the power torque experience by three. Tuning cars, volume to be able to enjoy the taste, yet quiet eyes. In this way, the volume enough to satisfy many users is "92dB", it's volume to propose it with confidence from the rich experience and knowledge of Kakimoto breaks. In addition, whether the important volume than is "sound quality". Sound quality is bad even in a quiet matter how much volume, of course, would also sounds harsh around the driver. "Sound performance".  The sound with the sound quality of the elegant Kakimoto breaks only. Even muffler of that same volume 92dB, Regu.06 & R in sound quality bass in a little dry of Kakimoto breaks only, enjoy fully the taste unlike any other.








■ High-quality special coating of titanium tail burnt in color (patent pending) full Tig welding, full stainless

presence that can not be quality and looks even miss the exhaust tune. I was particular about thoroughly in order to win the Street at all.
Shape, bullet type of fashion. The adoption of power reducer structure of the special breaks own Kakimoto, compact Tyco has become possible. Design does not feel that is Lacey, a heftiness slim. Force is a perfect score in the diagonal flip-up.
Special coating of iridescent tail, such as the color of burnt titanium tail reminiscent of the? Or titanium muffler (patent pending).
Since it uses the tail of the thin in consideration of the weight, the case of stainless normal, stainless steel would have burnt while I go and ran anyway, shine of stainless unique is impaired is Regu.06 & R. However, it succeeded in the adoption of special tail, to sustain longer beautiful shine this time. It is to get the looks, such as titanium at a price of stainless steel muffler! !
Not to mention, the main pipe main drum glowing Pikatsu is from high-quality stainless steel up to stay flange. Weld Tig welding scale pattern is beautiful. Quality improves markedly.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Ok. Eli 92db ilman vaimenninta. Kysymysmerkki on vielä että miten JASMA standardin mukainen mittaus on suoritettu? Ja kuinka paljon vaihdettu dp vaikuttaa ääniin...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

lancer evo-r sanoi
Ok. Eli 92db ilman vaimenninta. Kysymysmerkki on vielä että miten JASMA standardin mukainen mittaus on suoritettu? Ja kuinka paljon vaihdettu dp vaikuttaa ääniin...

Vahva veikkaus ,että useimmissa tapauksissa ei mitenkään db määrään. Toki "ääniin" mitä sillä sitten tarkoitetaankaan , mutta ei "meluun" auton takana mittaus kohdassa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Kokemus kyllä sanoo että 3" downpipe tuo selvästi (= mittarilla ja korvin havaittavasti) lisää ääntä vakioon verrattuna kun loppuputki on jo 3". Samoin katalysaattorin poisto, tai vaihto avarampaan. Jasma mittauksesta ei ole mitään hajua.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Riippuu kyllä paljon tosta catbackistä. Tosin mun catback ei oo ihan 3'' mut ei oo suurta väliä onko orkkis dp vai 3''.
 

Lesea

But did you die?
Liittynyt
26 Tammikuu 2014
Sijainti
Nurmes
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Mikähän tuo on? Kannattaako ostaa? Ei oikein myyjäkään tiedä siitä kun oli auton mukana tullut.
 

Liitetiedostot

  • putki.jpg
    putki.jpg
    109 KB · Lukukerrat 388

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Vakio downpipe ja hitsattu joku tarvikekatti paikalleen. Loppuputkea en tunnistanut.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

Putkea kun etsiskelee niin kannattaa seurata tuota -> http://www.ebay.co.uk/sch/2fast2cool2/m.html?_sop=10&_sacat=0&ssPageName=ADME%3ASS%3ASS%3AGB%3A1150&_nkw=mitsubishi+evo+6&rt=nc&LH_Auction=1

Sieltä voi saada putken osia hyvään hintaan huutokaupalla. Ennen ainakin kaikki tuon myymä putkistokama oli japspeedin valmistamia.
 

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Vs: Evo 4-6 pakoputkistoista kokemuksia

japspeedi tuli veivattua kanssa alle, turboback. outletin laipan pultinreikiä piti vingulla sorvata että putki alkoi sojottamaan oikeaan suuntaan, ja hammeria näyttää öljypohjan alla. eka testilenkki, ja resonoi niinkuin ammattikoulussa jämistä hitsattu sierran pakorauta. onko joku hoksannut mistä ko. putket alkaa resonoimaan?
 
Ylös Bottom